Pastaruosius keletą metų snaudę Lietuvos turizmo politikos strategai turėjo puikų pasiteisinimą, kodėl tampame turizmo maršrutų užkampiu: pas mus neskrenda lėktuvai, nevažiuoja traukiniai, dėl to niekas ir neatvyksta. Tačiau gal dabar jau laikas nubusti ir pažvelgti tiesai į akis: Lietuvos problema yra ne jos nepasiekiamumas, o jos nežinomumas.
Per pastaruosius metus pigių skrydžių bendrovės suaudė visai neprastą susisiekimo tinklą iš Vilniaus ir Kauno į daugelį Europos miestų, tačiau turistų srautai padidėjo tikrai kur kas menkiau negu naujų maršrutų skaičius.
Kauno oro uosto generalinis direktorius Arijandas Šliupas po metų sėkmingo bendradarbiavimo su didžiausia Europoje pigių skrydžių bendrovė “Ryanair” jau gali analizuoti skirtingą įvairių krypčių patrauklumą. Deja, jo išvados nė kiek nedžiugina laukiančiųjų gerų žinių apie Lietuvon plūste plūstančius užsienio turistus: “Labiausiai, į abidvi puses, užpildyti tie skrydžiai, kurie jungia Lietuvą su populiariausiomis mūsų tautiečių emigracijos šalimis – Didžiąja Britanija ir Airija.”
Pagrindinis skrydžių į Ispanijos, Italijos, Prancūzijos miestus kontingentas – turistaujantys lietuviai. “O iš ten atvykstančių užsieniečių – vienas kitas”, – tvirtina atgijusio oro uosto vadovas.
Vilniaus oro uosto komunikacijos vadovė Gabrielė Vasiliauskaitė informuoja, kad nepopuliarios skrydžių kryptys aiškios jau ir sostinėje: buvo atšauktas maršrutas į Paryžių (tiesa, dėl jo atnaujinimo deramasi su keliomis oro bendrovėmis), menkai keleivių tesurenka skrydžiai tarp Vilniaus ir Stokholmo, Briuselio ir visų Vokietijos miestų.
Pasak A.Šliupo, dabartinė keleivių statistika liudija tai, kad pas mus atskrenda tik labai nereiklūs užsienio turistai: “Pavyzdžiui, suomiai – jiems užtenka gandų, kad pas mus viskas pigiau ir patogiau. O štai net ir tie patys skandinavai švedai, norvegai – jau daug išrankesni turistai, juos reikia įtikinti, kažkuo suvilioti.”
Būtent to ir nėra daroma: trūksta nuoseklių Lietuvos turizmo atstovų pastangų reklamuoti Lietuvą užsienyje. “Visame pasaulyje turizmas – didelis verslas, bet jis retai kada įsisuka savaime. Kiekviena šalis yra kuo nors patraukli ir išskirtinė, bet kaip apie tai sužinos užsieniečiai, jei Turizmo departamentas tik nuolat kartoja, kad jam stinga lėšų efektyviai rinkodarai”, – retoriškai klausia Kauno oro uosto vadovas.