Kai kuriuos lietuviškus prekių ženklus savais jau laiko latviai ir estai, tačiau už Baltijos šalių ribos žinomas lietuviškas produktas – vis dar retas reiškinys.
Lankydamasis Latvijoje netrunki pasijusti kaip namie: užkąsti vilioja “Čili” picerijos iškabos, o apsipirkti – kiekvienam lietuviui puikiai pažįstamos prekybos tinklų “Maxima” ir “Iki” parduotuvės, kur užsukus galima prisikrauti pilną krepšį vien lietuviškų prekių. Dar labiau šį įspūdį sutvirtina Rygos centre pro šalį skubantys jauni latviai su “Coffee Inn” puodeliais rankose ar sušmėžuojantys stendai su vienos ar kitos lietuviškos įmonės reklama.
Pirmaujančios lietuviškos įmonės, jau senokai išaugusios iš vietinių “marškinėlių”, aktyviai plečiasi kaimyninėse valstybėse, eksportuoja, tačiau kai kurios sugebėjo pasiekti dar daugiau: lietuvių pamėgti vietiniai prekių ženklai savais tampa ir kitų šalių gyventojams. “Latviai ne mažiau pasigavo mūsų energingą jaunatvišką ženklą nei lietuviai, jie mielai tapatinasi su mumis”, – “Veidui” tvirtino kavos, parduodamos išsinešti, tinklo “Coffee Inn” vienas įkūrėjų, komunikacijos ir įvaizdžio vadovas Nidas Kiuberis.
Prieš trejus metus Rygoje buvo atidaryta pirmoji “Coffee Inn” kavinė, o šiuo metu Latvijos sostinėje jų jau aštuonios. N.Kiuberis vertina, kad tinklui sekasi puikiai, tad plėstis ketinama ir toliau. „Kai įžengėme į Latvijos rinką, čia jau veikė pora tinklų, bet mūsų formatas šiek tiek skiriasi. Mes orientuojamės ir į kokybišką kavą, ir į tai, kas vyksta aplink ją, – socialinius reiškinius, kultūrinius renginius. Manome, kad išsineštinės kavos pardavimo srityje užimame dominuojančią dalį. Yra toks pamatuojamas žmogiškasis rodiklis – kiek tu mataisi mieste. Aš dažnai vaikštau Rygos centre ir dažniausiai matau žmones, vaikščiojančius su mūsų puodeliu”, – pasakoja N.Kiuberis.
Dažnai latviai vaikštinėja ne tik su lietuviška kava, bet ir su lietuviško prekybos tinklo pirkinių maišeliu. Prekybos tinklus analizuojančios įmonės „IGD Retail Analysis” duomenimis, 2012 m. “Maxima” Latvijoje buvo pirmaujantis prekybos tinklas, užimantis 22,6 proc. rinkos. „Maxima Group” komunikacijos vadovė Olga Malaškevičienė informavo, kad Latvijoje “Maxima” pavadinimą šiuo metu galima pamatyti ant 145 parduotuvių, o plėtrą ketinama tęsti ir toliau.
Latvija yra būtent ta šalis, kurioje išpopuliarėję daugiausiai lietuviškų prekių ženklų, o kai kurie jų netgi prasimušę tarp lyderių. Prie populiariausių lietuviškų prekių ženklų Lietuvos ambasadorius Latvijoje Ričardas Degutis priskyrė ir drabužių parduotuves „Apranga” bei kelionių organizatorių „Novaturą”. Kaimyninėje rinkoje taip pat aktyviai dirba ir reikšmingą rinkos dalį užima daug kitų lietuviškų bendrovių – „Achema”, „Biovela”, „Dojus Agro”, „Euroapotheca”, „Kotryna”, „Linas Agro”, „Kauno grūdai”, „Panevėžio keliai”, „Pieno žvaigždės”, „Žemaitijos pienas”, „Rokiškio sūris”, Vilkyškių pieninė ir t.t.
„Lietuviškų įmonių Latvijoje daugėja. Ypač aktyviai Lietuvos įmonės dirba pastaruosius trejus ketverius metus. O latviai vertina lietuvišką produkciją, laiko ją kokybiška bei, palyginti su latviškomis prekėmis, pigesne”, – “Veidui” komentuoja R.Degutis.
Dar ir naujas atsirades labai zavus http://www.smellslikespells.lt