2013 Gegužės 31

Verslo išsišokėlis R.Bransonas viešės Lietuvoje

veidas.lt


Pramuštgalvis verslininkas R.Bransonas savo asmeniniu pavyzdžiu įrodė, kad nepasiekiamų dalykų nėra – disleksijos kamuojamas ir prastai mokęsis vaikinas atkaklumo, drąsos ir nuojautos dėka tapo vienu žymiausių ir labiausiai įkvepiančiu šių laikų verslininkų.

„Kai susiduri su neigėjais, tiesiog judėk į priekį toliau. Juk galų gale kas galėjo pagalvoti, kad vyrukas, kuriam reikėjo pasiskolinti nenaują lėktuvą, kad galėtų įkurti oro linijas, vieną dieną padės sukurti kosmoso turizmo industriją?“, – pasiremdamas savo pavyzdžiu pataria milijardierius, vienos didžiausių verslo imperijų pasaulyje „Virgin Group“ įkūrėjas seras Ričardas Bransonas. Šis vienas iš įdomiausių ir labiausiai įkvepiančių pasaulio verslininkų atvyksta į Lietuvą – birželio 2 dieną Kauno „Žalgirio“ arenoje vyksiančiame lyderystės forume „Forum One“ jis skaitys pranešimą ir dalinsis savo patirtimi.

Provokuoja ir konkurentus, ir visuomenę

Atkaklumas, rizikos troškulys, sugebėjimas įžvelgti progas ir visuomet surasti išeitį iš keblios padėties bei puikus viešųjų ryšių išmanymas yra bene svarbiausios savybės, atvedusios britą R.Bransoną ten, kur jis yra dabar. Aukštojo išsilavinimo neturintis verslininkas „Forbes“ sudarytame Jungtinės Karalystės milijardierių sąraše užima 6 vietą.
Paauglystėje pradėjęs nuo žurnalo studentams leidybos šis verslininkas nevengė rizikos ir visuomet bandė naujas idėjas – net jei daugeliui jos pasirodydavo iš fantazijos srities. R.Bransonas įsitikinęs, kad pirmasis žingsnis idėją paversti realistiška – pasidalinti ja su kitais. “Mano viešas kalbėjimas apie mūsų planus kartais įžiebia susidomėjimą potencialiems investuotojams, o tarptautinės plėtros atvejais – ir partneriams, kurie duoda mūsų talentingai komandai papildomų paskatų eiti pirmyn”, – portale “Entrepreneur.com” rašo R.Bransonas.
Viena tokių jo idėjų, kuri jau baigiama įgyvendinti – 2004 m. paskelbtos planuojamos turistinės kelionės į kosmosą. Tikimasi, kad „Virgin Galactic“ komercinės kosmoso programos inauguracinis skrydis bus atliktas šiemet, o R.Bransonas, užsiminęs, kad skris apie Kalėdas, netgi juokavo, kad galbūt apsirengs kaip Kalėdų senelis. Tai visiškai nenustebintų, nes šis verslininkas mėgsta elgtis netradiciškai, provokuoti ir mesti iššūkį. Kai 2011 m. jis atidarė pirmąjį pasaulyje komercinį kosmoso uostą Naujoje Meksikoje, nuo milžiniško stiklinio pastato stogo pats leidosi prisirišęs virve ir laistydamas šampaną, o pralošęs su draugu lažybas, nusiskuto kojas, pasidarė makiažą ir šukuoseną, persirengė stiuardese ir vieno skrydžio metu nešiojo keleiviams gėrimus bei užkandžius.
Beje, R.Bransonas atskleidžia, kad daugybė „Virgin“ geriausių idėjų – įgyvendinti tai, kas daugeliui atrodo neįmanoma, – atėjo iš neįtikėtino šaltinio – Melagių dienos pokštų, kuriuos „Virgin“ vadovai prieš daugelį metų tradiciškai pradėjo krėsti konkurentams, žiniasklaidai ir visuomenei. Šie pokštai pasitarnauja ir kaip puikios viešųjų ryšių akcijos, mat išsišokėlis R.Bransonas iškart atsiduria žiniasklaidos antraštėse. Pavyzdžiui, balandžio pirmosios dienos proga „Virgin“ yra paskelbusi, kad nusipirko nykštukinę planetą Plutonas, įkūrė kompaniją “Virgin Volcanic”, skirtą tyrinėti pasaulio aktyviausius ugnikalnius, o 1989 m. virš Londono netgi praskraidino neatpažintą skraidantį objektą (NSO), smarkiai išgąsdinusį ne tik jį pamačiusius gyventojus, bet ir prie jo priartėjusius policininkus. „Virgin“ paleistas NSO iš tiesų buvo skraidančios lėkštės išvaizdos oro balionas.
„Šiemet mes paskelbėme, kad „Virgin Atlantic“ pristato naujuosius lėktuvus su stikliniu dugnu. Ši idėja sužadino žmonių vaizduotę ir daugelis paragino mus tai įgyvendinti. Mūsų komanda išsiaiškino, kad nors statyti lėktuvus su stikliniu dugnu tikriausiai nebus praktiška, nes lagaminai dažniausiai laikomi apačioje, būtų galima ant mūsų lėktuvų stogo sumontuoti milžinišką langą, per kurį naktį keleiviai galėtų stebėti žvaigždes. Tai būtų galima įgyvendinti tada, kai kas nors išras lengvesnį stiklą – diskutuojame dėl tokių galimybių su gamintojais. Tiesa, dėl to, kad mėgstame krėsti pokštus, kartais žmonės mumis netiki tuomet, kai esame rimti. Kai 2004 m. pranešėme apie savo planus skraidinti į kosmosą, daugybė žmonių galvojo, kad juokaujame. Bet, kai 2008 m. paskelbėme apie naują projektą su “Google” – kurti žmonių gyvenvietes Marse, kai kurie žmonės, įskaitant naujienų agentūras, patikėjo mūsų žodžiais ir net norėjo prisidėti“, – kokį ažiotažą sukelia “Virgin” pokštai pasakoja R.Bransonas.
Tiesa, verslininkas įspėja būti atsargiais krečiant išdaigas savo konkurentams, nes netyčia gali juos įkvėpti. „1986 m. Melagių dienos proga iškrėčiau pokštą muzikos industrijai paskelbdamas, kad mes pristatėme superkompiuterį “Music Box”, kuris leistų žmonėms atsisiųsti bet kurią dainą būnant bet kur. Įrašų pardavimo kompanijų bosai iš viso pasaulio skambino mums ir prašė nežudyti jų verslo. Vis dėlto „Apple“ vienas įkūrėjų Steve Jobs man atskleidė, kad ši istorija padėjo sugalvoti “iTunes” – internetinę muzikos parduotuvę, kuri pakeitė visą muzikos industriją, ir parklupdė ant kelių mūsų pačių įkurtą mažmeninės muzikos įrašų prekybos verslą “Virgin Megastores“, – atskleidžia R.Bransonas.

Visą publikacijos tekstą skaitykite savaitraštyje “Veidas”, pirkite žurnalo elektroninę versiją http://www.veidas.lt/veidas-nr-22-2013-m internete arba užsisakykite “iPad” planšetiniame kompiuteryje.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...