Miyoko Akashi
Miyoko Akashi, Japonijos ambasadorei Lietuvoje
“Veidas”: Šiuo metu viso pasaulio dėmesys krypsta į Rytų Azijos regioną, kuriame tvyro nemaža įtampa, ypač dėl Šiaurės Korėjos. Kokiomis priemonėmis prie šios įtampos mažinimo prisideda Japonija?
M.A.: Rytų Azijos neišskirčiau kaip atskiro regiono ir nesakyčiau, kad vienintelė problema čia yra Šiaurės Korėja. Pavyzdžiui, Japonijai didelį nerimą kelia kasmet didėjantis Kinijos karinis biudžetas ir skaidrumo šioje valstybėje stoka. Tačiau labiausiai Šiaurės Korėją paveikti galima būtent per Kiniją, tad svarbu su ja užmegzti kuo glaudesnį dialogą. Manau, Japonijai tai gana gerai sekasi, ypač ekonomikos srityje. Vis glaudesnius santykius Japonija palaiko ir su artimiausia partnere – Pietų Korėja.
Dar didesnė pažanga bendradarbiavimo srityje regione bus pasiekta, jei ateityje pavyks atnaujinti šešiašalį dialogą dėl Šiaurės Korėjos nusiginklavimo.
“Veidas”: Kaip manote, kodėl iki šiol vyko gana vangus dialogas tarp Lietuvos ir Japonijos verslininkų, nors buvo plėtojami gana intensyvūs kultūriniai ryšiai?
M.A.: Dėl kultūrinių ryšių itin džiaugiuosi ir esu sužavėta tuo, kaip noriai ir su užsidegimu lietuviai domisi Japonijos tradicijomis ir istorija. Kad ir kokį renginį organizuotume, visuomet būnu nustebinta gyventojų rodomo dėmesio.
Manau, kultūrų pažinimas padės pamažu plėtotis ir verslui. Svarbu, kad visos pusės kuo daugiau komunikuotų, žinotų viena apie kitą. Juk išgirdę, kad Lietuvoje verslą pradeda kompanija “Hitachi”, Japonijos verslininkai reagavo su didele nuostaba ir klausė – o kodėl Lietuva? Kai kurie jų net turėjo pasitikrinti žemėlapyje, kur ši šalis yra, nes japonai į Baltijos šalis ir Šiaurės šalis žvelgia kaip į vieną regioną, o ne į kiekvieną jų atskirai. Šiaip jau šiame regione verslo ryšių turi nemažai Japonijos kompanijų, daugiausia tų, kurios jau yra atėjusios į Europą – Vokietiją, Prancūziją ar Didžiąją Britaniją.
“Veidas”: Jūsų nuomone, ar “Hitachi” atėjimas paskatins ir kitas Japonijos kompanijas susidomėti investavimu Lietuvoje?
M.A.: Tuo nė kiek neabejoju. Manau, kad reikėjo tik laiko ir gero pavyzdžio. Tokie jau yra Japonijos verslininkai. Naujuose vandenyse jie atsargūs, linkę ilgai galvoti ir skaičiuoti, o prie derybų stalo sėda tik tada, kai jau yra tvirtai apsisprendę siekti susitarimo. Bet jei pamato, kad kuri nors jų gerbiama kompanija pramynė naują taką ir jai puikiai sekasi, jie nustoja būgštauti ir noriai seka šiuo pavyzdžiu. Turint omenyje tai, kad “Hitachi” Japonijos verslininkų yra itin gerbiama kompanija, neabejoju, kad susidomėjimas Lietuva išaugs gana stipriai.
Ech, kad jusu zodziai del japonu kompaniju atejimo i Lietuva, eitu tiesiai Dievui i ausi