Giedrė Gutautė
Vaikų psichologė Giedrė Gutautė išskiria penkias priežastis, dėl kurių prasminga veikla po pamokų yra naudinga vaiko raidai. Pirmiausia vaikas turi galimybę kryptingai užsiimti jam patinkančia veikla. Antra, vaikas turi galimybę lavinti savo gabumus. Trečia, jis turi galimybę susirasti bendraminčių draugų, tai ypač aktualu sunkiau bendraujantiems, klasėje draugų neturintiems vaikams. Ketvirta, vaikas turi galimybę būti įvertintas veikloje, kuri jam patinka ir gerai sekasi, tai ypač aktualu vaikams, kurie nepakankamai gerai save vertina. Penkta, sporto būreliuose vaikas turi galimybę kryptingai panaudoti savo fizinę energiją.
Parenkant popamokinę veiklą psichologė rekomenduoja atsižvelgti į konkretų vaiką, o ne į tai, kas šiuo metu populiaru ar madinga, ką lanko klasės draugai, prie ko linksta vaiko tėvai ir pan. Veikla po pamokų vaikui pirmiausia turėtų teikti malonumą, būti smagi, o ne orientuota į neišsipildžiusius tėvų lūkesčius ar svajones.
Pasak G.Gutautės, tėvams dažnai kyla klausimų, kaip atrasti tą sritį, kuriai vaikas yra gabus ir kuri vaikui patiks, tad jie užrašo jį iškart į nemažą kiekį būrelių. “Tėvai turi gerai apsvarstyti, ar verta vaiką vedžioti į nesuskaičiuojamą kiekį būrelių. Vargu ar iš tos gausybės bus daugiau naudos nei iš vieno ar dviejų būrelių. Jei norima išmėginti ne vieną veiklą, tai galima daryti paeiliui. Ne visi vaikai gali atlaikyti didelį krūvį, vaikas gali pervargti, tapti dirglus, jam gali pradėti sunkiau sektis tiek būreliuose, tiek mokykloje, o galiausiai jį gali apimti apatija. Kai žmogus pervargęs, net pati smagiausia veikla jo nedomina ir nedžiugina”, – dėsto vaikų psichologė.
G.Gutautė pabrėžia, kad jei vaikas perspaudžiamas ankstyvajame amžiuje, kol nemoka pasipriešinti pagal savo amžių per dideliam gyvenimo intensyvumui ar krūviui, paaugęs jis pusiau sąmoningai, pusiau nesąmoningai priešinasi bet kokioms išorinėms pastangoms priversti jį kažką padaryti ar kažko išmokti. Tad labai svarbu neperspausti vaiko, stebėti, ar jis nepervargsta, ar veiklos jam nėra per daug, ir į tai reaguoti.
Be to, tėvai turėtų neužmiršti, kad vaikui svarbus ne tik lavinimas, bet ir paprasčiausias poilsis, žaidimai, kad labai svarbus bendravimas ir bendra veikla su tėvais.