2011 Birželio 03

Su plėšikais neskraidysime

veidas.lt

Savaitei buvau pasiėmęs atostogų ir su “plėšikų” oro susisiekimo kompanija “RYANAIR”  (tiesiogine ta žodžio prasme) skridau į Londoną pasižvalgyti. Bilietai lyg ir nebrangūs (apie 350 LT)  dviems, tačiau pigių skrydžių bendrovių taisyklės bei sąlygos tiesiog kelia siaubą. Bene baisiausia jų – rankinio bagažo svoris – ne daugiau kaip 10 kg. Jei dar Vilniuje prieš patikros kontrolę pastatytos elektroninės svarstyklės ir  skrendant be mažų vaikų “kelioniniais lagaminais gali susireguliuoti svorį”, tai apytuščiame Londono Standsfordo oro uoste (1,5 val. kelio nuo “Victoria” geležinkelio stoties į šiaurę nuo nuo Anglijos sostinės) vyksta tikras keleivių reketas. Jei pasienio kontrolę ir “rentgeno” aparatą praeini ramiai ir be didesnių prisikabinėjimų (tiesa, specialius peršviečiamus maišelius skysčiams iki 100 ml reikia pirkti po 1 svarą), tai tikras “pragaras” prasideda vos paskelbus įlaipinimo vartus. Kadangi “bordingas” atliekamas internetu, tai iš pažiūros ramiame oro uoste vyksta juodas “reketas”. Pirma – bagažo svoris, kuris gali būti ne didesnis nei 10 kilogramų. Kas svarbiausia, šią “egzekuciją” “Ryanair” atlieka prieš pat įlaipinimą į lėktuvą. Vos tik švieslentėje pasirodžius įlaipinimo vartų numeriui, net ir bėgčiomis atlėkus prie vartų, prieš save jau išvysti 50-70 keleivių eilę. Į Vilnių skrendantis “Boeing 737-80o” berods talpina 250 keleivių.

Sulaukęs eilės, lagaminą dedi ant elektroninių svarstyklių. Mano lagaminas svėrė 11,5 kg, žmonos – 11,05.  Kitoje bilieto pusėje prižiūrėtoja aiškiai parašė: už dviejų lagaminų viršsvorį 80 svarų (du po 40 svarų) priemoka – lygiai tiek pat kainuoja bagažas, priduodamas registracijos metu,  bet jis gali sverti 20 kilogramų  ir būti bet kokių gabaritų. Šalia svarstyklių yra stalai “rokiuotei”. Ko tik ten nesurasi – ir tikros angliškos arbatos, brangių saldainių, vertingų suvenyrų, batų, drabužių ir pan. Kažkas net išmetė visai gerą fotoaparatą. Mums su žmona, išmetus keletą nesvarbių  daiktų, tik iš trečio karto pavyko “subalansuoti”, kad mano lagamino svoris buvo 10,25 kg, žmonos – 9, 90. Dėl 15 gramų viršsvorio praleido…  Tiesa, tik po to, kai nuo nervinės įtampos pamiršau užsegti lagaminą ir ant grindinio tekštelėjau naują nešiojamąjį kompiuterį, oro uosto darbuotojai neva pasigailėjo… Toliau – antras “egzekucijos” etapas. Tą patį rankinį bagažą grūdi į specialias grotas, išmatavimus surasite kelionės su pigių oro linijomis taisyklėse. Įgrūsti lagaminą dar įmanoma, o štai jei jo iš ten neištrauksi, vėl teks mokėti 40 svarų “baudą”. Lėktuvo salonas gražus, išpaišytas kompanijos spalvomis, bet ir iš palydovės gavęs gėrimų bei užkandžių kainoraštį,  nustėri -  0,33 l buteliuko “Sprite” ar kito panašaus gėrimo kaina 5 eurai… Ištroškusiam telieka eiti į tualetą ir rieškučiomis gerti ne aukščiausios kokybės vandenį.

IŠVADA. Bankrutavus “Lietuvos avialinijoms” ir  didesnę pusę jos skrydžių perėmus latvių “Air Baltic”, lietuviai “skraidytojai piktinosi, kad neliko nemokamo maitinimo lėtkuve ir už normalius pietus reikėjo mokėti po 30-40 Lt. Tačiau, kai mūsų susisiekimo ministras Eligijus Masiulis viešai apsiskelbė, neva jo pastangomis Vilniaus oro uoste atsirado “Wizz Air” bei “Ryanair”, prasidėjo juodas keleivių “reketas”: masalas – pigūs bilietai, o trišakis kabliukas – žvėriškos papildomų paslaugų kainos ir pinigų lupimas kiekvienai progai pasitaikius – pigių linijų lėktuve gali nusipirkti net blizgų žurnalą už trigubą kainą – 10 eurų. Tai štai ką mums siūlo neva gerai dirbanti susisiekimo ministerija… Asmeniškai aš daugiau niekada neskrisiu su jokiais “rainairais” ir “wizzairais”.

P. S. Apie kitus susisiekimo ministerijos “projektėlius” giliau pažvelgsime artimiausiomis dienomis. Tarkime, kur prapuola saugaus eismo fondo pinigėliai…

 

 

 

 

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentarai (31)

  1. Zigmas Zigmas rašo:

    Durną ir bažnyčioje muša.
    O šiaip tiek nesąmonių prirašytų seniai neteko skaityt. Vietovės, atstumai, kainos, keleivių skaičiai – viskas su klaidom.

  2. Laurynas Laurynas rašo:

    Durną ir bažnyčioje muša, o durnas dar ir visam svietui giriais. Gal geriau mikrūškėm po Europą važinėt ir toliau?

  3. Mindaugas Mindaugas rašo:

    Nepyk Jonai, bet cia yra minciu kratinys ir tiek. Pradziai Ryanair lektuvas talpina 189 keleivius, ne 250. Del bagazo juk aiskiai parasyta, kad turi buti 10Kg ir vienas rankinio bagazo vienetas. Kodel as turiu poto lektuve ieskoti vietos bagazui, kai tokie keliauninkai prisinesa i vidu daugiau bagazo vienetu ? Pvz kelioneje is liverpulio i kauna asmenskai as pats isimiau keleta tokiu heroju bagazo is virsutiniu lentynu ir padaviau laikyti i rankas, nes mano bagazo vienetas per juos netelpa. Kodel nori buti gudresnis uz kitus ir prasinesti daugiau bagazo i vidu uz tai nemokedamas, nori bagazo nusipirk. Nori pavalgyti taip pat nusipirk, kodel as turiu sumoketi uz bilieta brangiau vien del to kad maistas iskaiciuotas o as asmeniskai valgyti nenoriu. Tiesiog taisykles yra taisykles. Del tu zmoniu begimo prie vartu cia yra lietuviu problema visa laika buti visur pirmiems, skrisk nors viena skrydi pvz Dublinas-Londonas ir pamatysi, kad kai paskelbiami vartai ten nei vieno zmogaus nera na nebent rytu europietis koks kuris nori buti pirmas :)

  4. Tomas Tomas rašo:

    Teisingai Zigmas sako. Durnių ir bažnyčioje muša. Autorius žino, kad taisyklėse yra parašyta ir bagažo svoris, ir išmatavimai. Tai negi sunku pasiruošti, ir susipakuoti 9,5 kg lagaminą, kuris laisvai tilptų ir matavimo narvą?

    Jei žinai, kad bagažas didesnis/sunkesnis, susimoki už registruotą bagažą ir vežiesi 20 kg be jokių nervų…

    B738 talpina 250 keleivių… hehe jumoristas…

    Maisto kainos lėktuve žvėriškos.. O tai į klubą kai nueini irgi piktinies, kad alaus bokalas kainuoja 7 lt, o ne 2 lt, kaip maximoj?

    Ryanair neskraido ilgais maršrutais, ką neištveri 2-3 valandų nevalgęs ir negėręs???

  5. jo jo rašo:

    Objektyvumo nulis. Jei man kazkas nepatiko, as dabar kersyusiu rasydamas piktus straipsnius

  6. keleivis keleivis rašo:

    Nu tu matai, norejau veztis daugiau bagazo negu galima ir man neleido! Ot tas Ryanairas… Plesikas! Oj, cia gi ministerija kalta:)

    Pone Okmanai, nenori – neskrisk.

  7. ahoi ahoi rašo:

    Autoriau, persišviesk galvą …

  8. manty manty rašo:

    Nepatinka sąlygos – neskraidyk arba rinkis kitą kompaniją. Skrisk su kokiu airbaltic už 350 eurų, gal gausi sprite nemokamai :)

  9. Vitalijus Vitalijus rašo:

    Gera juoko doze :D

  10. Lol Lol rašo:

    Arba cia uzsakytas specialiai straipsnis arba autorius yra zemiau kritikos ribos esantis kaimietis..:D

  11. os os rašo:

    boardingas internetu? teleportacija….eee…gal interportacija?

  12. Kom Kom rašo:

    Ar tik ne A.Užkalnis tikrasis šio str. autorius?

  13. Skra Skra rašo:

    Ash skaitau Kubilius kaltas, jei runkeliui bankuchenas y Ryanairo deze netelpa ;)

  14. autoriui autoriui rašo:

    kompiuterastai turi toki termina, kuris labai tinka tokiose sitaucijose – RTFM!
    google jei nezinai ka tai reiskia ;)

  15. Ciukas Ciukas rašo:

    Ne, bet tai svarbiausia apkaltinti Susisiekimo ministerija! :) ))

    Beje, objektyviai zvelgiant – jei Lietuvos avialinijos vis dar veiktu, tikriausiai kaip ir Air Baltic’as jau seniai butu padariusios griezta 10 kg. rankini bagaza, perkama maista ir perkama bagaza…

    P.S.: norejau tik pasitikslinti – galbut tai buvo autoriaus pirmasis skrydis gyvenime? Arba bent jau pries tai buves buvo tik sovietmeciu? Is teksto susidaro ispudis, kad keliautojas isties nepatyres – tokie visuomet oro uostuose sudaro eiles ir nervina kitus, nes nuolat nezino taisykliu, ka kada pateikti ir pan. Tik jei isties taip – galbut nereiketu apie tai rasyti… :)

  16. Linas Linas rašo:

    zmogau, taisykles reik skaityti ir ju laikytis

  17. Dovile Dovile rašo:

    Taisykles skaityti reikia pries lipant i lektuva, o ne is jo islipus (beje, jos, perkant bilietus, labai akcentuojamos ir kol nepazymi, kad neperskaitei, tol negausi bilieto). Juk kiekvienas pasirenkame pats – as, kai skrendu pigiom avialinijom streso irgi patiriu, nes neimu registruojamo bagazo ir tikiuosi praslisti :)
    Bet jai laikaisi visu taisykliu nepatiri jokio streso. Be to, daug kas priklauso nuo oro uosto – srendant is Berlyno netikrino nei lagamino dydzio, nei svorio.
    Taigi, tiesiog pasiskaitykite avialiniju taisykles ir tikrai galesime isvengti streso(jei noresime)

  18. kaiiii kaiiii rašo:

    tai ko tu nori uz 350lt dviem zmonem? gal dar masazo skrendant ir lapdance?
    tikriausiai toki pat pasipiktinima kelia ir makdonaldas, jog ten nera pusiau zaliu kepsniu??? juokingas “straipsnis”

  19. Jurgita Jurgita rašo:

    Londono Standsfordo oro uostas?Kur toki tamsta autoriau radai?Pezi vejus cia.

  20. J.K.P. J.K.P. rašo:

    >>>nustėri – 0,33 l buteliuko “Sprite” ar kito panašaus gėrimo kaina 5 eurai… Ištroškusiam telieka eiti į tualetą ir rieškučiomis gerti ne aukščiausios kokybės vandenį.

    Jonai, jei gerti aukščiausios kokybės viskį protingais kiekiais, tai nereikės paskui lėktuve siurbti ne aukščiausios kokybės vandenį :)

  21. Justinas Ž. Justinas Ž. rašo:

    Receptas vienintelis – mokytis skaityti taisykles. Jeigu skrendi su pigiomis oro linijomis, eini į jų puslapius ir persiskaitai skrydžio informaciją, pasiimi ruletę ir “bezmeną” namuose. Išsimatuoji ir pasisveri bagažą. Ir jokių, jokių problemų. Ir – aš net labai pageidaučiau, kad tokie, kaip šio skundo autorius, neskraidytų, nes per juos susidaro milžiniškos eilės laipinantis.

  22. Audra Audra rašo:

    Kiek skaitau užgautom asmeninėm ambicijom remtus tekstus, kuriuos atsiranda galimybė papublikuoti (kas ją sudaro? Vardan komentarų? Nebent.), visur viena ir ta pati užkoduota mintis – jei gali, nerašyk. Arba bent atvėsk – šiuo atveju – po kelionės.

  23. rd rd rašo:

    keistuolis-parašyta 10 kg. reiškia 10 kg. Airbaltic 8 kg..

  24. Anonimas rašo:

    kadangi tenka daug skaidyti po pasauli, tai prisiziuri tokiu idomybiu, kad galetum kasdien po istorija pasakoti. Turim ismokti isrankumo – nesivezti to, ko neriekia, galvoti, kad maiseli skysciams galima tureti paciam ir is gero plastiko, nesiojamos kompiuteris vaziuojant su zmone gal nebutinas (:). jei nustosime buti vartotojai, o busime ziuretojai, tyrinetojai, bus lengviau. Norime buti Londone – bukime ten uz nedidelius pinigus, uzuot skundesi, kad ten negalime veltui nusivezti kruvos savo stasusa pabrezianciu daiktu… prisiminkim, kaip studiju metais keliavom po SSSR tranzuodami, traukiniais, su viena kuprine ir buvo gera ziureti, matyti, buti, o ne TURETI.

  25. Mėta Mėta rašo:

    Juk tai ir yra pigių skrydžių bendrovė. Jei nori komforto – rinkis brangų skrydį. Nereikia tikėtis viską gauti dykai.
    Kiek esu skridus su Ryanair, niekada nekilo problemų. Kai mato, kad skrendi su kuprine, o ne su lagaminu, vos telpančiu į išmatavimus, dažnai net nesveria jos. O per lagaminuotus gudruolius dažnai netelpa kitų bagažas lėktuve. Ir tenka tada grūsti kuprinę po sėdynėm.
    Kad Ryanair bando uždirbti iš papildomų paslaugų – normalu. Juk kelionė turi atsipirkti.

  26. Vaidas Vaidas rašo:

    Aik tu sau koks lietuviškas straipsnis.

    Ir prie ko čia ministerija? Gal dar kaltas ir Zarasų seniūnijos seniūnas?

    Kiek skridau su ryanair – nesumokėjau nė lito daugiau, nei kainavo bilietai (plius kortelės mokestis, kurio galima išvengti)

  27. Mukas Mukas rašo:

    Straipsnis papiktinimui komentatorių. Vajė…

  28. filadelfijus filadelfijus rašo:

    gal tu nebežvelk į tas ministerijas, Jonai…

  29. Zazai Zazai rašo:

    Komentatoriai, o jus kada paskutini karta skridot is Londono Stanstedo oro uosto su Ryanair’u link LT?

    Mano ispudziai labai panasus i straipsnio autoriaus.
    I prieki skrendant (per Berlyna) niekas nesikabinejo; tiesa vienas is 2 skrydziu i preiki buvo su easyjet, nes su ryanair, ju ismatavimai bagazo tokie patys kaip Ryanair, bet svoris neribojamas, tiek daug maziau tyciojimosi is keleiviu.

    Jum kaip keleiviam tikrai ner skirtumo ar jo bagazas 10 kg ar 11 kg (gi sudetas i rankinio bagazo standartini lagamineli) – daugiau lektuvui jauciasi (ir gal net degalu daugiau reikia) kai 20 kg sunkesnis zmogus skrenda!

    Be visos dramos su bagazo perkrovinejimais del keliu 100 gramu, dar ir boarding time buvo 30 min anksciau nei iprastai buna… ta tai is tiesu reikejo man pasiskaityt biliete, taip keista buvo kai raudonai blykcioti pradejo mano skrydis, negalejau suprasti kas negerai, nes kaip ir laiko dar buvo… pasirodo jiems gi reikia to papildomo pusvalandzio kad visu rankini bagaza ‘sutvarkytu’ ir nusiluptu po papildomus 40 GBP.

    Koks malonumas but Ryanair darbuotoju kuris prie to 1 kg ar gramu kabinejasi, negaliu suprasti…

  30. as as rašo:

    Grynai trečio brolio Jono pasakojimas. Šiaip taigi čia po teisybei ir Balbieriškio seniūnas kaltas.
    Tikrai skridau su Ryanair’u ne vieną kartą ir jokių problemų nebuvo. Nors žinoma, per tą Lietuvišką skūpumą irgi norėjosi prisikraut žymiai daugiau nei leidžiama, bet taisyklės yra taisyklės.

  31. Mija Mija rašo:

    Taisykles tam ir yra aiskiai parasytos kad jas perskaitytum. Akivaizdu autorius neskaite, nesuprantu negi sunku namie ismatuot lagamina ir pasverti bagaza? Gert galima nusipirkt oro uoste po patikros ir nestis i lektuva.
    Prajuokino naujai atrastas oro uostas :D
    Del eiliu prie ilaipinimo vartu – taip, lietuviai megsta eilese stovet, bet ir uzsienieciai kai kurie megsta kas man is pradziu keista atrode :D Niekada nestoju i eile, visada ramiausiai sedziu geriu spraita (kad skrydzio metu nemoket 5 euru :D ) ir skaitau zurnala, prieinu paskutine, ilipu paskutine.Visada ran du vieta ir be manes dar nebuvo isskride :D D


Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...