PR
Rugsėjo 1-ąją mokslo metus pradės Tarptautinės teisės ir verslo aukštosios mokyklos (TTVAM) antrakursiai, pernai apsisprendę pasirinkti unikalią, išskirtinę studijų programą „Marketingas ir medijų menas“.
Vaidas GRUDIS
Bakalauro laipsnį įgysiantys studentai jau dabar yra laukiami įmonėse, nes tokių specialistų, kurie turi ne tik rinkodaros, bet ir komunikacijos žinių bei gebėjimų dirbti kūrybinių industrijų srityje, Lietuvoje iki šiol niekas nerengė.
Projekto gimimą paskatino darbdaviai
Jungtinę studijų programą parengusios TTVAM atstovai neslepia, kad idėją pasufleravo televizijos stočių, reklamos agentūrų, televizinės įrangos pardavėjų atstovai. „Susitikdami su darbdaviais išsiaiškinome, kad internetinės televizijos kūrėjai, operatoriai, vaizdo montuotojai, šviesos dizaineriai dažnai yra savamoksliai, kad niekas šalyje tokių specialistų nerengia“, – sako Daiva Daugvilienė, TTVAM direktorė.
Pasak jos, tai paskatino veikti ir sukurti tokią studijų programą, kurią baigę absolventai darbo biržos durų nevarstytų.
Naujosios studijų programos tikslas – parengti kūrybingus internetinės televizijos specialistus, komunikacijos industrijos ir rinkodaros profesionalus, gebančius praktiškai realizuoti pačių ar kitų parengtus meno, medijų ir verslo projektus dirbant tiek individualiai, tiek komandoje.
„Atlikome galimybių studiją, kurioje išanalizavome medijų bei rinkodaros specialistų poreikį. Joje pateikiama išvada, kad šios srities specialistų trūksta, nes tai lemia labai sparti komunikacijų, medijų ir kūrybinių industrijų plėtra. Taigi jungtinė studijų programa vertinama kaip itin aktuali ir naudinga šiuolaikinei darbo rinkai“, – sako TTVAM direktorė.
Studijuojant tokie dalykai, kaip audiovizualinės technologijos, vizualinė kompozicija, medijų projektai, dėstomi realioje darbinėje aplinkoje. Pagal reikalavimus įrengta audiovizualinė studija, nupirkta būtina vaizdo įrašų montavimo technika, apšvietimo įrenginiai.
„Audiovizualinėje studijoje vienu metu gali dirbti trys vaizdo operatoriai, vaizdo montuotojas prie pulto, garso operatorius, šviesos dizaineris, vaizdo režisierius, scenaristas, studijos dailininkas. Tai tik vieno projekto grupė. Kūrybinių dirbtuvių techninė bazė sudaro galimybę vykdyti projektus bent keturiomis kryptimis, tokiomis kaip televizinės produkcijos filmavimas, reklaminės produkcijos filmavimas, foto- ir garso produktų gaminimas“, – pasakoja D.Daugvilienė.
Jungtinė programa – daugiau galimybių
Studentai, pasirinkę programą „Marketingas ir medijų menas“, mokysis trejus metus. Paskaitos vyksta anglų kalba. Naujoji TTVAM studijų programa – jungtinė. Absolventams bus suteiktas rinkodaros profesinio bakalauro laipsnis ir dvigubas – TTVAM ir Bulgarijos tarptautinės aukštosios mokyklos diplomas, atveriantis kelius ir į tarptautinę darbo rinką.
Pusę studijų laiko studentai žinių ir patirties semsis Bulgarijoje, dalis išlaidų jiems buvo finansuojama projekto, remiamo Europos Sąjungos socialinio fondo lėšomis. Praktiką jie galės atlikti Lietuvos, Bulgarijos ar bet kurios ES šalies organizacijų rinkodaros, viešųjų ryšių skyriuose, medijų, komunikacijos ir kūrybinių industrijų sričių verslo įmonėse bei organizacijose.
Pasak D.Daugvilienės, kintant darbo rinkos poreikiams ir didėjant studijų kokybės reikalavimams šalies aukštosios mokyklos kelia vis naujus tikslus studijų kokybės atžvilgiu. Jungtines studijų programas TTVAM vertina kaip efektyvų įrankį šiems tikslams siekti. Jis suteikia daugiau galimybių ir tarptautinės akademinės patirties ugdant būtinas kompetencijas ir įgūdžius bei įgyjant aukštą kvalifikaciją.
Pagrindinė jungtinės studijų programos paskirtis – sudaryti studentams galimybes įgyti daugiau žinių ir gebėjimų, nei gali suteikti vienos institucijos vykdoma studijų programa. Jungtine studijų programa siekiama suteikti galimybę skirtingų šalių studentams kartu studijuoti skirtingoje kultūrinėje ir akademinėje aplinkoje. Programa skatina studentų ir dėstytojų mobilumą, sudaro sąlygas studentams perimti skirtingų šalių ir aukštųjų mokyklų ugdymo bei studijų patirtį, pasinaudoti plačiais partnerinės aukštosios mokyklos ryšiais su komunikacijų, medijų ir menų industrijomis, išnaudoti galimybes ugdyti praktinius gebėjimus pasinaudojant užsienio institucijos išplėtotu bendradarbiavimu su socialiniais partneriais bei „žinių trikampiu“.
Pasirinktas solidus partneris
Jungtinės studijų programos institucinė partnerė – Bulgarijos tarptautinė aukštoji mokykla (BTAM). „Ji pasirinkta dėl daugybės priežasčių – patirties, mokslinės veiklos, tarptautinių įvertinimų“, – vardija D.Daugvilienė.
Pasak jos, BTAM turi ilgametę patirtį ir puikią aukštos kvalifikacijos specialistų rengimo reputaciją akademiniuose bei moksliniuose sluoksniuose. Ji Bulgarijos švietimo rinkoje nuo 1992 m. įsitvirtino kaip šiuolaikinė inovatyvi aukštojo mokslo mokykla, kurios tikslas – atsakingai ir kokybiškai parengti šiuolaikiškai mąstantį, gebantį vertinti bei sprendimus priimti specialistą, kuris būtų konkurencingas darbo rinkoje, taip pat gebėtų prisidėti ar valdyti tarptautines bendroves pagal Europos rinkos taisykles.
BTAM pripažinta tarptautiniuose reitinguose – tinkle „Social Science Research Network“ (SSRN) užima 152 vietą pagal paskelbtų mokslinių publikacijų skaičių. O tinkle „EdUniversal“ lietuvių partnerė už aukštą mokymo kokybę yra pripažinta viena geriausių verslo mokyklų Vidurio ir Rytų Europoje. Prieš kelerius metus mokykla buvo apdovanota trimis „Palms“ apdovanojimais pagal „EdUniversa“.
Tinkle „Webometrics“ Bulgarijos aukštoji mokykla reitinguojama tarp 300 geriausių verslo mokyklų pasaulyje.
BTAM aktyviai bendradarbiauja su užsienio (Jungtinės Karalystės, Prancūzijos, Olandijos) aukštosiomis mokyklomis. Šio bendradarbiavimo rezultatas – suteikiami dvigubi diplomai. „Tai reiškia, kad Bulgarijos aukštosios mokyklos studijų programos užtikrina turinio ir metodų inovacijas, kurios apibrėžtos Bolonijos proceso dokumentuose, studijos orientuotos į studentų rezultatus ir pasižymi unikaliu tarpdisciplininiu mokymo būdu, taip pat užtikrinama socialinė bei kultūrinė užsienio studentų integracija“, – pabrėžia D.Daugvilienė.
Jos teigimu, BTAM turi ypač aukštos kvalifikacijos akademinį ir mokslinį personalą. Atlieka tyrimus ir leidžia mokslinius žurnalus vykdomų studijų programų mokslo srityse. Visi mokyklos dėstytojai aktyviai remiami, skatinami plėtoti mokslinių tyrimų veiklą šiose srityse.
Įsigyta svarbi įranga
„Kadangi kokybiškai studijų programai įgyvendinti reikalingos specifinės priemonės, už Europos Sąjungos socialinio fondo paramai skirtas lėšas įsigijome reikiamą įrangą – vaizdo, garso, audiovizualinę aparatūrą, programavimo paketus“, – pasakoja D.Daugvilienė.
Pasak jos, TTVAM yra įrengta audiovizualinė studija, dar vadinama kūrybinėmis dirbtuvėmis. Čia vyksta užsiėmimai, skirti praktiniams profesiniams įgūdžiams pagal studijų programoje numatytus studijų siekinius ugdyti. Ji taip pat bus naudojama atliekant mokomąją ir baigiamąją praktiką.
Audiovizualinėje studijoje studentų grupė gali kurti medijų produktą, vienu metu atlikdami visą spektrą funkcijų, pasidalydami tarpusavyje funkcijomis ir pritaikydami žinias, kurias dėstytojai jiems suteikia teorinėse paskaitose. Jos tikslas – sudaryti galimybę studentams patiems sukurti galutinį medijų produktą ir jį išbandyti.
Profesinės literatūros, įsigytos iš projekto lėšų, sąrašas sudarytas konsultuojantis su instituciniais partneriais, kurie vykdo panašias studijų programas ir turi sukaupę didelę patirtį užtikrinant minėtų studijų programų materialinę bazę.
Pasak D.Daugvilienės, studijų programa „Marketingas ir medijų menas“ itin populiari tarp užsienio studentų. „Pristatėme ją net keturiose parodose ir sulaukėme didžiulio susidomėjimo. Projektas studentams ne tik suteikia galimybę įgyti įdomią, paklausią specialybę, bet ir sumažina išlaidas, skiriamas mokslams“, – tvirtina TTVAM vadovė.
Aukštojo mokslo parodos vyko Baltarusijoje, Kazachstane, Bulgarijoje ir Turkijoje.
Dalyvavimas parodose, pasak D.Daugvilienės, užtikrina 3–4 dienų nenutrūkstamą suinteresuotų klientų srautą, nes jose dalyvauja didelė dalis vienos rinkos srities dalyvių.
Paroda leidžia gauti tiesioginį kontaktą „čia ir dabar“. Taip užmezgamos tiesioginės pažintys su besidominčiaisiais. Galima pristatyti naujoves ir iškart gauti grįžtamąjį ryšį. „Tai padeda įvertinti norinčiųjų studijuoti lūkesčius ir poreikius. O tai, kad dalyvavimas parodose buvo itin naudingas, įrodo naująją studijų programą pasirinkusių užsieniečių skaičius“, – teigia TTVAM vadovė.