2010 Lapkričio 29

Spaudos aktualija

Už vairuotojų mokymo kyšo korupcijos ausys

veidas.lt

Susisiekimo ministru tapęs Liberalų sąjūdžio lyderis Eligijus Masiulis grasino uždarysiąs prieš tai valdžioje buvusių kairiųjų „lesyklėles”. Tačiau, atrodo, tos „lesyklėlės” jau ėmė rūpėti ir jo partijai.

Politiniai vėjai ar politikų interesai, pasirodo, gali lemti netgi praktinio vairavimo mokymo centrų (PVMC) likimą.

Steigti šiuos centrus buvo sumaniusi ankstesnė valdžia. Juose įgūdžius turėtų tobulinti tiek prasižengę vairuotojai, tiek norintieji įgyti daugiau patirties. PVMC steigimas numatytas ir Europos Sąjungos direktyvose.

Panašūs centrai veikia ES šalyse senbuvėse. Vieną jų jau turi ir Latvija.

Lietuvoje planuota steigti keturis PVMC.

Buvo paskelbtas konkursas, kuriame dalyvavo viešoji įstaiga Saugaus eismo mokymo centras ir praeityje žinomo lenktynininko Dariaus Jonušio bendrovė „Promo sportas”.

Tačiau konkurso komisija nutarė, kad abi įmonės neturi pakankami patirties.

Be to, susisiekimo ministras E.Masiulis tvirtino, kad už privačias lėšas sukurtuose PVMC prasižengusiems vairuotojams mokytis būtų per brangu.

Taigi ankstesnių užmojų buvo atsisakyta, bet paaiškėjo, kad šiuo metu PVMC bandomi kurti kitu, dabartinei valdžiai parankesniu būdu.

Lietuvos rytas“ rašo:

„Saugaus eismo mokymo centras konkurse steigti PVMC centrus dalyvavo kartu su Austrijos ir Latvijos partneriais.

„Komisija nutarė, jog mes neatitinkame konkurso reikalavimų todėl, kad Latvijos partneris turi savo šalies aukštojo mokslo, o ne Lietuvos diplomą, o austrai buvo pripažinti apskritai negalintys veikti mūsų šalyje, nors jie panašių PVMC jau yra įkūrę apie penkiasdešimt”, – kalbėjo vienas minėtos viešosios įstaigos vadovų Rolandas Stungurys.

Ši įmonė komisijos sprendimą apskundė teismui, bet daugiau kaip per metus bylos taip ir nesugebėta atversti.

D.Jonušis taip pat kreipėsi į teismą. Sprendimą dėl jo skundo teisėjai turėtų priimti šį mėnesį.

„Viltis miršta paskutinė, tačiau manau, jog po teismus teks vaikščioti ilgai.

Tiek mano įmonės, tiek konkurentų pralaimėjimą greičiausiai lėmė politinės valios stoka arba užkulisiniai politikų žaidimai.

Juk konkursą dėl PVMC paskelbė dar buvęs susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius, o konkursas vyko jau ministerijai vadovaujant E.Masiuliui”, – kalbėjo D.Jonušis.

Bendrovės „Promo sportas” vadovą stebino E.Masiulio kalbos, esą mokytis PVMC būsią labai brangu: „Konkurso metu buvo du vokai, – praneša „Lietuvos rytas“.

Viename įrašėme būsimų paslaugų kainą, o kitame – kvalifikaciniai ir finansiniai įmonių duomenys.

Juk žinau, kokią paslaugų kainą buvome įrašę. Ji tikrai ne tokia, apie ką nuolat kalba susisiekimo ministras“

„Kursime europinį PVMC. Tokių centrų Lietuvoje iš viso bus keturi. Mūsų mokykloje bus Vilniaus miesto centras. Kiti – Šiauliuose, Panevėžyje, Klaipėdoje.

Leidimo mokyti prasižengusius vairuotojus dar neturime, bet tikrai turėsime.

Savo centrą privalome sukurti per 30 mėnesių”, – dėstė Bukiškių žemės ūkio mokyklos direktorius Sigitas Pakinkis.

Paklaustas, kaip jo vadovaujamai mokyklai pavyko įgyti teisę kurti PVMC, pedagogas buvo atviras: „Suderinta su Susisiekimo ministerija. Su visais suderinta. Ir su ministru, ir su viceministru Arūnu Štaru, ir su Vidmantu Pumpučiu. Geriau su juo pasikalbėkite.”

Tačiau Susisiekimo ministerijos saugaus eismo skyriaus vadovas V.Pumputis tiesių atsakymų dėl PVMC kūrimo po Švietimo ir mokslo ministerijos sparnu vengė – esą nesusipažinęs su G.Steponavičiaus įsakymu.

„Lietuvos rytą” konsultavę ekspertai svarstė, kodėl Susisiekimo ministerijai sustabdžius PVMC steigimą už privačias lėšas juos aplinkiniais keliais siekiama sukurti už ES pinigus.

Kaip „Lietuvos rytui” pasakojo Bukiškių žemės ūkio mokyklos vadovas S.Pakinkis, statyti PVMC bus skelbiamas konkursas, kuriame dalyvaus ir statybos bendrovės, ir kiti centrams įrengti būtini specialistai.

Vadinasi, pinigų nubyrės ir saviems statybininkams, kelininkams.

Delfi“ praneša:

„Kiek pažeidusiems KET teks mokėti, kol kas negaliu pasakyti, nes bus skelbiamas konkursas, tada ir bus tiksliai aišku. Pavyzdžiui, Latvijoje tokia pati paslauga kainuoja 1100 Lt, Italijoje ir Austrijoje – apie 300 eurų (apie 1000 Lt – DELFI). Mes manome, kad Lietuvoje šis mokymas turėtų kainuoti gerokai pigiau, nes bus daug lankančių papildomus kursus“, – DELFI sakė Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento direktoriaus pavaduotojas Vidmantas Pumputis.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...