Valstybės valdoma bendrovė “Klaipėdos nafta”, įgyvendinanti suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo projektą, netrukus ketina skelbti specialaus laivo įsigijimo konkursą, o dėl dujų tiekimo tariasi su tarptautinėmis kompanijomis “British Petroleum”, “Shell” ir kitomis.
“Laivo užsakymo konkursą tikimės skelbti netrukus, o kada fiziškai tą laivą pradės montuoti, dar sunku pasakyti: gal šių metų pabaigoje, gal kitais metais”, – dienraščiui “Verslo žinios” sakė “Klaipėdos naftos” generalinis direktorius Rokas Masiulis.
Anot jo, ar specialus laivas bus įsigyjamas ar nuomojamas, lems ekonomiškiausias pasiūlymas.
“Klaipėdos nafta” aktyviai ieško ir galimų dujų tiekėjų būsimam terminalui – neseniai bendrovė pasirašė ketinimų protokolą dėl dujų tiekimo galimybės ateityje su JAV energetikos kompanija “Cheniere”. Šiuo metu dairomasi ir kitų galimų tiekėjų.
“Durų neuždarome, tariamės ir su kitais didžiaisiais tiekėjais – “British Petroleum”, su “Shell” ir dar su ispanų tiekėjais. Bet kokiu atveju, turės būti konkursas”, – teigė R. Masiulis.
Planuojamas terminalo pajėgumas būtų nuo 2 iki 3 mlrd. kubinių metrų per metus. Pagal siūlomą terminalo technologiją, numatoma, kad laivas, kurio talpyklose būtų dujos, nuolat stovėtų prie kranto, o prie jo priplauktų kitas laivas, kuris atgabentų dujų. Lietuva siekia, kad terminalas būtų pradėtas statyti šiemet, o galutinai veikti jis turėtų pradėti 2014 metais.