Vartotojų teisės
Kai kurios Lietuvos bendrovės įsigudrina ne tik nesilaikyti reklamose skelbiamų sąlygų, bet netgi nesuteikusios paslaugų reikalauja, kad gyventojai susimokėtų. Į tokią padėtį pateko vilnietė Giedrė Bolzanė, susiviliojusi įmonės “Viasat” reklama, – užsisakius skaitmeninę televiziją, žadėta ją įrengti nemokamai.
Telefonu susitarus dėl šios paslaugos, įmonės atstovai vilniečiams pirmiausia atvežė pasirašyti sutartį. Tačiau kitą dieną atvykęs montuotojas pareiškė, esą šeimos name Vilniaus rajone sumontuoti įrangos nėra techninių galimybių.
Įmonė skelbia, kad atsisakyti paslaugų bus galima bet kada, tad G.Bolzanė nusprendė nutraukti sutartį. Tačiau “Viasat” atstovai sutarties nutraukimui prieštaravo ir netgi nesutiko patys pasiimti atvežtos įrangos – apie 800 Lt kainuojančios palydovinės antenos.
“Likome skolingi “Viasat”, nors televizijos niekas taip ir neįrengė. O “Viasat” jau siunčia sąskaitas už savo paslaugas, kurių negauname. Paskiausia naujiena – bendrovė atsiuntė laišką, kuriame grasina įtraukti į juoduosius skolininkų sąrašus ir perduoti mūsų duomenis skolų išieškojimo bendrovėms”, – piktinasi vilnietė. Šeima savo teises žada ginti.
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartojimo prekių ir paslaugų skyriaus vedėja Viktorija Dobrynskienė aiškina, kad paslaugų teikėjas privalo vartotojui suteikti visą informaciją, jei bendrovės galimybės suteikti paslaugą yra ribotos. “Jei taip nebuvo padaryta, tai yra pažeidimas, ir vartotojas turi teisę nutraukti sutartį nemokėdamas bendrovės reikalavimų”, – sako specialistė.
Pasirodo, “Viasat” vartotojų gynėjams gerai žinoma. 2009 m. iš visų besikreipusiųjų į tarnybą net 10 proc. skundėsi dėl “Viasat” veiksmų – apie 1400 žmonių. 2010 m. gauti jau 42 skundai dėl “Viasat”.