2010 Lapkričio 23

Spaudos aktualija

Turistų antplūdžiui trūksta vagonų

veidas.lt

Rusai aktyviai domisi galimybe artėjančius Naujuosius sutikti Lietuvoje. Tačiau Lietuvos kelionių agentūros skundžiasi šiemet negalėsiančios atsivežti visų norinčių, mat Lietuvos geležinkeliai šventiniam laikotarpiui jau nebeturi bilietų, rašo “Verslo žinios”.

“Ta problema kartojasi kasmet. “Lietuvos geležinkeliai” tradiciškai aiškina, kad jiems trūksta vagonų, tačiau nesuprantama, kodėl neieško sprendimų, kad poreikis būtų patenkintas”, – teigė Lietuvos turizmo asociacijos prezidentė Danutė Mažeikaitė.

Verslo žinios“ rašo:

„Ta problema kartojasi kasmet. „Lietuvos geležinkeliai“ tradiciškai aiškina, kad jiems trūksta vagonų, tačiau nesuprantama, kodėl neieško sprendimų, kad poreikis būtų patenkintas“, – piktinasi Danutė Mažeikaitė,Lietuvos turizmo asociacijos prezidentė.
Naujametis laikotarpis, kuriam paprastai atvyksta svečių iš Rusijos, trunka nuo gruodžio 26 d. iki sausio 10 d. Dabar, lapkritį, aktyviai vyksta tokių kelionių prekyba.
Anot p. Mažeikaitės, rusų, norinčių praleisti žiemos atostogas Lietuvoje, šiemet netrūksta, tačiau jų nėrakaip atsivežti.
„Pavyzdžiui, bilietų Maskva–Vilnius gruodžio 28 d. ir 29 d. „Lietuvos geležinkelių“ kasose jau nėra. Be to, bilietų negali pasiūlyti ir kelionių agentūros, nes joms skiriamas vietų skaičius yra kur kas mažesnis nei planuota: vietoj 200–300 vietų geležinkeliai skyrė tik iki 100 bilietų“, – pasakoja ji.
Pasak“Verslo žinių“, ponia Mažeikaitė nurodo ir dar vieną blogybę.
„Pagal „Lietuvos geležinkelių“ teikiamą informaciją 60% bilietų ši įmonė skiria parduoti per agentūras. Iš jų 40% išsidalina vos dvi agentūros, o dėl likusių 20% tenka grumtis visoms likusioms Lietuvos kelionių agentūroms ir organizatoriams. Mūsų nuomone, tokia tvarka, kai dviem agentūroms atiduodama lūto dalis, yra neteisinga“, – sako ji.
Dalijus Žebrauskas, AB „Lietuvos geležinkeliai“ Keleivių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojas, VŽ informavo, kad „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) jau nebeturi bilietų gruodžio 29, 30 d. ir sausio 1, 3 d. atvykti iš Maskvos, o sausio 7–10 dienomis – grįžti atgal. Taip pat nebėra bilietų gruodžio 30 d., sausio 2 d. atvykti iš Sankt Peterburgo ir sausio 8, 9 dienomis – priešinga kryptimi.
„Tačiau kalbant apie visą naujamečių kelionių laikotarpį, trunkantį nuo 2010 m. gruodžio 28 d. iki 2011 m. sausio 10 d., turizmo agentūrų užsakytas vietų skaičius nesiekia 60% viso vietų traukiniuose skaičiaus“, – sako jis.
„Verslo žinių“ pašnekovas aiškina, kad vagonų problema prieš Naujuosius iškyla kasmet.
„Mums būtų neracionalu ištisus metus laikyti nedirbančius traukinių vagonus tik tam, kad šventiniu
laikotarpiu, kai padidėja paklausa, jie keletą kartų važiuotų su keleiviais. Kitu metų laiku jie nebūtų
naudojami, taigi beveik nedirbančių vagonų išlaikymo sąnaudas reikėtų perkelti ant keleivių pečių ir branginti bilietus“, – aiškina jis.
Anot jo, iš dalies dėl problemos kaltas ir prastas agentūrų planavimas – jos iš anksto rezervuoja kuo
daugiau bilietų, o vėliau tokio kiekio nesugeba parduoti. LG yra sutarę su agentūromis, kad bilietai joms skiriami proporcingai kiekvienos iš jų per metus mūsų geležinkeliais vežamam keleivių kiekiui – kuo daugiau veži, tuo daugiau vietų gali rezervuoti.
Pasak p. Žebrausko, keliamas ažiotažas dėl vietų stygiaus dažniausiai būna perdėtas.
„Ankstesnių metų patirtis rodo, kad vietos, kurioms išpirkti sudaromos sutartys su turizmo agentūromis, ne visos išnaudojamos. Pernykštė statistika yra tokia: iš pagal sutartis Naujųjų laikotarpio užsakytų 2.952 vietų parduotos 2.391, t. y. apie 20% vietų turizmo agentūroms realizuoti nepavyko.”

“Pagal “Lietuvos geležinkelių” teikiamą informaciją, 60 proc. bilietų ši įmonė skiria parduoti per agentūras. Iš jų 40 proc. išsidalina vos dvi agentūros, o dėl likusių 20 proc. tenka grumtis visoms likusioms Lietuvos kelionių agentūroms ir organizatoriams. Mūsų nuomone, tokia tvarka, kai dviem agentūroms atiduodama liūto dalis, yra neteisinga”, – sakė D.Mažeikaitė.

“Lietuvos geležinkelių” Keleivių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojas Dalijus Žebrauskas tikino, jog ieškoma būdų, kaip patenkinti šiemet naujametę paklausą. Pasak D.Žebrausko, su Rusijos geležinkelių įmone jau susitarta, kad “Lietuvos geležinkelių” traukinių sąstatus tomis dienomis, kai “Lietuvos geležinkeliai” jau nebeturi laisvų vietų iš Maskvos ir atgal, rusai papildys trimis savo vagonais – daugiau nei 100 vietų kiekvienam reisui.

“Taip pat derinamas specialiųjų nereguliariųjų turistinių traukinių formavimas iš Maskvos į Vilnių ir atgal”, – sakė D.Žebrauskas.

Anot jo, preliminariai planuojami trys tokie reisai – iki 16-os vagonų kiekvienam reisui. Apytiksliai galimų vietų skaičius siektų daugiau kaip 500 kiekviename.

“Ar šie traukiniai važiuos, kiek jų bus ir kokio sąstatų dydžio, priklausys nuo pačių turizmo agentūrų, tai yra kiek vietų jos užsakys ir apmokės”, – sakė jis.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...