Fredrikas Lintonas
“Tele2″ strategijos vadovas Fredrikas Lintonas: “Mes judame į pasaulį, kuriame visi turės išmaniuosius telefonus”
Apie pokyčius telekomunikacijų pasaulyje ir iššūkius mobiliojo ryšio operatoriams “Veidas” kalbasi su “Tele2″ strategijos direktoriumi Fredriku Lintonu.
VEIDAS: Telekomunikacijų sektorius sparčiai keičiasi. Jūsų vertinimu, kur link jis juda?
F.L.: Mes judame pasaulio, kuriame visi turi išmaniuosius telefonus, link. Tai vis dar telefonas, bet juo taip pat naudojiesi prieigai prie interneto, o tuomet jau gali pasiekti pramogas, socialinius tinklus, spręsti darbo klausimus. Manau, kad ateityje telefoną taip pat naudosime mobiliesiems mokėjimams atlikti, pinigams pervesti ir kontroliuoti tam tikriems dalykams, pavyzdžiui, tokiems kaip saugumas. Taigi tikslų, kam naudojamas telefonas, vis daugės ir turėti internetą savo telefone visada ir visur, kur esi, bus ypač svarbu.
VEIDAS: Ką šie pokyčiai reiškia mobiliojo ryšio operatoriams?
F.L.: Kad per naujus telefonus pasiektum reikalingas paslaugas, turi turėti prieigą prie interneto. Šiuo atveju mes vaidiname labai svarbų vaidmenį – mes ją suteikiame. Mes turime ne tai, ką teikia visi, – mes turime tinklus. Taigi turėdami puikią infrastruktūrą, derėjimosi galimybę, klientų aptarnavimo tinklą, galime aprūpinti vartotojus prieiga prie interneto ir tai apmokestinti. Be to, kiekvienoje rinkoje esame tik trys keturi žaidėjai, todėl mūsų vaidmuo labai svarbus judant į priekį.
VEIDAS: O su kokiais pagrindiniais iššūkiais susidurs mobiliojo ryšio operatoriai per artimiausius kelerius metus?
F.L.: Stebime mūsų pajamų srautų pokyčius.
Turime sugebėti susidoroti su šiuo pokyčiu ir užsitikrinti, kad ir ateityje turėtume mažiausiai tas pačias vidutines pajamas iš vieno vartotojo, kaip dabar. Tai didžiausias iššūkis.
VEIDAS: Jūsų kolega J.Hornas prognozuoja, kad iki 2013 m. duomenų srautas mobiliaisiais “Tele2″ tinklais pralenks balso paslaugas. Kaip prie tokio pokyčio prisitaikysite?
F.L.: Mes turime diegti naujus verslo modelius. Žinoma, ir toliau siūlysime naujus sprendimus klientams – tiek privatiems, tiek verslo, bet mes taip pat turime būti ir tiekėjai, pavyzdžiui, kompanijai “Apple”. “Apple” turi savo parduotuves ir klientams parduoda savo sprendimus, bet jiems reikia prieigos prie interneto. Šiuo atveju mes turime plėtoti verslo modelį, kad parduotume prieigą prie interneto kompanijai “Apple”.
Taigi mums reikia dirbti su skirtingais verslo modeliais. Tai didelis iššūkis, tai sunku. Kai kurie žaidėjai stengiasi nustumti mobiliojo ryšio operatorius į šoną – jie stengiasi padaryti prisijungimą prie interneto mažiau vertingą. Kad galėtume imti už tai mokestį, turime užtikrinti, jog žmonės vertintų prisijungimą prie interneto.
Pradzioj rysy normaliai tegul susitvarko, o paskui kalba apie pletra