Interesų konfliktas
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) rektorius Romualdas Ginevičius neišvengė viešųjų ir privačių interesų konflikto, siūlydamas universitetui įsigyti plėtros galimybių studiją, kurią pats ketino parengti, konstatavo Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK).
Komisija priėjo išvados, kad situacija, kuriai susidarius buvo vykdomos viešojo pirkimo procedūros minėtai studijai įsigyti, nesiderina su Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatomis.
VTEK nuomone, tokiu būdu sukurtos prielaidos valstybės tarnyboje dirbantiems asmenims, einantiems vadovaujančias pareigas, piktnaudžiauti savo tarnybinėmis pareigomis bei galiomis, galimai asmeniškai sau palankiu būdu paveikiant kitų asmenų priimamus sprendimus.
Komisija rekomendavo R.Ginevičiui nedalyvauti projektuose, kuriuos ketina pirkti jo vadovaujama institucija, ypač kai projektų dalykas yra jo, kaip šio universiteto vadovo tiesioginių pareigų dalis, už kurių vykdymą jis gauna darbo atlygį.
Taip pat nuspręsta, kad R.Ginevičius nepažeidė minėto įstatymo tuo atžvilgiu, kad nenusišalino nuo šio klausimo nagrinėjimo, nes VTEK pradėjus jo elgesio patikrinimą universiteto galimybių studijos pirkimo procedūros buvo sustabdytos.
Į VTEK buvo kreipusis Europos socialinio fondo agentūra. Jai įtarimų kilo dėl to, ar VGTU rektorius gali universiteto paskelbtame ES finansuojamame projekte konsultuoti savo vadovaujamą įstaigą.
R.Ginevičius savo ruožtu tuo metu aiškino, kad universitetą jis pats planuoja konsultuoti nemokamai.
“Čia kažkoks absurdo teatras. Aš savo metinėje ataskaitoje pasakiau, kad reikia iš esmės pertvarkyti struktūrą, mes sudarėme pirkimo komisiją, ir kadangi mano ataskaitoje buvo tai parašyta, paprašė manęs pabūti konsultantu. Be pinigų, be nieko. Aš nesuprantu – kai mes norime daryti ką nors gero, iš karto įžiūrimi kažkokie baisūs dalykai. Tiesiog neįmanoma dirbti”, – aiškino rektorius.
Jis klausė, “kas geriau už rektorių žino, kaip reikia strategiškai pertvarkyti universitetą”. Viešąjį pirkimą laimėjusi universiteto darbuotojų grupė esą geriausiai išmano aukštosios mokyklos reikalus.