2010 Rugsėjo 02

Spaudos aktualija

Tolimųjų reisų vairuotojai įkinkyti į vergovę

veidas.lt

Nors sunkmečiu bankrutavo dešimtys transporto įmonių, o darbo neteko šimtai vairuotojų, vežėjų firmų vadovai tikina, kad šių vėl trūksta ir dairosi į užsienį. Vairuotojai lietuviai atkerta, kad tai esą nešvarūs įmonių savininkų žaidimai.

Dar taip neseniai vieną po kito atleidę darbuotojus ir skaičiavę krizės atneštus nuostolius, vežėjai vėl pradėjo skųstis, kad stinga tolimųjų reisų vairuotojų. Darbo rinkoje neva beveik neliko per pastaruosius porą metų atleistų darbuotojų. Jie esą rado kitą darbą arba emigravo.

“Pirmą ketvirtį vairuotojų pasiūla buvo pakankama, o šiandien, atkutus Europai ir padidėjus krovinių srautui, jų trūksta”, – tikino vežėjų automobiliais asociacijos “Linava” prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

Tačiau vairuotojai su tuo nesutinka. Jie įsitikinę, kad ši problema – išgalvota. Esą gerų specialistų, atitinkančių reikalavimus ir pasirengusių dirbti, yra, tačiau transporto įmonių savininkai labiau linkę rinktis pigesnę darbo jėgą iš trečiųjų šalių. Todėl menama vairuotojų trūkumo problema išpučiama kaip muilo burbulas, o lietuviams keliami neregėtai aukšti reikalavimai.

“Būtina laisvai bendrauti keliomis užsienio kalbomis, pavyzdžiui, kazachų, arabų, afganų, ukrainiečių. Reikalingos kompiuterinio raštingumo žinios, NVS šalių darbo vizos ar net tų šalių pasai. Dar būtinos rekomendacijos iš buvusių darbdavių, pažyma, kad nebuvai teistas, būtinas Kelių transporto priemonių vairuotojo pasirengimo vežti pavojingus krovinius pažymėjimas, skaitmeninė vairuotojo kortelė, įvairių konvencijų išmanymas. Paradoksalu, tačiau darbdavių siūlomas užmokestis, pažeidžia AETR konvencijos (Europos šalių susitarimas “Dėl kelių transporto priemonių ekipažų, važinėjančių tarptautiniais maršrutais, darbo” – red. past.) nuostatas, numatančias, kad draudžiama mokėti vairuotojams atlyginimus, priklausančius nuo nuvažiuoto atstumo arba nuvežto krovinių kiekio.”

Vairuotojai piktinasi, kad konkurentai iš Ukrainos, Baltarusijos, Moldovos ar Kazachstano visada atitinka darbdavių keliamus kvalifikacinius reikalavimus. Ir tik dėl to, kad jie sutinka dirbti už kur kas mažesnį atlyginimą.

“Vilniaus diena” rašo:

“Krovinius gabenantys lietuviai nepatenkinti neva labai mažais atlyginimais, vidutiniškai siekiančiais apie 1000 Lt. Tiek iki krizės, tiek ir dabar vidutinis vairuotojo atlyginimas, atskaičius mokesčius, esą siekia apie 800–1000 litų per mėnesį. Visa kita – komandiruočių dienpinigiai, skirti pragyventi užsienyje. Tačiau už tą laiką, kai stovima laukiant krovinio, jis pakraunamas ir iškraunamas, – nemokama.”

Esą oficiali atlyginimo dalis visada buvo panaši, o dienpinigiai sudarydavo didesniąją uždarbio dalį. Tačiau prasidėjus sunkmečiui, atlygis smuko maždaug perpus, įmonių vadovai dažnai vėluoja atsiskaityti – neva pinigų kartais tenka laukti ir porą mėnesių.

“Be to, Vyriausybė leido sumažinti dienpinigius vairuotojams iki 50 proc. Negana to, įmonių vadovai dažnai pareiškia, kad mokės 20–30 centų už nuvažiuotą kilometrą, o vairuotojai verčiami pasirašyti, kad gavo atlyginimą ir dienpinigius, nors tų pinigų mes kartais net nematome. Tai yra didžiulis AETR konvencijos pažeidimas, bet darbdaviai nebijo to rašyti net darbo skelbimuose”, – laiške redakcijai nuoskaudas liejo Petru pasivadinęs vairuotojas.

Jo teigimu, komandiruočių įsakymai dažniausiai pasirašomi tik grįžus iš kelionės.

“Dažna įmonė pinigus, skirtus degalams ir kelių mokesčiams sumokėti, perveda į asmeninę vairuotojo banko sąskaitą. Moki šešias savaites tuos mokesčius, o grįžęs sužinai, kad tai buvo tavo atlyginimas, ir įmonė tau nieko neskolinga. Yra dar degalų pereikvojimo aktai. Kokie ten nurodomi skaičiai – ne vairuotojui žinoti. Pasirašyti dažniausiai liepiama ant tuščių blankų.”

Priekaištų darbdaviams turi ir kiti dienraščio kalbinti vairuotojai. Jie nepatenkinti tuo, kad “Linava” renka apie 1000 eurų (apie 3500 litų) užstatą iš įmonių, bet šie pinigai paimami iš darbuotojų kišenės. “Motyvuojama draudimu, galimais nuostoliais krovinio apgadinimo atveju ir panašiai. Bet darbuotojai vis tiek verčiami pasirašyti visiškos materialinės atsakomybės sutartis, o darbdaviai atskaito pinigus už viską: sunaudotą didesnį degalų kiekį, nei buvo nustatę įmonės specialistai, už degalų pylimąsi degalinėje, kurios nenurodė vadybininkai, už telefono sąskaitos limito viršijimą, susprogusią padangą, už nakvynę mokamose stovėjimo aikštelėse, net už kiekvieną mašinos įbrėžimą.”

Verslo dienraštis “Verslo žinios” rašo:

“ES visus profesionalius vairuotojus siunčia į kursus. Iki 2013 metų rugsėjo 10 d. visi autobusų vairuotojai, o nuo 2014 m. rugsėjo 10 d. visi sunkvežimių vairuotojai turės baigti kvalifikacijos kėlimo kursus, nes to reikalauja ESA direktyva. Lietuvoje yra apie 180 000 šios srities profesionalų. Jeigu visi puls mokytis vienu metu, didesnė dalis jų nespės baigti kursų ir liks be darbo, o transporto bendrovės – be darbo jėgos. Visų vairuotojų pažymėjimuose turės būti pradinę profesinę kvalifikaciją įrodantis kodas 95.”

“Be šio kodo pažymėjimai bus beverčiai: vairuotojai galės juos dėti į stalčius ir eiti dirbti krovikais Jie praras teisę vairuoti net Lietuvoje, ką jau kalbėti apie Vakarų Europą”, tiesiai rėžia Romanas Gaižiūnas, Lietuvos vairuotojų rengimo įstaigų asociacijos vadovas.”

“Norint įsigyti pradinės profesinės kvalifikacijos pažymėjimą, privalu papildomai mokytis 140 val, tai užtrunka apie mėnesį, laikyti egzaminus. Kursai kainuos apie porą tūkstančių litų. Vairuotojams, neturintiems kodo 95, kai kuriose šalyse jau dabar gresia baudos nuo 5000 eurų iki kalėjimo .EB 95 sertifikatą reikės perlaikinėti kas 5 metus”.

“Mano galva, tai normali direktyva, nes vairuotojai, turintys daugiau žinių, garantuoja kur kas didesnį saugumą keliuose. Bėda ta, kad viskas vyksta pagal scenarijų “atidėkime paskutinei dienai”. Lietuva rengimosi periodą, deja, jau pramiegojo, – atsidūsta Edmundas Daukantas, UAB “Schenker” vykdomasis direktorius”

“Kauno diena” rašo:

“Esą nors Darbo kodeksas numato, kad darbdavys tolimųjų reisų darbuotoją turėtų aprūpinti darbuotoją visomis reikalingomis darbo priemonėmis, dažnai reikia turėti nuosavus palydovinės navigacijos prietaisus, radijo imtuvus, nešiojamuosius kompiuterius ir kitus daiktus.”

“Iš kolegų girdėjau, kad kai kuriose įmonėse vairuotojams netgi už kelius tenka sumokėti iš savo kišenės. Man dar neteko, bet aš turiu kitokios “linksmos” patirties. Kartą šefas paskambino ir liepė skubėti, važiuoti be įstatymais numatyto privalomo poilsio. Sako: “Reikia greitai, jei nespėsi iki vakaro, pakraus tik po savaitgalio. Varyk, baudas sumokėsime.” Bet gavęs atlyginimą pamatai, kad trūksta daugiau nei tūkstančio litų, o nuėjus į administraciją aiškintis iš buhalterės išgirsti: “Nesišakok, gavai baudą, tai ir atskaitėme”, – pasakojo vienoje Vilniaus transporto įmonėje dirbantis Vadimas.

Jis sakė pastebintis, kad neretai įmonės iš darbuotojų kišenės atnaujina ir vilkikų parkus. Esą kai bendrovės perka naujas transporto priemones, vairuotojų algos mažėja.

Vežėjai tokius kaltinimus vadina derybiniais argumentais. “Linavos” prezidentas A. Kondrusevičius tikino, kad vairuotojų išsakytos pastabos ir priekaištai darbdaviams jau seniai tapo klasikiniu argumentų rinkiniu tariantis su įmonių vadovais dėl geresnių darbo sąlygų.

“Deja, šioje retorikoje mažai faktų: už kilometrus mokėti vairuotojui Lietuvoje nėra teisinių galimybių, yra nustatytas aiškus atsiskaitymo būdas – pagrindinis atlyginimas ir dienpinigiai. Kaip ir visur pasaulyje dėl atlyginimo dydžio vyksta derybos su darbdaviu. Į šį procesą asociacija “Linava” ar kitos organizacijos neturi galimybių kištis”, – aiškino “Linavos” prezidentas.

Anot jo, minimalius atlyginimų ir dienpinigių dydžius yra nustačiusi valstybė, tačiau tai nereiškia, kad darbuotojas gali gauti tik minimalų atlyginimą. “Tai yra individualus susitarimas, todėl teigti, kad tik darbdavys nustato atlyginimo dydį, o vairuotojas yra priverstas sutikti, nėra tikslu. Žinant, kad šiuo metu trūksta apie 1000 vairuotojų ir jų paklausa yra labai didelė bei atlyginimai kyla, susitarti su darbdaviu neturėtų būti itin sunku”, – įsitikinęs A. Kondrusevičius.

Mitais jis vadina ir pasakojimus, kad transporto įmonės mieliau įdarbina užsieniečius. Esą reikalavimai trečiųjų šalių piliečiams, kurių Lietuvoje registruojama vis mažiau (nuo 2500 – 2008 m. iki maždaug 500 pirmą šių metų pusmetį), yra tokie patys kaip ir vietos vairuotojams.

Pasak “Linavos” vadovo, Lietuvoje sunkiojo transporto sektoriuje iš viso dirba apie 150 tūkst. vairuotojų, tarptautiniuose maršrutuose – kiek mažiau nei pusė šio skaičiaus.

Dažnai klausiama, koks yra vidutinis tarptautinių reisų vairuotojo atlyginimas ir darbo sąlygos. Jos priklauso nuo gabenimo pobūdžio, nuo to, kiek laiko praleidžiama kelionėje, ir daugybės kitų veiksnių. Dėl šių priežasčių skiriasi ir vairuotojų atlygis. Jis su dienpinigiais apytikriai sudaro nuo 2500 iki maždaug 4000 litų. Prieš krizę šie skaičiai buvo didesni, tačiau dabar tendencija yra pozityvi – vežėjai linkę didinti atlyginimus.”

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentarai (34)

  1. Python Python rašo:

    uždirbdavo vairuotojai iki krizės tikrai nemažai ;) dabar kitaip,
    anot vieno nedidelės pervežimo įmonės savininko dabar uždirba jis pagaliau skirtingai nei prieš krize

  2. jonas jonas rašo:

    paprasciausia nereikia komentaruose rasinet savo nedasutusiu minciu o isidarbinus reikia dirbt prisilaikant visu darbo istatymu ir palaikyt rysius su tuos istatymus kontroliuojanciom istaigom.Darbdaviai ne dievai ir tiesa turetu kazkada nugalet nes jau dabar bijo darbo inspekcijos o dar labiau mokesciu ins.Taip kad nereikia laukt kol darbdavys prturtes iki begalybes o primint kad gyvenam demokratinej lietuvoj

  3. pilietis pilietis rašo:

    kiek gali valstybines istaigos,sukurtos saugot istatyma ir islaikomos is mokesciu moketoju pinigu,nematyt ir nieko nedaryt darbdaviams kurie ne tik is darbuotoju tyciojasi bet keitaliodami firmu pavadinimus juokiasi is valstybes.Tai apie ka galim kalbet su tokiais komentatoriais kurie piesia sipseneles ir kalba….

  4. A. Kondrusevicius A. Kondrusevicius rašo:

    meluoja. Visi puikiai zino ir tukstanciai dirba gaudami vadinamas komandiruotes mokant uz nuvaziutus kilometrus. Jokia cia paslaptis, o Kondrusevicius nezino!!! Jam tai tik retorika. Truksta faktu!!!
    Dar ir MMA mokamas ne komandiruotpinigiai + MMA, o is tu paciu “kilometriniu” komandiruotpinigiu.

  5. zazas zazas rašo:

    Ypatingai sudėtinga situacija susidarė Lietuvos transporto-pervežimo įmonėse. Galime drąsiai teigti, kad 90% respublikoje registruotų transporto įmonių įžūliai apgaudinėja vairuotojus išmokėdami komandiruotpinigius ir išskaičiuodami išgalvotas žalas, bei darbo sutartyse sulygtą darbo užmokestį. Deja, šios problemos negali išspręsti inspekcijos, nei valdininkai raudodami apie „kiaurą Lietuvos biudžetą“, vietoj to, kad įpareigotų tokius darbdavius neslėpti „komandiruotpinigių“ o juos mokėtų sąžiningai nuskaičiuojant mokesčius VSDFV (sodrai) ir mokesčių inspekcija. Kodėl mūsų biudžetas „kiauras“ ar kitaip sakant gyvename skolose? Atsakymas: – Nes valdžia leidžia vogti vidury baltos dienos neapmokestindama pervežimo įmonių komandiruotpinigių, leisdama apvoginėti mūsų vaikus, (nes sodros deficitą, valstybės skolas grąžins jie). Gana to, kad darbdavys nemoka mokesčių nuo komandiruotpinigių, pažeidžia dirbančiojo teisę į socialines garantijas, dar darbuotojas, kaip paprastai be liudininkų, verčiamas pasirašyti ant dokumentų su didesne suma, nei jam išmokama, jam nuolat grasinama, kad jei jis kam nors pasiskųs – neteks darbo. Šie pažeidimai tapo masiniai, o vyriausybinės kontrolės institucijos bejėgiškai baksnoja į vyriausybę ir kartoja, kad tokia liberalizmo kaina

  6. zazas zazas rašo:

    Vis labiau ryškėja elementarus kriminalinis niuansas. Kas valdo kontrabandos srautus į Lietuvą, tas valdo ir Pagėgių rajono politiką. Įskaitant kontrabandininkų šeimas, galimus tarpininkus ir kontrabandines prekes pigiau perkančius rinkėjus, situacija gaunasi sudėtinga. Paksoidinė ” tvarka ir teisingumas” vėl turi nemažai šansų. Dažnas gali paklausti, o kas kaltas? Ir vėl tenka grįžti prie vis labiau įkyrinčios kontrabandistų siautėjimo pasienyje temos. Vėl reikia aiškintis, kas jiems šiame ” versle” padeda ir ar nėra tų padedančių tarpe teisėsaugos institucijų darbuotojų ir politikų. Kaip galima suprasti Seimo Komskiui labai tinka turėti brolį rajono merą K.Komskį. Toks ir pats gali laisviau ” otkatų” prisigraibyti Seimo tokį komiteto pirmininko lygmenyje ” stogą” turėdamas. Paskui to paties rajono pensininkai ir kiti socialinių išmokų gavėjai skundžiasi, kad tos išmokos yra tokios, kokios yra. Tada kiekvienas toks pilietis gali paties savęs paklausti už ką jis balsavo per savivaldybių rinkimus? Ar už klestinčią kontrabandą ar už teisingai mokamus mokesčius į valstybės biudžetą? Kiaka tonka.

  7. deputatas deputatas rašo:

    sveiki.del atlyginimo mokejimo kaltas ir pats darbuotojas.reike nepasirasineti ant tusciu lapu jeigu nevykdo tarpusavio susitarimu,nemoketi keliones metu uz susidariuses islaidas is savo saskaitos.bet turi tinkaimai reguoti valstybines istaigos darbo inspekcija valstybine mokesciu inspekcija i signalus.vezimo vastarasciu cmr turi buti registracija krovini parvezi dokumentus i siuksline ir prekes niekur nefiksuojamos.dar tusciu lapu pasirasymas,mokami mokesciai keliones metu darbuotojo asmenine saskaita,visi atskaitymai yra papildoma nelegaliomis pajamomis darbdavio kisene.pvz 10automobiliu parkas per metus sau juodu pinigu i kisene susizere 120000tukstanciu litu o kas apsukresnis tai ir daugiau,tik musu pareigunai nusiteike gaudyti bobutes kiausinius pardavinejances turguje ir skaito kad dirba

  8. zazas to JOOOOOnui zazas to JOOOOOnui rašo:

    Jums ce saite suda malti bepigu, sedit siltai, nosis rakinejat ir galvojt, kaip ta istatyma apeiti. O tamstela JOOOOOOONYTI pabuk vairo vietoje,pvz. kad ir nuejes in Girteka isidarbinki ir tasyk atidirbes 6-8sav. kai busi atstojuj be duso wc an sausos dietos usesi tasyk Tamistai atves gavele, bet ce dar ziedeliai, bet gryzes priduosi ataskaita ir gausi algyte , tada usidek labai gera pampersa. Gaunas tap va tap -uz8sav. gausi 300lt ir dar isvadins vagiu, nenaudeliu ir t,t. Kyla klausimas, kas kaltas??? Nes visi tikrintojai yra NUPIRKTI ir tai kumeliui aisku.

  9. Vairas Vairas rašo:

    Kur matyta, kad vairuotojas uzdirba 1000 lt per menesi!!! Nesamone!!! Itariu, kad tik vagys ir paskutiniai tinginiai tiek gauna! Va as dirbu Klaipedos firmoje ir patikekit nevagiu. Tai mano alga i rankas daugiau nei 5000 Lt per menesi! Neturiu jokiu avariju, vykdau vadybos nurodymus, viska laiku padarau ir masina priziuriu. Kuro norma ant rato gaunasi 30 litru 100 km (tiek rodo masinos kompas ir atitinka faktui). Kiekviena savaitgali man gaunasi 45 val poilsio. Viskas kaip priklauso. Bet kai kalbu su kolegomis ar kitais konkurentais vodylom, as ir pats pavarau ant savo valdzios ar vadybos. Pasakau kad gaunu 1000 lt. Bet cia kad nebutu per dideles konkurencijos mums vadyloms…. Manau kad visi mes vairuotojai tokie patys – tik verkiame, o kai reikia dirbti, tai prisimename konvesijas ir dar kazkokius istatymus. Sekmes visiems kolegoms!

  10. vairui vairui rašo:

    tam kad gauti 5000 i rankas ir oficialiai reikia dirbti tik ne lietuvoje bet tokia kai kuriu litovcu vairu natura sedi uzduchintas po vado padu gauna 500 realiai sako kad 5000

  11. Vairas Vairas rašo:

    Dabar biski man padidino alga ir per menesi jau iseina 5500 Lt. Ce i rankas. Oficialiai. Nereikia eiti i Vlantana, Girteka, Fineja, Eveka, Kuba, V.V., Valinciu, ar pas Griciu. Ten gausite 500 lt i rankas. Tai jau tikrai.

  12. kolega kolega rašo:

    as jau 17metu dirbu tolimu reisu vairuotoju, patikekit turtu nesusikroviau, negaliu niekaip islysti is skolu minimumu nemoka atostoginiu taipt nemoka, tik pasirasau nors ystatymas draudzia bet musu direktoriai pakale jaj tik bandai pasipriesinti, ju paciu sugalvotais ystatymais, tuojaus gauni pasiulyma atsiskaityt is darbo,visiskai nesiskaito su savo vairuotojais,o apie atlyginimus tai nei kalbos nera, kada nori tada ir moka ir kiek nori.ir nera kam pasiskusti,mes vezam ju krovinius ,.varkstam dienom ir naktim o jie ismusu visu tik saiposi.kazin kiek laiko tesis toks vairuotoju isnaudojimas,nejaugi taip ir tylesim visi mes.

  13. vairas vairas rašo:

    siai dienai tai yra didelis vairuotoju apgaudinejimas.nors dirbu tik nuo siu metu vairuotojo darba bet nepastebeti neimanoma kaip apgaudinejami vairuotojai.”linava” prezidento pasisakymai irodo kaip tokie zmones dirba ir uz ka gauna atlyginima jei net nesuvokia apie ka sneka nezinodamas visos tiesos ar uzmerkes akis.reiktu pacius sefus pasimti i reisiuka kad apziuretu kaip darbas einasi.gal tokiu atveju zmoniskuma ju atverti iseitu jei toki dar turi.sefai kaip krokodilai man man ir man.

  14. volvo volvo rašo:

    jei gerai firmikes ispurtytu rastu tikrai pezeidimu vien del algu mokejimo.bet visi papirkti o gal net nezino tai gal anonimiskai atakuoti visu instituciju tikrinanciu sia veikla telefonus kad jie sedetu salia firmos duru ir lauktu kol ka rastu.tie pinigai yra vairuotojo uzdirbti ir tik jo pinigai yra.uz toki darba turi gauti gera alga ir ant poperio nurodyta gera alga nes susirgimo susizalojimo gresme didele siame darbe ir kas bus kai taip atsitiks ant vaistu neuzteksi pinigu kol ant poperio 800lt gauni.firmos vairuotojo alga padaro firmos pinigais.vairuotojo alga nera asmenine vairuotojo nes cia sefas sprendzia.apsurdas.

  15. Rimas Rimas rašo:

    Tikrai yra tokiu firmu kurios nemoka atlyginimu. Man teko kreipis i darbo inspekcija. Tai mane darbdavys idejo i cargo lt juodus sarasus.Turejau daug reikalu o darbdavys nieko ir atsiskaitymas tai ir liko neismoketas, tai ka nori ta ir daro.

  16. kestas kestas rašo:

    Sveiki kolegos.Apie musu bedas niekam nerupi.ISEJAU pries nepilnai metus BALTC TRANSLINE firmos.Man jie liko skolingi.Kreipiausi i mokescius i darbo inspekcija paskiau buvusiam dardaviu kad duosiu i teisma.Jis pasake gli duot ubagai teismu nelaimi.Dave suprast kad viskas nuperkama LIETUVOJ.TAI IRA GRYNA TIESA.Nebereikalo verslininkai braunasi Seima.

  17. Anonimas rašo:

    Evekas – firma, kuri nesugeba pasirūpinti tinkamomis darbo sąlygomis. Visų pirma yra nemažai mašinų, kurios nėra techniškai tvarkingos, o dėl to netelpa vairuotojai į kuro normas, bet darbdaviam tai nerūpi, nes pagal juos patys vairutojai kalti tai ar vairuotojai kalti, kad mašinos techniškai netvarkingos ir gavus krovinį neymanoma įtilpti į norma? ir išvis pasakai, kad kas ors sugedo ir reikia į servisa tai tavo pasakymai į siena atsimuša nes niekam neydomu… su keitimais taip pat nesąmonės vyksta ne sykį autobusiukas sutruksta bevažiuojant nepasiekiama net furos, o paskui vėlgi kenčia patys vairuotojai arba yra dar ir tokių keitimų kai išvaziuoja pvz 7 ir iš tų 7 tik vienas vairuoja, nes kitiem rūpi pagert tai gal jau laikas užtikrinti, kad viskas vyktų sklandžiai? su atlyginimais irgi tas pats dienpinigiai + MMA (MMA skaiciuojama iš tų pačių dienpinigių nors taip neturėt būti), alga išmokėjus jei pasigedai pinigų ir paskaičiuoji kad tikrai trūksta eini aiškintis ir nei patys nežino už ka tau atskaičiuoja (nors ir žinai jog už nieka nesi jiem skolingas, bet jiem vienodai šviečia) ar taip viskas turėtų vykti? vairuotojai yra toki patys svarbūs darbuotojai kaip pats tamsta direktorius ar transporto vadybininkai visi be jų jūsų įmonės net nebūtų gal laikas pradėti galvoti ne tik apie save? žodžiu betvarkė visiška!!!!!

  18. as as rašo:

    Jei man algos nesumoka iskarto fura paguldau ant sono:)

  19. vairas vairas rašo:

    Dauguma cia suda malat.Visi mandri esat sefams uz akiu, ypatingai prie buteliuko,erelius vaidint kur dangui skraido, o istikruju esat dauguma mukai,nes kai sefui I akis reik pasakyt,tai bijot,jokio vieningumo nera tarp vadylu.kai as ateinu darbintis,visada aptariu konkreciai salygas,ir jei po reiso, ar kadencijos,nesilaiko darbdavys sutartu salygu,as jy nahui pasiunciu,tuo labiau jei neatsiskaito su bapkem.jus patys kalti,nes bijot darbdaviui zodi islement, ar uz glotkes paimt kaziola, jei bando apknist

  20. neznaika neznaika rašo:

    Sveiki,soferiukai,man tik idomu kodel taip visi tyli kai taip esat maustomi,tokie pinigai popieriuje prie gero nepriveda,kai paskolai gaut tai super,bet kai paliecia skyrybas ir alimentu mokejima nuo tokio atlyginimo kurio net akyse neregejai,tai akys pakausy gali atsidurti.Valdzia zino puikiai koks realus atlyginimas yra o pabandyk teisme irodyti kad cia tik popieriuje tokios sumos figuruoja,tada gerbiamieji teisejai apsimeta kad nieko nemato,zmogu nugramzdint greitai galima,bet kad teisingumo sulauktu tai ne uz ka..uzjauciu soferiukus,nes mylima zmoguti turiu tokio pat likimo,ne karta vaziavom i reisa ir puikiai maciau kokia rizika ir itampa,atsakai netik uz krovini,bet ir uz kieno nors gyvybe,savaitemis miegi ant laktos,valgai sausa maista,kenti vienatve,argi cia gyvenimas?Manau patys darbdaviai turetu metus taip pagyventi,gal tada bent is dalies suprastu vairuotojus ir bent kiek pradetu juos vertinti ir zmoniskai skaitytis,ir nedrebintu ranku duodant atlyginima.Sekmes visiems.

  21. Manyciau, Manyciau, rašo:

    kad vietos jegomis cia jau nieko nepakeisti…Juk nuo pat nepriklausomybes tesiasi si afera ir jau iki krizes buvo vagiami vairuotoju pinigai.
    Ko gero,iseitis butu informuoti apie pazeidimus ES ir RUS zurnalistus,inspekcijas,vairuotoju profsajungas.Uzsienis tikrai nepasveikintu iskreiptos konkurencijos.O cia…Spauda juk maitinama is partiniu juoduju kasu,o kas ir po kiek nesa i jas,aisku pamacius,kas transporto firmu “seseliniai savininkai”…

  22. Vytas Vytas rašo:

    eina peklon toks darbas,teismai is viso nekreipia demesio i faktus nei rastinius nei bele kokius,mokesciu inspekcijai taip pat nusispjaut i viska,bilinejuos jau puse metu bet kaip i siena jau du teismai buvo dar prokuratura iskelt byla turejo darbdaviui bet kur tau…
    vienu zodziu valstybinei huntai ne motais jokios problemos patiems jiems reikia vogti o cia dar vairuotojai su savo problemom.Teisejai mokesciu inspekcija darbo inspekcija tai tik pavadinimai tai jiems juk moka po 15000 tai kam dar dirbt ka nors ?Kazkas cia rase apie demokratija blin a durnas gal nezino kas tai yra?Tai tik lozungas Europai.Nevarkite nes nieko nelaimesite nei teismuose nei kur kitur tik laika sugaisite ir dar susimokesite uz viska nes niekas nesiruosia laikytis bent minimaliu istatymu,visada liksi pats kaltas kad dirbai.

  23. Ceska Ceska rašo:

    cia vytas rase kartu dirbom man ta pati problema grizau po 3 menesiu kadensijos ir visus pinigus nuskaiciavo ale ne cento negavau.tai kas susitiks su matuliu is sirvintu “Transytma” tai bekit kuo toliau vot ten tai padla dirba net patiket sunku.paliko po kadensijos De sako grisk pats kaip nori tai kainavo 200e ir tie is mano kisenes,nei i snuki jam duot nei i teisma,tas padla varinejo po visus sunkelius 3 menesius bama tik is toli maciau,tai dar uz kura nuskaiciavo nes jo norma 29 litrai pakrauto vilkiko ir tie jau remonto nemate nuo gimimo.

  24. as pats as pats rašo:

    sunku vairams ,nera laiko po teismus tampytis.Atostogu 7metus nemaciau kai paprasai pasako neisdirbi dienu ,kad jas gautum.

  25. sanil sanil rašo:

    Taip gerbiamieji kolegos pas mus nera vienybes kovoti uz save tik visi prie butelio gudrus.reikia tikslei kreiptis uzsienio zurnalistus ir pranesti kokia situacija pas mus,kad nemokami jokie atostoginiai,rodoma minimali alga,kiek gali tai testis,ar kas susirupinote kokia pensija bus dirbus toki darba ir praradus sveikata,gana nusileisti darbdaviams,kovokime uz save. arba galu gale visems su furom vaziuoti prie euro parlamento,aisku cia tik vairo kalbos,bet man gaila paliktu seimu,vaiku,o su mumis taip elgiamasi.kada tai pasikeis?ir ar atitinka vairuotojo dirbancio europoje atliginimas 50-55 eurai cia juokingi pinigai koki stresa itampa cia patyriame.

  26. tomas tomas rašo:

    Na as buciau vyriausybeje tai siulyciau visiems vairuotojams moketi uz valandas. Jokiu dienpinigiu, jokiu mokejjmu uz km. Butu viskas labai aisku

  27. tx tx rašo:

    Anglijoj furistai apie 100 svaru I diena uzdirba. O gruodzio menesi iki 1000 per savaite galima uzdirbt

  28. zurnalistei zurnalistei rašo:

    taip mes verkem kad gaunam tik 1000lt y saskaita nes kiti pinigai juk dienpinigei o europoj viskas brangu.o valgyti tai nuoris…ir is tu pinigu dar atckaicioja uz kura,o mes juk masinose miegam ce salta yra o jai pasisildyti nuori tai reskes reike kura naudoti…mes atliekame savo darba gerai,kitaip juk neklestetu sita firam apyvarta 100 000 000lt.per metus.taigi nuorejau pasakyti jus straipsny paraset o jei jum tik puse pinigu sumoketu ka tada sakytumet.musiet neverktumet

  29. Anonimas rašo:

    klausykit kur kreipti del to kad darbdavys nuskaiciavo pinigus parasykit y tel 867504039

  30. naujas naujas rašo:

    ar turi teise darbdavys atskaityti uz nevazevima y anglija jei motyvuoju kad dirbu neseniai ir man dar truksta praktikos ir kur kreiptis kad kas paaiskintu del tokiu atskaitymu

  31. info info rašo:

    Vyrai, kas dirbot UAB „Vlantana“ reikia jūsų vienybės, reikalingi vairuotojai nukentėję finansiškai nuo šios kompanijos, vyksta tyrimas ir reikalingi liudytojai. Kreipkitės tel nr. +37065660028

  32. vairas vairas rašo:

    labas as jau vairas su patirtim ir jokiuos is tokiu susirasinejimu nes cia nieko nenuspresit reikia burtis ir kurt rimta profsajunga reikia pasipriesint o cia tik pasiguodziat kaip blogai dar koks darbdavys isterpia i diskusijas .atkreipkit i tai demesi kur gerai moka kokioj saly tai ten yra profsajungos.

  33. vairas vairas rašo:

    o vlantanoj savi istatymai atostogu negausi nes turi isdirbt maziausiai 5 metus .dabar jei dirbti nori turi 500euru kaip ir padovanot stonciams.tipo kazkoks uzstatas .kad jiems dirbi.pinigus grinina per tavo banko korteles.kuriuos praveda islaidom kelionem nuraso ant kelionpiningiu arba algu o jei ir moka maziausias algas iki 50eur.o jei jaunas vairas tai vienas verke reize uz diena gavo 20euru.tai dabar pradejo vest moldavus tipo geriau dirba negu lietuviai .nes jie dirba nuo 3 iki 6 menesiu reize ir jiems uztenka po 30 euru i diena .tai vairai priesinkimes valdziai naturoj .as siulau siulau pastatyt visiems vairams birzelio 22d.ir nejudet is vietos kokias 15h atkreips i mus vairuotojus demesi lietuvius ir platinti sia informacija ir tarp kitu vairu kad prisijunktu prie akcijos aciu uz demesi ir tikiuos pritarimo tarp musu vairu

  34. vergas vergas rašo:

    tolimuju reizu vairuotojas gauna algos tik minimuma ,o kiti neieina i uzdarbi ir susirgus tau mokes tik nuo minimumo o seimas ir vyriausybe uzmerkusi akis nes patys yra suinteresuoti maziau moketi savo darbuotojams
    nes dauguma yra priristi prie transporto ,as nesuprantu ar valstybei nereik,pajamu ir nieks nekreipia demesio ima moldavus ,ukrainiecius ir visokio plauko ir nemoka saviems lietuviams ,seimo rinkimai arteja gal isgirs kuris nors nors del reitingu pakalbes apie savo zmones


Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...