Metų vadovas
Kauno tekstilės ir drabužių gamintojo “Omniteksas” pelnas krizės metais šoktelėjo 20 proc., tad sunkmetis bendrovės nepaskatino grūsti ambicingų planų į stalčių – “Omniteksas” šiemet ketina pradėti gamybą Uzbekistane, įsitvirtinti Rusijos rinkoje ir pristatyti naujų gaminių.
“Šnekučiavausi su vienu kolega ir pasiteiravau, kaip jiems krizė. O jis pasižiūrėjo į mane, pasikasė pakaušį ir atsakė: “O kada jos nebuvo?” – paklausta apie praėjusius metus šypteli bendrovės “Omniteksas” direktorė Audronė Pocienė, įmonei vadovaujanti nuo jos įkūrimo 2001 m.
Taip jau yra sukantis versle – iššūkių netrūksta. Vis dėlto A.Pocienė neslepia, kad 2009-ųjų pradžia buvusi ypač sunki. “Pirmasis pusmetis buvo įtemptas, nes labai trūko apyvartinių lėšų – dauguma tiekėjų buvo visiškai panaikinę kreditavimo limitus. Dėl to patyrėme didelį šoką. Tačiau birželį apyvarta atsigavo”, – pasakoja vadovė.
O sugrįžti į normalias vėžes pagelbėjo priartėjęs šaltasis sezonas – “Omniteksui”, gaminančiam daugiausia žieminius drabužius, pavyzdžiui, slidininkų termodrabužius, didelę įtaką daro sezoniškumas. 2009 m. bendrovės apyvarta krito nedaug – apie 6 proc., iki beveik 24 mln. Lt, tačiau geroji žinia – pelnas padidėjo 20 proc. Kas tai lėmė? A.Pocienė mini bendrovėje įvestą taupymo režimą, pristatytus naujus gaminius bei skverbimąsi į naujas rinkas. “Klientams pasiūlėme naujų brangesnių gaminių. Daug dėmesio skiriame naujų produktų kūrimui ir įdiegimui į gamybą, o tai ir leido pragyventi anuos metus ir net užbaigti juos pelningiau”, – sako vadovė.
Bendrovė eksportuoja 78 proc. produkcijos – per praėjusius metus eksportas ūgtelėjo 8 proc. Didžiąją dalį produkcijos “Omniteksas” eksportuoja į Skandinaviją, o šių metų tikslas – Rusijos rinka. Kartu su dar aštuoniomis lietuviškomis tekstilės įmonėmis “Omniteksas” rengiasi atidaryti atstovybę Sankt Peterburge.
Tarp didžiųjų šių metų planų atsiduria ir ketinimas po kelių mėnesių pradėti gamybą Uzbekistane, ten šiuo metu kuriamas gamybos padalinys. Tokį sprendimą vadovai priėmė žvelgdami į ateitį. “Mes nemažais kiekiais gaminame ekonominės klasės produkciją. Suprantame, kad dėl patiriamų sąnaudų ateityje kils grėsmė – klientai norės pigesnės produkcijos, o Lietuvoje energijos ištekliai, darbo užmokestis smarkiai didėja. Mes bandome išskirstyti verslą – Lietuvoje paliksime produktų kūrimą, protą ir idėjas, logistiką. Tačiau jau senokai ieškojome pagalbinės vietos, kurioje galėtume pigiau gaminti produkciją”, – planais dalijasi vadovė.
Gamins drabužius iš pieno pluošto
Įmonė ne tik gamina ir parduoda produkciją užsienio bendrovėms, kurios vėliau lietuviškos tekstilės gaminius pavadina savo vardais, bet ir stiprina savo sukurtus penkis prekės ženklus – “Natalie Silhouette”, “Thermowave”, “Ombre”, “Crazy wave” ir “Bambuk”. Šiais pavadinimais parduodamos produkcijos dalis kasmet didėja – per metus jų pardavimas išauga maždaug 2 mln. Lt ir sudaro 19 proc. visos “Omnitekso” parduodamos produkcijos. 2009 m. įmonė pradėjo gaminti ir produkcijos pavyzdžius iš pieno pluošto. “Jis labai artimas žmogaus kūno struktūrai, cheminėms savybėms, dėl to labai gerai tinka alergiškiems žmonėms, mažiems kūdikiams. Mes pirmieji Lietuvoje pieno pluoštą pritaikėme drabužiams gaminti”, – tvirtina A.Pocienė.
Poniai Audronei vardijant pernai nuveiktus darbus ir piešiant krizės metus gana šviesiomis spalvomis, įkyriai kirba mintis: negi įmonei visuomet sekėsi taip gerai? A.Pocienei primename, kad tekstilininkai su siaubu prisimena laikotarpį prieš keletą metų, kai į Europą ir lietuvių užkariautas rinkas ėmė veržtis pigūs Kinijos gamintojai. Tačiau “Omnitekso” vadovė gūžteli pečiais: ir šios krizės bendrovė nepajuto, nes nuolat ieškojo naujų klientų. “Su dalimi klientų teko atsisveikinti ir mums, bet tą praradimą kompensavo nauji klientai ir nauji produktai. Mūsų įmonė kasmet tik augo – 2009 metai buvo pirmieji, kai lengvai pristabdėme”, – sako vadovė.
Iš tiesų 2001 m. A.Pocienės įkurta bendrovė į priekį yrėsi gana spėriai. Karjerą pradėjusi tekstilės bendrovėje “Silva” kaip inžinierė, po kurio laiko moteris tapo siuvimo padalinio vadove, o kai “Silva” ėmė byrėti, įkūrė “Omniteksą”. Iš “Silvos” atėjo ir kolektyvo branduolys. 2003 m. įmonės apyvarta buvo tik 2,7 mln. Lt, o didžiausias augimo šuolis įvyko 2007-aisiais – apyvarta per metus padvigubėjo iki 20 mln. Lt. “2007 m. buvo šuolis, nes 2006 m. įsigijome mezgyklą iš Švedijos partnerių. Šis sandoris buvo didžiulis postūmis, nes su pirkiniu įsigijome ir gražių kontaktų šioje rinkoje”, – vieną sėkmingiausių sprendimų prisimena A.Pocienė.
“Veido dosjė”
Tekstilės ir drabužių gamintojo “Omniteksas” direktorė Audronė Pocienė, 50 metų
Pomėgiai: slidinėjimas, plaukiojimas, kelionės, bendravimas su draugais ir artimaisiais, skaitymas.
Pastaroji perskaityta knyga: Mikos Waltari “Sinuhė egiptietis”.
Karjera: bendrovės “Silva” inžinierė, siuvimo padalinio vadovė, nuo 2001 m. – “Omnitekso” direktorė.
Duomenys apie įmonę
Darbuotojų skaičius: 170
Apyvarta: 2009 m. – 23,9 mln. Lt, 2008 m. – 26 mln. Lt
Pelnas: 2009 m. – 2,3 mln. Lt, 2008 m. – 1,4 ml. Lt (neaudituotais duomenimis)
Įmonė įkurta 2001 m.