Centrinis Klaipėdos terminalas (CKT), oficialiai atidarytas pernai vasarą, ir laivybos bendrovė „DFDS Seaways“ susitarė dėl keltų linijos Klaipėda – Karlshamnas perkėlimo iš Jūrų perkėlos terminalo (JPT) į CKT. Tiesa, kol kas neaišku, kada šio maršruto keltai keleivių ir krovinių vežėjų lauks naujajame, uostamiesčio centre esančiame terminale.
„Geriausiu atveju mūsų laivai ten pradės savo reisus gegužę, tačiau parengiamieji procesai gali nusitęsti ir iki rugsėjo. Mat naujoje vietoje teks iš naujo sustyguoti procedūras, įdiegti jas stebinčias ir administruojančias technologijas. Tarkim, būtina kiaurą parą užtikrinti siunčiamų puspriekabių priėmimą ir išdavimą, šaldomų krovinių temperatūrinio režimo patikrą ir daug kitų dalykų. Svarbu, kad klientai dėl reisų perkėlimo nepajustų neigiamo paslaugų kokybės pokyčio. Kol kas pagal ro-ro krovinių apimtis Klaipėda vis dar pirmauja tarp rytinės Baltijos uostų“, – „Veidui“ priminė „DFDS Seaways“ vykdantysis direktorius Jonas Nazarovas.
Laivybos linija Klaipėda-Karlshamnas 2014 m. buvo pervežta daugiau nei 100 tūkst. keleivių, beveik 50 tūkst. keleivinių transporto priemonių ir daugiau nei 100 tūkst. krovininių vienetų. Šiuo metu liniją aptarnauja du laivai: „Athena Seaways“ ir „Regina Seaways“.
Nors CKT yra pusantros jūrmylės arčiau uosto vartų nei JPT, dėl to pasiektas kuro taupymo efektas, pasak J.Nazarovo, nebus reikšmingas, o laiko požiūriu reisai turėtų trumpėti maždaug 12-14 min.
Kol kas sunku prognozuoti, ar Švedijos linijos perkėlimas tebus pirmasis „DFDS Seaways“ laivų „iškraustymo“ iš Smeltės pusiasalio etapas. „Patirtis parodys. Gali būti, kad vėliau į CKT bus perkeliama ir antroji linija Klaipėda-Kylis, tačiau tai palikime ateičiai“, – teigė „DFDS Seaways“ vykdantysis direktorius.