transportas
Sostinės valdžiai užsimojus pažaboti taksi vežėjų, vežančių keleivius iš oro uosto į miesto centrą, tarifus, taksi vežėjai tokiam sprendimui nesipriešintų, jeigu nustatytos kainų lubos padengtų patiriamas taksi verslo sąnaudas.
Šiuo metu taksi keleiviai ir politikai piktinasi, lygindami vidutiniškai 1,3 Lt kilometro kainą mieste su 6 Lt kilometro kaina iš Vilniaus oro uosto į miesto centrą. Susisiekimo ministerija reguliavimo galimybės neįžvelgia, nes esą patys žmonės renkasi, kokią kainą gali mokėti, turėdami ir kitų galimybių iš oro uosto patekti į miestą.
Taksi paslaugų vežėjų asociacijos vadovas Robertas Brazys atkreipia dėmesį, kad pagrindinė bėda – ne patys didžiausi tarifai, o patys mažiausi. “Visi skaičiuoja skirtumą, bet niekas nesigilina, kas slypi po tarifų dydžiais. Kilometro kaina važiuojant iš oro uosto paaiškinama labai paprastai – papildomi oro uosto mokesčiai, per didelis automobilių kiekis, kurį padidinusi valdžia tikėjosi mažesnių tarifų, bet keleivių nedaugėja. Užtat ilgėja laukiančių atskridusių keleivių taksistų eilė, o joje stovėti irgi kainuoja”, – dėsto R.Brazys. Pasak jo, taksi paslaugų tarifas, kuris taikomas mieste, vos dengia automobilio savikainos išlaidas.
Pasak pašnekovo, pažvelgus giliau matyti, kad po mažais taksi paslaugų tarifais jau antri metai slypi milijonai valstybei nesumokėtų mokesčių ir fiktyvus licencijuotos veiklos atitikimas, pavyzdžiui, 90 proc. taksistų važinėja savo automobiliais. “Jeigu valdžia nori imtis taksi tarifų reguliavimo – mes už, tik kad jis būtų pagrįstas. Tačiau reikėtų žvilgtelėti ir į mieste galiojančių tarifų kainos struktūrą. O tai padėtų valstybei surinkti daugiau mokesčių bei išgelbėtų norinčius dirbti sąžiningai taksistus”, – neabejoja taksi paslaugų asociacijos vadovas. Pasak jo, šiuo metu normalus taksi paslaugos tarifas su minimaliu pelnu būtų arti 2 Lt, o kol taksi paslaugų rinkoje važinėja daug nesąžiningų žaidėjų, taksi tarifai dar neturėtų stipriai kilti.