Vyriausybė pritarė siūlymui galutinai atverti kelius konkurencijai degalų rinkoje – importuotojai ir gamintojai visas valstybės atsargas galės saugoti ne Lietuvoje, o bet kurioje ES valstybėje. Tai turėtų paskatinti degalų kainų mažėjimą.
Per dvejus metus Energetikos ministerija žengė visus reikalingus žingsnius, kad atsirastų reali konkurencija degalų rinkoje dominuojančiai bendrovei “Orlen Lietuva”. 2010 m. pradžioje bendrovė „Klaipėdos nafta” įrengė degalų importo terminalą – rekonstravo benzinvežių pripylimo aikštelę ir kitus degalų priėmimo iš tanklaivių įrenginius. Taip atsirado galimybė pigesnių degalų atsigabenti jūra. Pirmasis tanklaivis su 8 tūkst. tonų benzino siunta atplaukė į Klaipėdos uostą 2010 m. sausį. Kitas liberalizavimo etapas – verslininkams buvo leista už Lietuvos ribų saugoti iki 30 proc. laikomų atsargų.
Naujoji tvarka, kai net 100 proc. atsargų bus galima saugoti bet kurioje ES valstybėje, kurioje verslininkai turi ar gali išsinuomoti laisvų talpyklų, galutinai liberalizuos naftos produktų laikymo sistemą ir skatins konkurenciją rinkoje.
Pritarus pakeitimui apribojimų dėl degalų saugojimo neliks, tačiau numatyta, kad Lietuvos teritorijoje privalės būti saugoma valstybės atsargų bent 30-čiai dienų. Ši pareiga pavedama valstybės įmonei „Lietuvos naftos produktų agentūra“, kuri kaupia naftos produktų atsargas valstybės lėšomis.
Įstatymo projektui dar turės pritarti Seimas. Įstatymas turėtų įsigalioti nuo kitų metų sausio 1 d.
duodu kepurę prikakoti, kad degalų kainos nesumažės nei vienu centu. Greičiau net padidės. Prisiminkite istoriją su PVM sumažinimu viešbučiams. Čia gi lietaus šalis su savo verslinYkais ir jų aziatišku mentalitetu. Ekonomikos dėsniai šioje sieviero-zapadnoje okrajinoje negalioja.