Britų premjeras Davidas Kameronas rugsėjo 22 d. pradėjo reklaminę kampanija „Great“, kurios tikslas prisikviesti kuo daugiau turistų į šalį. Reklamos pagalba britai stengsis užglaistyti įvykius rugpjūčio mėnesį, kuomet įsisiautėjęs jaunimas surengė pogromus ir atkreipti i du svarbiausius kitų metų įvykius – Londono vasaros olimpines žaidynes ir karalienės Elžbietos II valdymo šešiasdešimtmetį.
Prisiminkime, kaip kitos šalys pradėdavo reklamines kampanijas ir kaip jis būdavo įgyvendinamos.
Rengdamiesi kitų metų svarbiems įvykiams, britai (Olimpinėms žaidynėms, kultūros festivaliui ir karalienės valdymo jubiliejui), šios šalies valdžiai labai rimtai susirūpino savo valstybės įvaizdžiu. Nežiūrint to, kad Londonas ir taip yra vienas labiausiai turistų lankomu miestu (apie 15 mln. per metus), britai nutarė, kad jiems to per maža ir turistų skaičių teikia gerokai padidinti. O 2012 metai bus labai geras tramplinas šiems tikslams įgyvendinti.
Prieš keletą mėnesių bandomuoju projektu tapo „VisitBritain“ reklaminė kampanija, kurį vykdė nacionalinė Didžiosios Britanijos reklaminė agentūra. Reklaminiame klipe „Mes kviečiame“ (You’re Invited“) pasirodė tokios įžymybės kaip Judy Jensh, modelis Twiggi, aktorius Rupertas Everestas ir virėjas Džeimis Oliveris, kurie puikiu britišku akcentu kvietė susipažinti su Didžiosios Britanijos grožybėmis.
Tuoj po šios reklaminės kampanijos startuos dvi atskiros – viena - specialiai Londonui, kita – Didžiajai Britanijai.
Viskas būtų lyg ir gražu, jei ne masinės riaušės šioje šalyje rugpiūtį. Britai, kuriuos visas pasaulis laikė labai nuosaikia nacija, netikėtai išėjo į gatves ir pradėjo riaušes ir padeginėjimus. Suprantama, daugelis nuolaidžiavo dėl to, kad tai darė nesubrendęs jaunimas, taip pat, kad tarp jų buvo daug emigrantų, bet britų reputacija vis tiek buvo pažeista.
Todėl „VisitBritain“ kampanija, pasirodžiusi ne laiku, buvo sustabdyta. Kada riaušės aprimo, britų valdžia nusprendė, kad reikia skirti 100 mln. svarų reputacijai atstatyti ir šalies svečių orientaciją perorientuoti į Britanijos grožybes. Šalies kultūros ministras Jeremis Hantas pareiškė, kad šių pinigų pagalba pavyks įrodyti, kad tai, kad vyko Britanijoje yra nebūdinga šiai šaliai.
Prieš keliais dienas britų premjeras pareiškė, kad startavusi nauja „Great“ reklaminė kampanija. Reklaminėje medžiagoje bus bandoma parodyti pasauliui visas stipriausias Didžiosios Britanijos puses: kultūros paveldą, muziką, meną, tolerantiškumą ir sportą. Visuose plakatuose naudojamas žodis „Great“ – kaip puiku kažką veikti Britanijoje, taip pat pabrėžiant, kad ši šalis „Great Britain“. Šios kampanijos pagalba tikimasi į šalį pritraukti papildomai 4 mln. turistų.
Davidas Kamertonas – ne vienas valstybės vadovas, labai rūpinantis į šalį kviečiamais turistais ir reklamuojantis šalį visais įmanomais būdais. 2011 m. daugelis Italijos televizijų parodė Silvio Berluskonio raginimus keliauti po savo šalį, o ne rinktis užsienio kurortus. Vien per 2010 metus italai užsienyje išleido 10 mlrd. eurų ir valdžia norėtų, kad šie pinigai liktų savoje šalyje. Prieš metus S.Berluskonis nusifilmavo reklaminiame vaizdo siužete „Stebuklingoji Italija“. Tačiau finalas buvo nevykęs – po klipo demonstracijos internete pasirodė parodijos – šalia „Stebuklingosios Italijos“ buvo parodytos šiukšlių krūvos Neapolyje, sunykusios antikinės statulos ir purvina Viduržemio jūra.
Ir jei Italijoje daugmaž neblogai su vidaus turizmu, tai Airijoje ši šaka yra bene paskutinėje vietoje. Kai tik paaiškėjo, kad šalyje lankysis Barakas Obama ir karalienė Elžbieta II, Airijos turizmo agentūros nėrėsi iš kailio, kad kuo daugiau turistų aplankytų šią šalį. Amerikiečių turistams, airiai, beje, nepamiršo priminti, kad B. Obamos šaknys yra būtent Airijoje. Tuo tarpo amerikiečiai, būdami labai pragmatiški žmonės, pasiūlė airiams kuo aktyviau dalyvauti programoje, kurioje galima laimėti „žalią kortą“ ir atvykti gyventi į JAV. Kita vertus, Amerikos migracijos tarnyba išaiškino, kad iš 12,5 mln žmonių, gavusių „žaliąsias kortas“, beveik pusė jų jau turi teisę tapti JAV piliečiais. Amerikos valdžia ta proga išvystė milžinišką reklaminę kampaniją, aiškinančią daugelį JAV pilietybės privalumų – galimybę be vizų keliauti į daugelį pasaulio šalių, dalyvauti rinkimuose ir , svarbiausia, gauti kur kas geresnį darbą nei emigrantai.
O štai 2005 metais amerikiečiai, norėdami pagerinti santykius su palestiniečiais, jiems nuolat primindavo, kad tik jų dėka Palestina turi švarų vandenį ir amerikiečių pastatytas naujas mokyklas.
Tuo tarpo ką tik Lietuvoje pasibaigusio Europos krepšinio čempionato organizatoriai, nors ir pasigyrė, kad renginys buvo pelningas, reklamos užsienio spaudoje trūko ir tiek turistų, kiek buvo tikėtasi, nesulaukta.