Savaitraščio „Veidas“ sukviesta komisija išskyrė vadovus, kurie net itin konkurencingose srityse savo įmones sugeba išauginti iki lyderių.
Savaitraštis „Veidas“ kasmet rengiamuose Metų vadovo rinkimuose siekia pastebėti ir įvertinti tuos vadovus, kurie ne tik sugeba įkvėpti komandą bei pasiekti puikių finansinių rezultatų, bet ir vairuoja įmonę inovacijų keliu, dirba skaidriai, stiprina šalies ekonomiką didindami eksportą ir pasidalija uždirbtu pelnu su šalies gyventojais.
„Labai puiku, jei vadovas orientuojasi į inovacijas, partnerystę su mokslininkais, eksporto augimą, tačiau taip pat labai svarbu ir klimatas įmonėje, o tai galima išskaityti iš vidutinių atlyginimų, labdaros ir paramos bei pelno mokesčio. Šalia vadovo savybių vertinčiau ir tai, ką jis daro savo įmonei ir Lietuvai“, – svarbiausius Metų vadovo konkurso kriterijus įvardijo konkurso komisijos narė, Mykolo Romerio universiteto Ekonomikos ir finansų valdymo fakulteto dekanė Rima Žitkienė.
Būtent todėl konkurso nugalėtojui kasmet įteikiama skulptoriaus Arvydo Ališankos sukurta Petro Vileišio skulptūra. Šis lietuvių inžinierius, nusipelnęs inovatoriaus ir filantropo vardo, naudodamas tuo metu naujoviškus sprendimus, statė tiltus Rusijoje, o uždirbtomis lėšomis rėmė Lietuvos švietimo projektus.
Įtikina akcininkus, kad Lietuvoje verta plėstis
Metų vadovą kasmet išrenka „Veido“ sukviesta komisija, kurią šiemet sudarė 13 narių – ekonomistai, sėkmingai dirbančių įmonių vadovai ir verslo asociacijų atstovai. Išnarsčiusi įmonių finansinius rezultatus, indėlį į visuomenės gyvenimą ir inovatyvumą, šiemet komisija nutarė, kad labiausiai Metų vadovo vardo nusipelnė Algimantas Markauskas, „Thermo Fisher Scientific“ Vilniaus padalinio (buvusio UAB „Fermentas“) generalinis direktorius.
Komisija įvertino, kad ši įmonė, gaminanti molekulinės biologijos produktus gyvybės mokslų tyrimams ir diagnostikai, kasmet didina pardavimą, kuria inovatyvius produktus, eksportuoja 99,6 proc. visos produkcijos, o 2012 m. sukūrė 84 naujas darbo vietas. Patį A.Markauską komisijos nariai charakterizavo kaip šiuolaikišką, skaidriai ir etiškai dirbantį vadovą.
„Vadovas vadovauja dviem metodais: vienas yra demokratinė autokratija, kitas – autokratinė demokratija. Man atrodo, kad A.Markauskas vadovaujasi demokratinės autokratijos principu. Tai demokratiškas vadovas, kuris išklauso žmonių nuomonės, o išklausęs priima sprendimą. Antra, tai skaidri organizacija, o skaidrios organizacijos skaidrūs ir vadovai. Trečia, man patinka, kad žmonės, pardavę verslą, toliau tame versle tebedirba ir mato jame savo bei Lietuvos ateitį: pritraukę galingą amerikiečių kompaniją, įtikinėja ją ir toliau investuoti Lietuvoje, perkelti čia savo gamybinius padalinius, kurti darbo vietas“, – A.Markauską apibūdino Metų vadovo konkurso komisijos narys, biotechnologinės farmacijos centro „Biotechpharma“ valdybos pirmininkas Vladas A.Bumelis.
Šių metų rinkimuose A.Markausko vadovaujama įmonė iš kitų taip pat išsiskyrė didžiausiu atlyginimo vidurkiu bei svariausiu indėliu į visuomenės gyvenimą: „Thermo Fisher Scientific“ darbuotojai kelis kartus per metus organizuoja įvairias socialines iniciatyvas, o A.Markauskas inicijavo „Mobiliosios bioklasės“ projektą. Tai pirmoji šalyje mobilioji laboratorija, kurioje moksleiviai supažindinami su naujausiais gyvybės mokslų laimėjimais.
Sugeba pamatyti naujas sritis
Antroje vietoje Metų vadovo konkurso komisijos sprendimu atsidūrė Kaune įsikūrusios įmonės „Elinta“ generalinis direktorius Vytautas Jokužis. Šis vadovas, glaudžiai bendradarbiaujantis su mokslininkais kuriant naujus produktus, imasi sudėtingų projektų, pavyzdžiui, elektromobilių gamybos, nesibaimindamas tarptautinės konkurencijos. Komisijos darbo grupėje dalyvavęs Lietuvos pramonininkų konfederacijos ekonomikos ir finansų direktorius Sigitas Besagirskas pabrėžė, kad V.Jokužis – vadovas, kuris labai drąsiai neria į inovacijas, bet visada gerai viską apskaičiuoja, todėl beveik nėra turėjęs nesėkmingų projektų.
„Šis vadovas daug investuoja į naujas proveržio kryptis – tarp jų į elektromobilius, kurie galbūt šiandien dar neatsiperka. V.Jokužiui būdingas įžvalgumas ir gebėjimas įžengus į sudėtingą rinką, kuri reikalauja daug investicijų, išsisukti su mažomis investicijomis“, – atkreipė dėmesį S.Besagirskas.
Trečią vietą konkurse “Metų vadovas 2012″ užėmė Dainius Liulys, elektroninės parduotuvės „Pigu.lt“ generalinis direktorius, itin konkurencingoje rinkoje sugebėjęs savo vadovaujamą įmonę išvesti į lyderius. Pasak komisijos darbe dalyvavusio VšĮ „Versli Lietuva“ generalinio direktoriaus Pauliaus Lukausko, nepaisant to, kad internetinė prekyba atrodo labai paprasta, tai, ką „Pigu.lt“ padarė per trejus metus, yra proveržis elektroninės prekybos srityje. Augdama pati, ši įmonė kartu augina visą elektroninės prekybos sritį.
„Nesumenkinčiau šių pasiekimų, kad tai esą ir taip natūraliai turėjo įvykti. Manau, tai, kad per kelerius metus suvaldyta plėtra iki 50 mln. Lt, trejus metus iš eilės išlaikytas populiariausio prekybos portalo vardas, įrodo vadovo sugebėjimus. Tai pirmasis elektroninės prekybos projektas, leidęs jiems vykdyti tarptautinę plėtrą. Mano galva, jie labai greitai sulaukė pelno – vos po kelerių metų, o juk „Amazon“ dešimtmetį generavo didžiulius nuostolius“, – pabrėžė P.Lukauskas.
Ketvirtoje vietoje šiemet atsidūrė Edmundas Pigaga, AB „Vilma“ generalinis direktorius. E.Pigaga – sovietmečiu magnetofonus gaminusios įmonės „Vilma“ darbuotojas, kuris 1994 m. žlugus įmonei tapo jos bankroto administratoriumi ir pamažu įmonę išaugino iki solidžių rodiklių: 2012 m. jos apyvarta padidėjo 69 proc., pasiekdama 158 mln. Lt.
„Tai, kad vadovas kartu su komanda sugebėjo į labai blogą padėtį patekusios įmonės bazėje pradėti naują veiklą, ir dar gamybinę, ko Lietuvai labai reikia, yra puiku“, – neabejoja Metų vadovo komisijos pirmininkė, banko „Citadele“ valdybos pirmininkė Alma Vaitkunskienė.
O geriausių vadovų penketuką užbaigia Julius Banys, starterius ir generatorius gaminančios įmonės „Jubana“ generalinis direktorius, šiuo metu plečiantis gamybinius pajėgumus Lietuvoje. P.Lukauskas atkreipė dėmesį, kad J.Banys išplėtojo verslą iš reeksporto. „Mes įpratę gaminti kažkam kitam, o šis vadovas elgiasi atvirkščiai. Tai, kokius šios įmonės duomenis matome Lietuvoje, – ledkalnio viršūnėlė, nes J.Banys su partneriais turi gamyklas Indijoje, Kinijoje, ten gaminami starteriai. Mes tarpininkų, prekybininkų šalis, ir nereikia bijoti eiti kita kryptimi – produktus gaminti kažkur kitur ir patiems sukūrus pridėtinę vertę parduoti. „Jubana“ turi du savo starterių prekės ženklus – vieną parduoda pigiame segmente, o kitu konkuruoja su tokiais vardais, kaip „Bosch“, – naują požiūrį atskleidė P.Lukauskas, pridurdamas, kad Ukrainoje „Jubana“ yra užėmusi apie 70 proc. starterių rinkos.
Visą publikacijos tekstą skaitykite savaitraštyje “Veidas”, pirkite žurnalo elektroninę versiją http://www.veidas.lt/veidas-nr-9-2013-m internete arba užsisakykite “iPad” planšetiniame kompiuteryje.
Pergerai A.M. valdoma įmonė vertinama… pergerai… Statistika taip pat neatspindi atmosferos įmonėje.