„Veidas“ skelbia kasmetinį prekybos tinklų reitingą, kuriame ir šiemet pirmą vietą užėmė Lietuvos prekybos rinkos lyderė „Maxima“. 54 žmonių gyvybes nusinešusi tragedija Rygoje iš „Maximos“ pareikalaus investicijų įvaizdžiui reabilituoti, bet pirkėjų srautų parduotuvėse nesumažins.
Liūdnas atsitiktinumas, kad kasmet „Veido“ sudaromas Lietuvos prekybos tinklų reitingas šiemet sutapo su skaudžia nelaime „Maximos“ parduotuvėje Rygoje, kai įgriuvus stogui žuvo 54 žmonės, o dar kelios dešimtys buvo sužeista.
Kai buvo sudaromas šiemetinis prekybos tinklų reitingas vis didėjo aukų ir sužeistųjų Rygos „Maximoje“ skaičius, buvo keliamos įvairios nelaimės versijos ir ieškoma kaltųjų, taip pat kuriami scenarijai, kokios įtakos šis įvykis vienu ar kitu atveju turės prekybos tinklo „Maxima“ veiklai tiek Latvijoje, tiek Lietuvoje. Tačiau ši skaudi tragedija „Veido“ sudaromo prekybos tinklų reitingo rezultatams neturėjo jokios įtakos ir niekaip nelėmė galutinės „Maximos“ pozicijos šių metų prekybos tinklų sąraše.
Kodėl „Maxima“ Lietuvoje pirma
Kaip ir kasmet, prekybos tinklai Lietuvoje buvo vertinami pagal trylika skirtingų parametrų, lemiančių pirkėjų pasitenkinimą vienu ar kitu prekybos tinklu, ir būtent „Maxima“, didžiausias darbdavys Baltijos šalyse, šiuo metu valdantis 227 parduotuvių tinklą Lietuvoje ir apie pusantro šimto parduotuvių Latvijoje, surinko daugiausiai balų pagal daugumą šių parametrų ir jau kelinti metai iš eilės reitinge iškopė į pirmą vietą.
„Maxima“ šių metų reitinge surinko 70 balų ir net 20 balų atsiplėšė nuo artimiausio savo konkurento „Iki“, surinkusio 50 balų. Trečioje reitingo vietoje, kaip ir pernai, matome prekybos aljansą „Aibė“, į kurį susivienijo jau apie 600 skirtingų savininkų valdomų nedidelių parduotuvių, susitelkusių daugiausia mažesniuose miestuose ir kaimuose.
„Maximai“ daugiausiai balų reitinge padėjo pelnyti platus parduotuvių tinklas, didžiausias Lietuvoje prekių asortimentas, taip pat didžiausi šalyje pirkėjų srautai ir apyvarta, bet mažiausias, palyginti su kitais prekybos tinklais, pasitvirtinusių skundų dėl kokybės nuošimtis. Be to, „Veido“ sudaromo pirkinių krepšelio kaina šiame tinkle taip pat buvo viena mažesnių.
Reikia paminėti, kad „Maxima“ kartu yra ir vienas viešiausių Lietuvoje veikiančių prekybos tinklų – jo atstovai bendradarbiauja su žiniasklaida ir pateikia daugumą reitingui prašomų duomenų, o tai taip pat turi įtakos galutinei prekybos tinklo vietai reitinge.
O štai kai kurie kiti prekybos tinklai, tokie kaip „Prisma“, „Rimi“ ar „Norfa“, dalies duomenų nepateikė. „Prisma“ šiemet apskritai atsisakė teikti informaciją reitingui, ir iš dalies todėl šis suomiškas prekybos tinklas, nors turi daug ištikimų pirkėjų Vilniuje bei Kaune, liko paskutinėje reitingo vietoje, gerokai atsilikdamas net ir nuo rinkos naujoko – tik šiemet veiklą Lietuvoje pradėjusio prekybos tinklo „Fresh Market“. Beje, pastarasis šių metų reitinge startavo su pačia mažiausia pirkinių krepšelio kaina.
Per pastaruosius metus nuo 44 iki 38 parduotuvių Lietuvoje susitraukęs „Rimi“ prekybos tinklas taip pat pelno nemažai teigiamų pirkėjų vertinimų dėl išskirtinai patrauklios aplinkos ir dėmesingumo pirkėjams, bet savo dydžiu jam sunku konkuruoti su dviem didžiausiais rinkos žaidėjais „Maxima“ ir „Iki“, be to, pirkinių krepšelio kaina „Rimi“ ir toliau yra pati didžiausia. Tų pačių prekių krepšelio galutinės kainos skirtumas „Rimi“ ir mažiausiomis kainomis šiemet išsiskiriančiame naujame prekybos tinkle „Fresh Market“ siekia net beveik 14 Lt („Rimi“ krepšelio kaina šiemet buvo 157,39 Lt, „Fresh Market“ – 143,61 Lt).
Jei grįšime prie „Maximos“, ne tik mūsų reitingas, bet ir „Veido“ užsakymu praėjusią savaitę atlikta Lietuvos didžiųjų miestų gyventojų apklausa parodė, kad pirkėjai, atsižvelgdami į visus pliusus ir minusus, kurių, žinoma, turi kiekvienas prekybos tinklas, šiuo metu geriausiai vertina taip pat „Maximą“. Apklausoje dalyvavusių respondentų buvo prašoma įvertinti kiekvieną prekybos tinklą pagal dešimties balų sistemą. Susumavus kiekvieno vertinimo vidurkį paaiškėjo, kad „Maximą“ Lietuvos pirkėjai šiuo metu vertina 7,8 balo.
Labai gerai pirkėjai įvertino ir savo dydžiu su „Maxima“ nepalyginimą – vos tris parduotuves Lietuvoje valdantį prekybos tinklą „Prisma“, skirdami jam 7,7 balo iš dešimties, o trečią vietą užėmė „Rimi“, pelnęs 6,3 balo. Visi kiti prekybos tinklai pelnė po penkis ir mažiau balų.
su skaičiais. Gal daugiau nei 50 gyvybių, o ne 30