Transportas
Brangstantis dyzelinas smogs ir per keleivių kišenes – vežėjai neslepia dar šį mėnesį svarstysiantys galimybę branginti bilietus, jeigu degalų kainos išliks dabartinėse aukštumose.
Vežėjai baiminasi, kad šiandienė dyzelino kaina – dar ne didžiausia. Mat kai kurie degalų prekeiviai parduoda dyzelino likučius, o tas nuo šių metų padidintas akcizo mokestis dar nėra įskaičiuotas, ketvirtadienį rašo dienraštis “Lietuvos rytas”.
“Dėl padidinto akcizo mes neplanavome branginti bilietų. Bet dar iki šių metų dyzelino kaina pašoko labai smarkiai ir tai mus stumia į nežinią. Jei dyzelino kaina išliks tokia pat kaip šiandien, sausio pabaigoje teks svarstyti, ar galime pabranginti bilietus”, – sakė keleivių vežimo bendrovės “Kautra” generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
Per pastaruosius metus, dar iki padidinant akcizą, dyzelino litras mažmeninėje rinkoje pabrango apie 70 centų. Vežėjai apskaičiavo, kad vien per gruodį jų išlaidos degalams padidėjo 17 procentų. Nuo sausio jos ir toliau didėja.
“Net esant tokiai kainai, kokia yra šiandien, mes priversti mąstyti apie bilietų branginimą. Bet kol dar nėra galutinių išvadų, būtų ankstoka skaičiuoti”, – sakė keleivių vežimo įmonės TOKS vadovas Arūnas Indrašius.
Vežėjai autobusais teigia priversti derinti savo kainas prie “Lietuvos geležinkelių”, kurie tais pačiais maršrutais siūlo pigesnius bilietus. Tačiau ir valstybės valdomiems “Lietuvos geležinkeliams” šis akcizo padidinimas taip pat itin skausmingas.
“Jei degalų kainos išsilaikys kaip šiandien, mes būsime priversti persvarstyti bilietų kainas. Jos ir anksčiau nepadengdavo savikainos, o dar labiau didinti nuostolius, kuriuos patiriame veždami keleivius, mes tikrai nenorime”, – tvirtino “Lietuvos geležinkelių” keleivių vežimo direkcijos direktorius Raimondas Burkovskis.