Krizės įkarštyje sumažėjus finansavimui, valstybinės įstaigos taupydavo išleisdamos darbuotojus nemokamų atostogų, o ne mažindamos darbuotojų skaičių. Tačiau šiemet dar 4 proc. sumažinus asignavimus visoms įstaigoms, valstybės tarnautojams eiti nemokamų atostogų nereikės – esą rasta kitų būdų sutaupyti.
Ministro pirmininko kancleris Deividas Matulionis tvirtina, kad institucijos taip suformavo savo biudžetus, kad nemokamų atostogų darbuotojams nereikėtų eiti, – nebent vienai kitai įstaigai. „Neskatinome, kad būtų taupoma žmonių sąskaita. Tiesiog buvo mažinamos visos kitos išlaidos, tarkime, einamosios išlaidos, investicinės programos“, – paaiškino D.Matulionis.
Lietuvos valstybės tarnautojų ir biudžetinių įstaigų darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkės pavaduotoja Rima Kisielienė taip pat teigia, kad kol kas duomenų apie siūlymus eiti nemokamų atostogų neturi. Priminsime, kad masiškiausiai nemokamų atostogų valstybės tarnautojai ėjo pernai. Pasak R.Kisielienės, tokie taupymo sprendimai buvo įgyvendinami savivaldybėse, muitinėse, mokesčių inspekcijoje.
Valstybės tarnybos departamento direktorė Laima Tuleikienė pridūrė, kad valstybės įmonės mažėjantį finansavimą sprendė ir mažindamos darbuotojų. Valstybės tarnautojų registro duomenimis, 2008 m. gruodžio 31 d. užimtų pareigybių buvo 79,3 tūkst., o 2012 m. gegužės 1 d. – 70,8 tūkst. Per pastaruosius vienus metus užimtų pareigybių sumažėjo dviem tūkstančiais.