Nors studijuoti aukštosiose mokyklose, kolegijose ir kitose ugdymo įstaigose nuolat veržiasi daugybė įvairaus amžiaus žmonių, tenka nuolat girdėti darbdavių skundų apie tai, kad rasti aukštos kvalifikacijos specialistą – tikrai nelengvas uždavinys.
Panaršius darbo paieškos tinklalapius, ypač į akis krinta didžiulis IT sektoriaus darbuotojų trūkumas. IT kompetencijų stokos įrodymas – ir šiemetis informatikos egzaminas, kurio neišlaikė kas penktas Lietuvos abiturientas.
Specialistų teigimu, problema prasideda jau ugdymo įstaigoje – žinių, kurias studentas gauna universitete ar kolegijoje, neužtenka darbdaviui. Ugdymo įstaigų mokymai – dažnai gana teoriniai. Todėl darbdaviai susiduria su teoriškai pasiruošusiais, tačiau iš esmės darbo proceso taisyklių nesuvokiančiais žmonėmis. Be to, darbdavys neretai tikisi iš darbuotojo daugiau, nei parašyta jo diplome. Todėl vertinami tokie darbuotojai, kurie moka dar ką nors papildomai arba nebijo mokytis naujų dalykų.
„Darbdavys neretai tikisi, kad jo darbuotojas, būdamas tam tikros srities specialistas, noriai lanko ir kitokio pobūdžio kursus. Atėjus į specializuotus mokymus, paprastai kalbama apie tiesioginį vieno ar kito dalyko pritaikymą darbo rinkoje. Tai galimybė tapti platesnio profilio specialistu ar tiesiog praplėsti akiratį“, – sako sostinėje veikiančio UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centras“ Mokymo centro dėstytojas Adomas Pakalnis.
Pavyzdžiui, dizaino pagrindų dažnai nori mokytis rinkodaros specialistai, kurie turi bendradarbiauti su leidyklomis ar dizaino kompanijomis. Reikalingi jie ir administratorėms, sekretorėms, nes jos dažnai atlieka minimalius maketavimo darbus. Pradedantieji vienos ar kitos srities specialistai pageidauja patobulinti konkrečios srities žinias, kurios jiems ypač svarbios darbe. Pavyzdžiui, dizaineriai renkasi specializuotus poligrafijos, leidybos, grafikos kursus.
Anot minėto Mokymo centro dėstytojos Gitanos Čibinskaitės, besimokantiems ypač patraukli galimybė įgyti praktinių įgūdžių.
„Mokymuose mes paprastai akcentuojame praktinį žinių pritaikymą. Žmogus nori matyti, ką jis padarė ir kaip jam sekėsi – nesvarbu, ar tai būtų knyga, plakatas, logotipas, vizitinė kortelė, atvirukas, skrajutė, lankstinukas, tinklalapis ir t. t. Be to, kartais mokymų metu galima pasitikrinti ar net suprasti savo norus. Pavyzdžiui, iš pradžių žmogus ateina prašydamas išmokti vieno konkretaus dalyko, o po to jam tai pasirodo per sudėtinga arba įdomu visai kiti dalykai“, – pasakoja G. Čibinskaitė.
Visi kalbinti specialistai pabrėžia, kad nemokėti kokių nors dalykų nėra gėdinga. Kur kas blogiau nenorėti ar bijoti išmokti ko nors naujo. Ypač tai susiję su IT sritimi, kur nuolat atnaujinamos senosios programos, kuriamos naujos, atveriančios vis naujų galimybių. O vienas iš patraukliausių būdų tokių žinių įgyti tampa specializuoti mokymai.