Viduriniame ugdyme užsienio kalbos bus mokomasi pagal Europos Sąjungoje priimtus lygius A1, A2, B1, B2. Ir privalomajai, ir pasirenkamajai kalbai skiriamas vienodas pamokų skaičius per dvejus metus, taip pat bus stiprinamas antros užsienio kalbos mokymasis. Tokios naujovės numatytos patvirtintuose 2011-2013 metų pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendruosiuose planuose.
Įvedama naujovė – laikinos mokymosi grupės, kuriose, kad ir vienas ar du mokiniai, priklausomai nuo mokyklos turimų lėšų, galės diferencijuotai mokytis pasirinktų dalykų. Papildomos pedagoginės pagalbos gali prireikti tiems, kurie dėl ligos ar kitų priežasčių atsiliko nuo bendro kurso. Jeigu pagrindinės mokyklos mokinys patiria mokymosi sunkumų, pavyzdžiui, tėvams grįžus iš ilgalaikio buvimo užsienyje, arba mokosi itin sėkmingai, jam gali būti sudaromi individualūs įvairių formų mokymosi planai.
Vidurinio ugdymo programų bendrosiose nuostatose mokyklos skatinamos sudaryti sąlygas mokiniams užsiimti savanoriška veikla, formuoti savo pasiekimų aplankus ir pan.
Nuo ateinančiųjų mokslo metų visi vienuoliktų klasių mokiniai pradės mokytis pagal bendrą lietuvių kalbos ir literatūros programą. Mokiniams, besimokantiems tautinių mažumų mokyklų 11-ose klasėse, lietuvių kalbos pamokų skaičius didėja po 1,5 pamokos per savaitę, 5-8-ose klasėse – dviem pamokomis, 9-10-ose klasėse – puse pamokos, pradinėse – viena pamoka per savaitę daugiau negu iki šiol.
Bendruosiuose planuose akcentuojama būtinybė skatinti tėvų partnerystę, organizuojant įvairesnes ugdymo formas, įtraukiant juos į mokinių karjeros planavimo užsiėmimus.
Kitais mokslo metais 5-12 klasių mokiniams numatytos papildomos trumpos vienos ir dviejų dienų atostogos vasario mėnesį ilgiausiu mokymosi periodu – tarp Kalėdų ir Velykų.
Bendrieji ugdymo planai atnaujinami kas dveji metai. Rengiant šį projektą buvo įtraukti mokyklų vadovai, jų pavaduotojai, mokytojai, savivaldybių atstovai.
Dokumentuose yra daugiau rekomendacinio pobūdžio nuostatų, o ne griežto reguliavimo. Tai leis mokykloms efektyviau, lanksčiau organizuoti ugdymą, geriau prisitaikyti prie mokinių ir mokyklos bendruomenės poreikių.