Praėjusiais metais Lietuvos reklamos apimtys, lyginant su 2012 m. duomenimis, paaugo 3,8 proc. 2013 m. daugėjo reklamos kine, radijuje, internete ir televizijoje. Tai parodė didžiausios Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovės TNS LT atliktas reklamos rinkos tyrimas.
„Pernai labiausiai reklamos apimtys augo kalėdiniu laikotarpiu – nuo spalio iki gruodžio pradžios. Šiais mėnesiais reklamai buvo skiriama po 11-12 proc. metinio gross biudžeto. Mažiausiai lėšų reklamai buvo skiriama sausio, liepos ir rugpjūčio mėnesiais – po 5-6 proc. biudžeto. Vertinant reklamos pokytį medijų grupėse, matyti, kad reklamos apimtys labiausiai augo kino teatruose ir radijuje. Tačiau beveik trečdaliu krito reklamos kiekis ant degalinių degalų pylimosi pistoletų“, – sakė TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.
Labiausiai 2013 m. augo reklamos apimtys kino teatruose, iki 44,9 proc. Iš viso per šį laikotarpį buvo parodyta 305 tūkst. reklaminių klipų.
Dar vienas didžiausiu augimu išsiskiriantis reklamos kanalas – radijas, kuris šoktelėjo 35,2 proc. Tam įtakos turėjo išaugęs radijo reklamos žaidimų kiekis bei metų pradžioje pradėta matuoti ZIP FM radijo stotis. Lyginant radijų stočių sąrašą be ZIP FM, per 2013 metus radijo reklamos laikas išaugo 21,8 proc. Radijo stotys per 2013 metų sausį-gruodį transliavo 6 mln. 997 tūkst. sekundžių reklamos.
Trečias pagal reklamos kiekį augęs kanalas – internetas. Automatinė interneto reklamos sistema Evaliant™ per dvylika 2013-ųjų metų mėnesių užfiksavo 10,4 proc. daugiau reklamos negu per 2012 metų sausį-gruodį. Evaliant™ sistema pernai metais užfiksavo 4 mln. 347 tūkst. reklamos vienetų.
Reklamos televizijoje apimtys išliko beveik nepakitusios. Statistiškai TV reklamos apimtys, lyginant 2013 ir 2012 metų rezultatus, paaugo 4,2 proc., tačiau augimui įtakos turėjo TV kanalų RTR Planeta ir REN TV, kurie pradėti matuoti nuo 2013 metų kovo ir rugsėjo mėnesio, apimtys. Be šių kanalų duomenų, TV reklamos laikas smuktelėjo 0,5 proc. Per 2013 metus televizijoje buvo ištransliuoti 1 mln. 418 tūkst. reklaminių klipų.
Spaudos reklamos apimtys, lyginant 2012 ir 2013 metų duomenis, sumažėjo 9,8 proc. Atitinkamai 12,4 ir 4,7 proc. mažėjo reklamos plotai laikraščiuose ir žurnaluose. Iš viso laikraščiuose per praėjusius metus buvo išspausdinta 12 mln. 743 tūkst., žurnaluose – 6 mln. 773 tūkst. kv.cm. reklamos.
Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų duomenis, sumažėjo 16,3 proc. Šio rodiklio kritimui įtakos turėjo nuo 2013 metų pradžios nebeteikiami lauko reklamos agentūros „Audora“ reklamos apimčių duomenys. Šios agentūros reklamos plotas praėjusiais metais sudarė 18 proc. viso lauko reklamos ploto. Be „Audora“ duomenų lauko reklamos plotas ūgtelėjo 0,1 proc.
Lauko video ekranuose per 2013 metus buvo transliuota 3 mln. 726 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su 2012 metais, lauko video reklamos apimtis sekundėmis krito 9,7 proc.
Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant praėjusių ir 2012 metų duomenis, sumažėjo 16,6 proc.
Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys, reklamos apimčių pokytis lyginant 2013-ųjų ir 2012-ųjų* metų sausio-gruodžio mėnesių rezultatus.
Reklamos apimčių pokytis
Media priemonės Reklamos apimtys Pokytis 2012-2013
TV sekundės 4,2%
LAIKRAŠČIAI cm² -12,4%
ŽURNALAI cm² -4,7%
RADIJAS sekundės 35,2%
INTERNETAS kartai 10,4%
LAUKO STATINĖ REKLAMA m² -16,3%
LAUKO VIDEO REKLAMA sekundės -9,7%
FILLBOARD kartai -30%
VIDAUS TV REKLAMA kartai -16,6%
KINO REKLAMA kartai 44,9%
TOP 10 reklamuotojų
Reklamuotojas
TELE2
STUDIO MODERNA
BITĖ
MAXIMA LT
HENKEL
PROCTER&GAMBLE
PALINK
OMNITEL
4FINANCE
OLIFĖJA
Produktų grupės TOP 10
Produktų grupė
PREKYBOS TINKLAI
GREITASIS KREDITAS
MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI
MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS
VAISTINĖS
PREKYBOS CENTRAI
POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI, FESTIVALIAI
MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA
VITAMINAI, ŽUVIES TAUKAI IR KITI PRIEDAI
LOTERIJOS
Produktų grupių pokytis
Produktų grupė 2013 2012
PREKYBOS TINKLAI 1 1
GREITASIS KREDITAS 2 5
MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI 3 4
MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS 4 2
VAISTINĖS 5 7
PREKYBOS CENTRAI 6 6
POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI,FESTIVALIAI 7 8
MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA 8 3
VITAMINAI, ŽUVIES TAUKAI IR KITI PRIEDAI 9 9
LOTERIJOS 10 12
Televizijoje, radijuje ir lauko video reklamoje yra skaičiuojamas reklamos laikas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, internete, vidaus TV, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai).
Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 99%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties.
Didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.
„Kantar“ pavaldi komunikacijos paslaugų grupei WPP. Vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, grupė siekia teikti išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei ir būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių.
*GROSS – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams