Emocinės paramos vaikams ir paaugliams tarnyba „Vaikų linija“ mini 14 metų veiklos sukaktį. Plėsdama savo veiklos sritis ir siūlydama naujas pagalbos formas, savanorišku darbu paremta tarnyba atsiliepia vis daugiau vaikų skambučių, tačiau išklausyti visų besikreipiančių vis dar neturi pakankamų pajėgumų.
„Visi ignoruoja mane, esu visiskas jiem niekas….vienam man per sunku, man reikia pagalbos, reikia kad kas padetu budamas salia, bet tai tik kvaila svajone… jauciuosi toks beviltiskas, toks bejegis….” (15 metų paauglys)
Į tokius ir panašius vaikų ir paauglių pagalbos šauksmus „Vaikų linija“ atsiliepia telefonu ir internetu. Per aštuonis šių metų mėnesius „Vaikų linijos“ savanoriai konsultantai atsiliepė į šiek tiek daugiau skambučių (96245) nei per visus 2010 metus (95653).
„Metų pabaigoje planuojame turėti apie 40 proc. daugiau skambučių nei pernai. O bandymų prisiskambinti skaičius mus toliau neramina, nes per pusę metų į „Vaikų liniją“ bandyta paskambinti apie 2,5 mln. kartų. Tokį didelį skaičių lemia tai, kad, esant užimtoms telefono linijoms, vaikai daugybę kartų bando prisiskambinti. Ši statistika rodo didelį pagalbos poreikį ir ribotas „Vaikų linijos“ galimybes“, – apgailestavo „Vaikų linijos“ vadovas dr. Robertas Povilaitis.
Atsižvelgusi į pagalbos poreikio mastą, „Vaikų linija“ pasiūlė vaikams ir paaugliams naują pagalbos formą – tarpusavio diskusijas tarnybos internetinėje svetainėje (http://www.vaikulinija.lt/index.php/diskusijos/ ). Diskusijų skyrelyje prisiregistravę vaikai ir paaugliai gali dalintis mintimis, patirtimi ir išgyvenimais skirtingomis temomis, taip ieškodami atsakymų į jiems svarbius klausimus.
Bendradarbiaudama su LR Ryšių reguliavimo tarnyba ir bendrove TEO LT, AB nuo šių metų liepos 1 dienos „Vaikų linija“ pradėjo teikti pagalbą vaikams, internete susidūrusiems su tokiais pavojais kaip viliojimas, patyčios, priekabiavimas ar kita nemalonia, bauginančia patirtimi. Su „Vaikų linijos“ pagalba atlikdama saugesnio interneto pagalbos funkcijas, Lietuva prisijungė prie 26 Europos valstybių, kuriose veikia tokios pagalbos linijos.
Nuo šių metų vasario mėnesio „Vaikų linija“ pradėjo dirbti nauju, daugelyje Europos šalių veikiančiu vienodu nemokamu pagalbos vaikams telefono numeriu 116111. Šiuo numeriu gali skambinti vaikai, kuriems reikalinga parama ir pagalba, o taip pat vaikai bei suaugę, norintys pranešti apie vaiką, kuriam reikalinga parama ir pagalba. Tuo tarpu vaikų, kurie pageidauja papildomos socialinės ar teisinės pagalbos, skambučiai yra sujungiami su Valstybinės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos konsultantais, kurie inicijuoja tolesnę pagalbą, prireikus, kreipiasi į socialines paslaugas teikiančias organizacijas ar įstaigas, bei gali palaikyti ryšį problemos sprendimo metu.
Šiemet, minėdama pasaulinę psichikos sveikatos dieną, „Vaikų linija“ pristatė Pasaulio sveikatos organizacijos užsakymu atlikto „Neigiamos vaikystės patirties“ tyrimo rezultatus. Apklausų rezultatai parodė, kad net du trečdaliai jaunų lietuvių vaikystėje susidūrė su įvairiomis neigiamos patirties formomis – smurtu, nepriežiūra bei sunkumais šeimoje. O toks ankstyvasis patyrimas yra susijęs su rizikingu elgesiu suaugus bei didesne bandymų žudytis rizika.
Viešoji įstaiga „Vaikų linija“ nuo 2004 metų vykdo kampaniją „BE PATYČIŲ“, kurios tikslas – kovoti su patyčiomis mokykloje. Kampanijos metu išleista lietuviškos nemokamos literatūros mokykloms, organizuotos tarptautinės konferencijos, sukurta interneto svetainė www.bepatyciu.lt, į pagalbą spręsti patyčių problemą pakviesti žinomi visuomenėje žmonės bei organizuojama „Savaitė BE PATYČIŲ“. Šių metų kovo 21-27 dienomis vykusioje „Savaitėje BE PATYČIŲ“ dalyvavo net 1062 organizacijos, kurių kiekviena įgyvendino savo veiklų planą. Mokyklose, darželiuose, globos namuose, kitose ugdymo įstaigose visą savaitę vyko klasės valandėlės, etikos, tikybos pamokos, psichologiniai užsiėmimai, kurių metu buvo kalbama kaip atpažinti patyčias, ieškoma būdų, kaip jų išvengti.
Šie metai paskelbti Europos savanorystės metais, todėl Lietuvos „Vaikų linija“, kurios veikla jau 14 metų yra paremta savanorišku darbu ir kurioje dirba apie 150 specialiai apmokytų savanorių konsultantų, šių metų gruodžio 2 dieną yra pakviesta pristatyti savo veiklą savanorystei skirtame renginyje Europos Parlamente, Strasbūre.
Vaikų linijos veiklą organizuoja VšĮ „Vaikų linija“ Vilniuje, Kauno vaikų gerovės centras „Pastogė“, Kauno Dainavos Jaunimo centras bei Klaipėdos Pedagoginė psichologinė tarnyba. Tarnyba yra ilgametė Lietuvos telefoninės psichologinės pagalbos tarnybų asociacijos (www.klausau.lt) narė. Ji taip pat priklauso tarptautinei organizacijai Child Helpline International (www.childhelplineinternational.org), vienijančiai per 160 panašių pagalbos linijų visame pasaulyje.
2011 metais „Vaikų linijos“ veiklą finansiškai ar paslaugomis remia: bendrovė TEO LT, AB, „Swedbank“, AB, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija, Vilniaus miesto savivaldybė, UAB „Informacijos valdymo centras“, UAB „PRIOR“, UAB „Mediaskopas“, Nyderlandų Karalystės ambasada, informacinių technologijų bendrovė „Microsoft Lietuva“, VĮ poilsio namai „Baltija“, UAB „Ekonomaks“, Baltic News Service, bendrovė „Alna“, Lietuvos gyventojai, skiriantys paramą aukojimo portale aukok.lt, pervedantys paramą tiesiogiai ir skiriantys dalį pajamų mokesčio.
Daugiau informacijos apie Vaikų liniją:
www.vaikulinija.lt
www.bepatyciu.lt
www.facebook.com/bepatyciu
www.facebook.com/vaikulinija
as pasakysiu kad man nusibodo gyventi ir noriu pasikarti ka man daryti ? as esu 16 metu