Spaudos aktualija
Lietuvos verslas per sunkmetį išmoko greitai priimti tinkamus sprendimus, tačiau prarado apyvartą, stabdė plėtrą, išgyveno darbuotojų nutekėjimą.
Tokios pagrindinės Lietuvos įmonių rezultatų, palyginti 2008 metų ir 2010 metų trijų ketvirčių, išvados, ketvirtadienį rašo dienraštis “Verslo žinios”.
Lietuvoje verslininkai mieliau kalba apie krizės pamokas nei jos kainą. Praradimai niekam nėra maloni tema, dauguma šykščiai, procentine išraiška informuoja apie pardavimų nuosmukį, pelningumo ar patirtų nuostolių skaičius stengiamasi nutylėti.
Palyginti 2008 metų 9 mėnesių kai kurių šalies įmonių grupių pardavimų pajamas su 2010 metų 9 mėnesių rezultatais, aiškėja, kad Nerijaus Numavičiaus vadovaujama “Vilniaus prekybos” grupė per sunkmetį prarado 1,225 mlrd. litų pardavimo pajamų.
Vidmanto Kučinsko valdomos bendrovės “Arvi”, kuriai priklauso trąšų, pašarų, cukraus ir kalakutų verslai, pajamos sumažėjo 580 mln. litų, o štai Lenkijoje įsitvirtinanti Nerijaus Eidukevičiaus “Tiltra Group” 9 mėnesių pajamas padidino 345 mln. litų.
Koncerno “MG Baltic” pardavimai nuo 2008 metų 1,2 mlrd. litų smuko ir pernai (222 mln. litų), ir šiemet (palyginti su 2009 metų 89 mln. litų).
Žemės ūkio verslu besiverčiančiai “Litagros” grupei krizė kainavo 156 mln. litų – tiek sumažėjo grupės pajamos, palyginti 2008 ir 2010 metų trijų ketvirčių rezultatus.
Tačiau ekonomistas Valdemaras Katkus sako, kad nei nuostoliai, nei pelnas tikrųjų krizės nuostolių neparodo.
“Pirmiausia įvertinkime tai, ką praradome – kiek įmonių bankrutavo nesulaukusios sunkmečio pabaigos”, – teigė ekonomistas.