Transportas
Krovinių vežimo įmonės skaičiuoja nuostolius, nes pamažu iš finansinės duobės lipanti sektorių užgriuvo nauja neganda – iš dangaus krintantis neįprastai gausus sniegas.
Dėl itin gausių kritulių, šalčio, prastų eismo sąlygų vilkikų degalų sąnaudos išauga mažiausiai 15-20 proc., pirmadienį informuoja dienraštis “Kauno diena”.
“Sausį ir vasarį, ypač sausį, transportininkai visada turi planuotų nuostolių. Tuo metu užsakymų gerokai sumažėja. Kaimynai Rytuose iki sausio vidurio dar švenčia. Tačiau išlaidos nedingsta: atlyginimus žmonėms mokėti reikia, išperkamosios nuomos įmokas mokėti reikia, remontuoti techniką reikia. Dėl tokios žiemos nuostoliai gali tik padidėti”, – skundėsi gyvenimą kartinančia žiema asociacijos “Linava” prezidento Algimantas Kondrusevičius.
Vežėjai pripažįsta, kad sąnaudos didėja kiekvieną žiemą, tačiau kai taip dažnai ir daug sninga, neįprasta žiema, pinigų degalams, technikos priežiūrai tenka atseikėti kur kas daugiau.
Neįprastai gausi kritulių žiema ne tik didina degalų sąnaudas, bet ir pailgina krovinių pristatymo laiką. “Pristatymo laikas ilgėja labai įvairiai, nuo 10 iki 50 proc., kai kuriais atvejais net dukart pailgėja”, – skaičiuoja bendrovės “Evekas” generalinis direktorius Valdas Miliukas.
Pasak jo, užsakovai pakantūs ir supranta, kad oro sąlygos šią žiemą ypač prastos, ir užsakydami prekes į galimus vėlavimus atsižvelgia, baudų netaiko.
Tačiau išaugusios išlaidos gula išimtinai ant transporto įmonių pečių, kainų didinti jos nesiryžta: konkurencija rinkoje dar didelė, užsakovai dar negali daugiau mokėti už paslaugas.
Europoje ir Rusijoje dirbančios Kėdainiuose įsikūrusios bendrovės “Transporto vystymo grupės” vadovas Albertas Sitavičius sako, kad Lietuvoje jau būtų pats laikas skelbti nepaprastąją padėtį dėl itin gausaus sniego keliamų pavojų.
Sprendimą 40-yje rajonų paskelbti nepaprastąją padėtį praėjusią savaitę priėmė Latvijos vyriausybė per neeilinį posėdį.
Kritikos kelių priežiūros įmonėms negaili ir A.Kondrusevičius, manantis, kad Lietuvoje keliai valomi blogiausiai. “Anksčiau mes didžiuodavomės prieš Lenkiją, kad pas mus keliai nuvalyti. Šiandien situacija atvirkščia. Lenkijoje keliai nuvalyti, pabarstyti, danga sausa. Įvažiuoji į Lietuvą, kaip į kaimo šunkelį. Kelyje nuo Alytaus iki Vilniaus, kurį galime laikyti tarptautiniu, sąlygos buvo labai blogos”.