Pastaruoju metu draudimo bendrovės daugiausiai paskelbė ekspertinės komunikacijos pranešimų bei naujienų apie išmokas.
Tačiau efektyviausiai žiniasklaidoje komunikuoti pranešimai apie draudikų finansinius rezultatus bei socialinės atsakomybės veiklas. Tai parodė rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atliktas komunikacijos analizės tyrimas. Jo metu 2011 m. liepos – rugsėjo mėn. buvo analizuojami gyvybės ir ne gyvybės draudimo kompanijų pranešimai, pasirodę spaudoje, radijuje, televizijoje ir internete.
„Mūsų tyrimas parodė, kad susidomėjimas draudimo bendrovių naujienomis kinta, tarp aktualiausių žiniasklaidai ir jos vartotojams temų išlieka pranešimai apie išmokas, tačiau auga dėmesys socialinės atsakomybės veiklai. Pavyzdžiui, šiemet vienas socialinės atsakomybės tema išplatintas pranešimas vidutiniškai buvo paskelbtas 15-oje žiniasklaidos priemonių. Tuo metu praėjusių metų paskutinį ketvirtį vienas pranešimas šia tema vidutiniškai pasiekė 4 kanalus“, – teigia TNS LT Komunikacijos analizės vadovas Linas Spėčius.
Vertinant draudikų platintų pranešimų efektyvumo vidurkį pagal temas bei pasiektų kontaktų skaičių, tenkančių vienam platintam pranešimui vidurkį, efektyviausiai iškomunikuoti pranešimai socialinės atsakomybės tema. Vienas šia tema išplatintas pranešimas pasiekė 739 381 žiniasklaidos vartotojų.
Iš viso vienas draudimo bendrovės pranešimas spaudai vidutiniškai pasiekė 582 127 žiniasklaidos vartotojų. Daugiausiai kontaktų pasiekė “Lietuvos draudimo” pranešimai – 7,49 mln., o vidutiniškai per tiriamą laikotarpį vienas žmogus galėjo matyti arba išgirsti apie 3 šios bendrovės naujienas. ERGO pranešimai pasiekė 6,24 mln. kontaktų, ir vidutiniškai vienas žmogus galėjo matyti arba išgirsti apie 2 bendrovės naujienas.
Šių metų liepos – rugsėjo mėn. draudimo bendrovės išplatino 50 pranešimų spaudai. 36,1 proc. draudikų išplatintų naujienų buvo skirti ekspertinei komunikacijai, o pranešimai apie išmokas sudarė 33,3 proc. Tuo metu pranešimai apie finansinius rezultatus ir socialines veiklas sudarė po 5,6 proc.
Kiekvieno draudimo bendrovių paskelbto pranešimo spaudai pagrindu pasirodė vidutiniškai 4 naujienos žiniasklaidos kanaluose. Daugiausiai naujienų paskelbė ERGO – 13, „Lietuvos draudimas“ – 9, PZU ir AVIVA po 7. 54 proc. visų platintų naujienų buvo publikuotos internete, 36 proc. spaudoje, 10 proc. transliuotos radijo eteryje ir 1 proc. televizijoje.
Komunikacijos efektyvumo indeksas nustatomas vertinant pranešimų kiekį, toną, reikšmingumo faktorius bei apjungiant juos su žiniasklaidos priemonių vidutinės auditorijos duomenimis. Pasiektas kontaktų skaičius parodo auditorijos galimybę tam tikrą kiekį kartų pamatyti ar išgirsti tiriamo pranešimo paminėjimą žiniasklaidos kanale.
Tyrimo metu buvo analizuojami 212 spaudos leidinių, 12 interneto puslapių, 5 radijo stotys ir 5 televizijos kanalai.