Bankrotas
Veiklą sustabdžiusios ir bankrotą inicijuojančios oro bendrovės “Star1 Airlines” ir kelionių organizatorės “Star Holidays” vadovas Martynas Laivys neatmeta, jog įmonės gali atnaujinti veiklą, jei pavyks išspręsti jų finansines problemas – pritraukti Kinijos “HNA Group” investicijas.
“HNA Group” įmonė, kuri valdo ketvirtas pagal dydį avialinijas Kinijoje, prieš porą metų buvo minima ir kaip galima dabar jau bankrutavusios įmonės “flyLAL-Lithuanian Airlines” gelbėtoja.
Abiejų Lietuvos “Star Team Group” įmonių skolos šiuo metu siekia apie 15 mln. litų.
M.Laivys spaudos konferencijoje pirmadienį pranešė, kad kol kas jam nepavyko pritraukti investuotojų, todėl abi bendrovės, negalinčios užtikrinti veiklos ilgesniu laikotarpiu, kreipsis į teismą dėl bankroto.
Anot jo, dabar abiejų įmonių veikla stabdoma neribotam laikui, tačiau tai nereiškia, kad nebus ieškoma investuotojų: “Turime investuotoją, su kuriuo deramės”.
Anot jo, stambaus kapitalo atstovai, potencialaus investuotojo atstovai spalio 20 dieną atvyks į Lietuvą kalbėtis su Ūkio, Susisiekimo ministerijų atstovais dėl galimo užsienio investicijų atėjimo, tirs rinką.
“Derybos su jais vyksta jau dvi savaites. Iš tikrųjų nebuvo lengva ten papulti, nes norinčių, kad ateitų ir investuotų, yra galybė”, – sakė M.Laivys.
Jo teigimu, kalbama ne apie paprastą atėjimą, nes “HNA Group” domina investicijos į rimtą projektą.
“Vardą atstatyti galima. “HNA Group” planuoja čia išplėtoti normalią aviakompaniją – iki 15-os orlaivių, atidaryti skrydžius į Aziją ir atvesti ne vieną milijoną keleivių. Jeigu reikės, pastatyti čia viešbučius ir uždirbti ne vieną šimtą milijonų litų. O greituoju būdu jie, deja, negali ateiti, nes yra labai rimtas precedentas”, – sakė M.Laivys.
Taip pat M.Laivys atmetė bet kokius įtarimus dėl finansinių dokumentų klastojimo.
“Aš visiškai atsakau už savo žodžius”, – sakė M.Laivys.
Apie tai, kad bendrovė “Star1 Airlines” galimai teikė neteisingus finansinius duomenys, praėjusią savaitę užsiminė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Pasak “Star Team Group” vadovo, finansines grupės bendrovių problemas kėlė nuožmi konkurencija, pirminių investuotojų pasitraukimas, vasarą Islandijoje išsiveržęs ir skrydžius sutrikdęs ugnikalnis. Vien dėl jo buvo patirta apie 2 mln. litų nuostolių.
Skaičiuojama, kad skrydžių bendrovė “Star1 Airlines” yra pardavusi 15,9 tūkst. bilietų, o keleivių nuostoliai siekia 3,5 mln. litų. Manoma, kad pusę šios sumos padengs draudimas. Tuo tarpu “Star Holidays” yra pardavusi 1,3 tūkst. kelionių už 1,7 mln. litų.
“Star1 Airlines” skrydžių nevyko nuo rugsėjo antros pusės, kai už skolas Dubline buvo sulaikytas orlaivis, kurį “Star1 Airlines” nuomojosi iš įmonės “Elviria Leasing Limited”. Tiesioginiai lėktuvo savininkai praėjusią savaitę patys atvyko į Lietuvą deryboms su Lietuvos bendrove.
Finansinės “Star1 Airlines” problemos ne tik sužlugdė planuotus įmonės reguliariuosius skrydžius. Tai pačiai įmonių priklausančios kelionių organizatorės “Star Holidays” klientai turėjo anksčiau nutraukti atostogas ir Turizmo departamento rūpesčiu buvo parskraidinti į Lietuvą.