Verslas
Brangstant degalams, vežėjai teigia bilietų kainų kol kas nedidinsiantys, tačiau “Linavos” atstovas pastebi, jog tokia padėtis ilgai tęstis negali.
Anot Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos “Linava” atstovo spaudai Gyčio Vincevičiaus, bilietų brangimas yra neišvengiamas, nes keleivių vežėjai jau dabar yra patyrę nuostolių, daug įsiskolinę degalų tiekėjams. Neatmetama tikimybė, kada dalies įmonių laukia bankrotas, rašo naujienų svetainė lrt.lt.
“Matome, kaip brangsta pagrindinis kuras – dyzelinas, ir kainos kyla tik aukštyn. Juo labiau, nuo 2011-ųjų įsigalios naujo dydžio akcizai, kurie dyzelinius degalus pabrangins dar mažiausiai 12 centų. Keleivių vežėjai prašo jau dabar atsižvelgti į tai, ir mes ne kartą kreipėmės į Vyriausybę, prašydami, jog ji į tai atkreiptų dėmesį, bet į mūsų siūlymus mažinti PVM iki 9 proc. kol kas niekas neatsižvelgė”, – kalbėjo pašnekovas.
Kaip pastebėjo G.Vincevičius, dar viena priežastis, dėl kurios keleivinių bilietų kainų didinimas yra neišvengiamas, – augančios vežėjų skolos.
“Bilietų brangimas yra neišvengiamas. Pažiūrėkime, kiek nuostolių patyrė, kiek įsiskolinimų turi didžiosios keleivių gabenimo bendrovės – tiek “Kauno autobusai”, tiek “Vilniaus autobusai”. Sumos siekia dešimtis milijonų. Tai klausimas, ar toleruos degalų tiekėjai ir kiti tas skolas?” – kalbėjo jis.
Anot “Linavos” atstovo, kai kurių vežėjų gali laukti bankrotas, gali mažėti arba būti iš viso panaikinta dalis maršrutų
Tuo tarpu savivaldybių atstovai teigė, kad lemiamas žodis dėl keleivinio transporto bilietų kainų didėjimo ar mažėjimo priklauso joms, tačiau iniciatyva turi ateiti iš pačių vežėjų. Kol kas, anot pašnekovų, vežėjai su prašymais dėl keleivinių bilietų kainų peržiūrėjimo dar nesikreipė.
Branginti bilietų kol kas nesiruošia Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių, Kauno ir Vilniaus miestų savivaldybės. Tuo tarpu tarpmiestinių bilietų kainos gali net mažėti, nes jas dempinguoja geležinkelininkai.