Sostinės koncertų salėje „Piano.lt“ prasideda jubiliejinis šiuolaikinio džiazo festivalis „Vilnius Jazz“.
Su festivaliu „Vilnius Jazz“ užaugo (o ir pražilti spėjo) ištisa džiazomanų karta. Mano kukliuose prisiminimuose jis iki šiol dera su gelsvų ir rausvų lapų kupetom ant rudeniško Tauro kalno ir kolonų apsuptyje fojė šurmuliuojančių draugų sambūriu. Ir, žinoma, Dariaus Užkuraičio balsu, kviečiančiu visus atgal į salę.
Kviesti ilgai nereikėdavo, jei atlikėjas tarp sostinės džiazomanų turėjo autoritetą. Ir atvirkščiai: jei muzika kartais nepateisindavo vilčių, klausytojai nuoseklia srovele pamažu „ištekėdavo“ atgal prie kolonų. Ten patrypčiojęs su taure rankoje galėdavai nugirsti, kad tuoj koncertuosiantis tamsiaodis trimito dievas pažadėjo organizatoriams nutraukti savo pasirodymą iškart, vos pastebės salėje spragtelint pirmąją fotoblykstę, kuri neva galinti pavogti jo sielą. Ir dar daugybę įdomiausių dalykų.
Taip Antano Gusčio dėka mes, žali džiazo jaunikliai, nuo 1987-ųjų kasmet užsiaugindavome po vieną kitą muzikinės erudicijos plunksnelę. Dabar gera proga už tai padėkoti, nes „Vilnius Jazz“ švenčia savo 25-erių metų jubiliejų. Ir švenčia audringai, pasikvietęs trijų žemynų – Europos, JAV ir Japonijos džiazo atstovų.
Iš tolimų žemių
Iš Niujorko sulauksime kompozitoriaus kontrabosininko Michaelo Formaneko vadovaujamo kvarteto. Nors gyvuoja tik nuo 2008-ųjų, šis kvartetas, pasak paties M.Formaneko, „laimingas atvejis, kai skirtybės puikiai dera tarpusavyje“. Individualus braižas kvarteto grandams netrukdo persiimti kolektyvinėmis idėjomis. 2010-aisiais išleistą albumą „The Rub and Spare Change“ žurnalas „Down Beat Magazine“ įvertino penkiomis žvaigždutėmis, kiti leidiniai įtraukė į metų geriausiųjų sąrašus. Šį rugsėjį kvartetas išleido antrą kompaktinį diską „Small Places“, o spalį leidosi į savo antrąsias gastroles Europoje, kurių dalimi taps ir „Vilnius Jazz“.
Iš Japonijos atvyksta net dvi grupės – sekstetas „Fuwa Works“, kuriam vadovauja taip pat kontrabosininkas Daisuke Fuwa, ir aktorių Makigami Koichi ir Mitos Freemano įkurta „Hikashu“. „Hikashu“, ir pradžių dainavusi roką, vėliau išplėtė savo diapazoną iki avangardo su japonų tradicinės muzikos interpretacijomis. M.Koichi – ryškiausias Japonijoje tuvių gerklinio dainavimo meistras, stebinantis publiką egzotišku vokalu ir ekspresija. Šis menininkas yra ir avangardinio džiazo festivalio „Jazz Art Sengawa“ Tokijuje pagrindinis kuratorius.
Visą publikacijos tekstą skaitykite savaitraštyje “Veidas”, pirkite žurnalo elektroninę versiją internete (http://www.veidas.lt/veidas-nr-41) arba užsisakykite “iPad” planšetiniame kompiuteryje.