Seesam Insurance AS Lietuvos filialo užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, 30 proc. draudimo paslaugomis Lietuvoje besinaudojančių asmenų yra apsidraudę internetu, o iš ateityje planuojančiųjų naudotis draudimo paslaugomis 44 proc. ketina tai daryti internetu.
„Rodikliai džiugina – beveik trečdalis visų besidraudžiančių Lietuvos gyventojų draudimo polisus perka internetu. Tendenciją, kaip lietuviai atranda šią paslaugą, stebime jau kurį laiką, taigi labai tikėtina, jog ateityje internetinių klientų ratas plėsis dar sparčiau. Tarp Seesam klientų ši tendencija yra itin ryški – tyrimo duomenimis, mūsų paslaugas internetu perkančių klientų dalis yra net triskart didesnė nei įsigyjančių įprastu būdu. Tai nulėmė kryptinga orientacija į plačią produktų įvairovę ir patogų klientui draudimo įsigijimo būdą“, – teigia Seesam Lietuvos filialo vadovė Brigita Blavaščiūnienė.
Dažniausia tyrimo metu įvardinta draudimo paslaugų pirkimo internetu priežastis – patogumas ir greitis (53,6 proc. apklaustųjų), dalis respondentų nurodė, kad šią paslaugą įsigyja internetu, nes taip yra pigiau (46,6 proc.), taip pat tyrimo dalyviai teigė teikiantys prioritetą finansinių reikalų tvarkymui internetu (29,7 proc.). Tyrimo duomenimis, 83 proc. pasinaudojusių draudimo paslaugomis internetu šį draudimo įsigijimo būdą rekomenduotų savo draugui ar pažįstamam.
Dažniausiai internete įsigyjamas vairuotojo privalomosios civilinės atsakomybės draudimas, juo apsidraudę nurodė 76 proc. besidraudžiančių internetu. Kitos draudimo rūšys išlieka mažiau populiarios: būsto draudimą internete teigė įsigiję 13 proc., kelionių draudimą – 12 proc., kasko – 10 proc., nuo nelaimingų atsitikimų teigė apsidraudę 8 proc. draudimo paslaugas internete pirkusių klientų.
„Vairuotojų privalomojo civilinės atsakomybės draudimo rūšies dalis draudimo internetu krepšelyje nestebina, nes tai yra privalomas draudimas, o jo sąlygos standartizuotos ir nereikalauja papildomos konsultacijos. Taip pat numatome būsto draudimo dalies didėjimą ateityje“, – sako B. Blavaščiūnienė.
Internetu draudimą dažniausiai teigia įsigyjantys 20-40 metų didmiesčiuose gyvenantys ir aukštąjį išsilavinimą turintys respondentai, šie vartotojai kasdieniame gyvenime yra linkę naudotis internetu bei pažangiosiomis technologijomis, dažniau už kitus asmenis prisijungia prie interneto išmaniuosiuose telefonuose, yra socialiai aktyvesni, dažniau lankosi koncertuose, muziejuose, parodose.
Tyrimą Seesam Insurance AS Lietuvos filialo užsakymu reprezentatyvios interneto apklausos metodu 2012 m. rugpjūčio 13-23 d. atliko komunikacijos planavimo agentūra „OMD“, apklausoje dalyvavo 934 15-50 metų asmenys.