Pirmadienį (birželio 2 d.) šokio teatro “Aterballetto” pasirodymu sostinėje prasideda prestižinis Vilniaus festivalis
Nacionalinis operos ir baleto teatras retokai priima gastroliuojančias šiuolaikinio šokio trupes. Kone įsimintiniausias toks pasirodymas – Pinos Bausch (1940–2009) vadovaujamo teatro viešnagė 2001-ųjų rugsėjį. Vupertalio (Vokietija) šokio teatro gastrolės tuomet sulaukė didžiulio pasisekimo.
Jau po pusmečio, 2002-ųjų balandį, toje pat scenoje per “Naujojo Baltijos šokio” festivalį pasirodė dar viena žymi modernaus baleto kompanija – choreografo Mauro Bigonzetti vadovaujamas “Aterballetto” iš Italijos. Tiesa, tai nebuvo pirmoji “Aterballetto” viešnagė Lietuvos sostinėje: 2001-ųjų lapkritį tuos pačius šokėjus su kita programa jau buvo priėmęs Nacionalinis dramos teatras. Neįkainojamas pusmetis Lietuvos šokio gerbėjams, kokybės reikalavimų kartelę užkėlęs labai aukštai.
Ir štai po dvylikos metų “Aterballetto” grįžta į Nacionalinį operos ir baleto teatrą – šįkart po Vilniaus festivalio vėliava. Grįžta parodyti du M.Bigonzetti sukurtus spektaklius: “Come un respiro” (“Kaip atokvėpis”, pagal pianisto Keitho Jarretto įrašytas Georgo Friedricho Händelio klavyrines siuitas) bei “Rossini cards” (pagal pianisto Stefano Menozzi gyvai atliekamas Gioacchino Antonio Rossini melodijas).
Pirmasis primena svajingų alemandų, poetiškų sarabandų, nuotaikingų žigų ir kurančių vėrinį, o antrasis jam neretai ironiškai priešpriešina gyvenimiškų aistrų tuštybės ir karnavalinio šėlsmo persmelktas scenas. Juk ne veltui šį pavasarį Vilniuje pastatytas G.A.Rossini “Sevilijos kirpėjas” irgi baigiamas balionėlių karnavalu, ar ne?
Ne tik visą šį tekstą, bet ir visus kitus šios savaitės "Veido" straipsnius galėsite perskaityti išsiuntę žinutę numeriu 1390 ir įrašę "veidas 212014" bei įvedę gautą kodą. Žinutės kaina 4 Lt. Plačiau http://www.veidas.lt/veidas-nr-21-2014-m