Šiais metais „Danske Bank“ atsidūrė tarp daugiausiai naujų darbo vietų sukūrusių darbdavių. Daugiau nei 300 naujų darbuotojų prireikė į Lietuvą iš Danijos perkeltam „Danske Bank“ grupės paslaugų centrui, o nemažai nuopelnų dėl šios investicijos pritraukimo tenka banko vadovams Lietuvoje.
2013-aisiais nedarbas Lietuvoje vis mažėjo. Kas prie to prisidėjo labiausiai? Pasirodo, ne tik įprasti darbdaviai, tokie kaip prekybos ar restoranų tinklai, ne tik Lietuvos paštas ar “Lietuvos geležinkeliai” ir ne tik saugos ar švaros bendrovės.
Tarptautinių bendrovių pastangos taupyti sąnaudas paskatino aktyvesnį paslaugų centrų judėjimą iš brangių Vakarų ir Šiaurės šalių į pigesnes Rytų Europos ar Azijos valstybes. Šalių, į kurias verta perkelti savo paslaugas, sąraše pastaraisiais metais įsitvirtino ir Lietuva. Kasmet mūsų valstybėje atidaromi bent keli nauji paslaugų centrai, o seniau veikiantys praneša apie tolesnę plėtrą.
Šiais metais viena sėkmingiausių ir didžiausių investicijų šioje srityje – iš Danijos į Lietuvą perkelta dalis „Danske Bank“ grupės paslaugų centro veiklos. Ši investicija lėmė, kad Vilniuje per 2013 metus buvo sukurta apie 310 gerai mokamų darbo vietų vadybos ir administravimo, ekonomikos, finansų, bankininkystės specialybių absolventams, o „Danske Bank“ tapo viena aktyviausiai darbuotojus samdančių įmonių. Nuo praėjusių metų spalio, kai Lietuvoje įsikūrė šis paslaugų centras, jame jau įdarbinta 340 darbuotojų. Centras, į kurį investuota daugiau nei 16 mln. Lt, nuotoliniu būdu aptarnauja „Danske Bank“ grupės filialus įvairiose šalyse.
„Šios investicijos reikšmė – ne tik naujos ir gerai atlyginamos darbo vietos. Paslaugų centro darbuotojai atlieka labai daug skirtingų operacijų – daugiau nei 50, vadinasi, jie įgyja kompetencijų, kurias plačiai gali pritaikyti bet kurioje pasaulio šalyje. Integruojamės į globalią rinką – keliamos lietuvių profesinės žinios, skleidžiama skandinaviška kultūra, be to, skandinavų darbdaviams svarbi darbuotojų kompetencijų ugdymo sritis“, – šios investicijos reikšmę komentuoja VšĮ „Investuok Lietuvoje“ generalinė direktorė Milda Dargužaitė.
Investuoti Lietuvoje padėjo įtikinti lietuvių vadovai
M.Dargužaitė atskleidžia, kad dėl šios investicijos Lietuva konkuravo net su 12 šalių, o galutiniame etape varžėsi su Indija. Tad kas lėmė, kad paslaugų centrą danai vis dėlto nusprendė kurti Lietuvoje? “Danske Bank A/S” Lietuvos filialo generalinis direktorius Gintautas Galvanauskas tvirtina, kad visų pirma bankas įsitikino, jog Lietuvoje nekyla problemų norint rasti reikiamos kvalifikacijos darbuotojų. Be to, savo kultūra esame artimi skandinavams, o Lietuvoje jau veikė banko filialas.
„Danske Bank“ grupės paslaugų centro direktorė Rosita Vasilkevičiūtė papildo, kad tokį pasirinkimą lėmė ir tai, jog Lietuva yra ES narė, o mūsų darbuotojai išsilavinę, mobilūs ir lankstūs – esant poreikiui sutinka vykti ilgesniems apmokymams į kitas šalis.
Pasak M.Dargužaitės, didelis nuopelnas dėl to, kad ši investicija atėjo į Lietuvą, tenka ir banko vadovams Lietuvoje. „Kad į Lietuvą buvo atkreiptas dėmesys, matau didelį banko filialo Lietuvoje vadovybės indėlį: jie buvo užsirekomendavę kokybišku darbu ir smarkiai dirbo, kad būtų priimtas sprendimas pritraukti šį centrą į Lietuvą. Kartais matome, kad vadovai Lietuvoje nelinkę pardavinėti mūsų šalies, kaip vietos investicijoms, o šis atvejis yra vienas tų, kai Lietuvos filialo vadovai daug lėmė“, – įsitikinusi M.Dargužaitė.
Beje, sklandus „Danske Bank“ grupės paslaugų centro kūrimosi Lietuvoje procesas dar kartą įrodė, kad lietuvių darbuotojai kvalifikuoti. „Lietuvoje šiam paslaugų centrui netgi pavyko pagerinti paslaugų kokybę, nes atliekant beveik visas funkcijas pasiekti tokius pat ar aukštesnius standartus darbuotojams trunka nuo dviejų savaičių iki dviejų mėnesių“, – priduria M.Dargužaitė.