Mokymai
Apie 150 tūkst. profesionalių šalies vairuotojų, kasdien vežiojančių keleivius ir krovinius, po keleto metų gali tapti bedarbiais. Norintieji išsaugoti darbą privalės mokytis.
Šalies transporto įmonės turi naują galvos skausmą – kaip suorganizuoti vairuotojų kvalifikacijos kėlimo kursus. Mat iki 2013 metų rugsėjo visi ES šalyse dirbantys autobusų vairuotojai, o nuo 2014 metų rugsėjo – ir visi sunkvežimių vairuotojai privalės turėti pradinės kvalifikacijos pažymėjimą – žymą vairuotojo pažymėjime, pavadintą “kodas 95″, rašo “Kauno diena”.
Vairuotojai bus mokomi dirbti su muitinės dokumentais, saugiai ir ekonomiškai vairuoti, teks išklausyti paskaitas apie TIR, ADR ir kitas vairuotojų darbą reglamentuojančias konvencijas bei jų pasikeitimus
Kursai vienam žmogui gali kainuoti net iki 1 tūkst. litų, o ir mokyklų, turinčių teisę vairuotojams vesti tokius kvalifikacinius kursus, šalyje tėra vos kiek daugiau nei 10.
Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija “Linava” baiminasi, kad didelė dalis vairuotojų persikvalifikuoti tiesiog nespės.
“Linavos” duomenimis, Lietuvoje yra apie 150 tūkst. sunkvežimių ir autobusų vairuotojų. Jie visi privalės gauti pradinės kvalifikacijos pažymėjimą. Kursai (35 valandos teorijos, 2,5 valandos ekonominio vairavimo pamokų ir egzaminai) ir dokumentų rengimas (trys darbo dienos) užtruks vidutiniškai aštuonias darbo dienas.
“Padauginkime jas iš 150 tūkst. Pridėkim dar maždaug 2 tūkst. kasmet vairuotojų gretas papildančių naujokų, kuriems mokyti skiriama apie 20 darbo dienų, ir pamatysime, kad vairuotojams parengti pagal naujus reikalavimus reikės per milijoną darbo dienų”, – įspūdingą skaičių įvardijo “Linavos” generalinis sekretorius Valdas Gilys.
Asociacijos atstovai skundžiasi, kad ES biurokratai esą sugalvojo dar vieną būdą, kaip Europą padaryti bendresnę ir kartu apsunkinti gyvenimą verslininkams ir darbuotojams.
“Linava” prašė šį projektą globojančių Susisiekimo bei Švietimo ir mokslo ministerijų, kad jos sudarytų savotišką mokinio krepšelį, iš kurio būtų galima finansuoti bent dalį vairuotojų mokymo kainos. Be to, esą yra galimybė skirti ir šiek tiek ES lėšų. Tačiau politinio sprendimo kol kas nėra.