Vilniaus savivaldybė
Vilniaus miesto vicemeras Romas Adomavičius teigia, kad nuo šios savaitės įvedus vienkartinį elektroninį viešojo transporto bilietą, minimalūs uždaviniai, kurie pateisina Europos Sąjungos (ES) lėšų panaudojimą, yra įgyvendinti.
Jis teigė, kad iš Europos Sąjungos (ES) paramą administruojančios Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA), kuriai ataskaita bus teikiama sausio 10 dieną, tikisi palankaus įvertinimo.
“Minimalūs uždaviniai, kurie buvo suformuluoti projektui, kad būtų pateisintas ES lėšų panaudojimas, visa tai jau yra įvykę (…). Tikimės tokio vertinimo, kokį surašėme savo susitarime. Ten buvo pasakyta, kad jeigu bus taip, tai, vadinasi, tiks. Tai dėl to aš ir pasakiau ir niekur nepaskubėjau, o pačiu laiku pasakiau, kad taip, mes padarėme tai, ko CPVA reikalavo”, – dėstė R.Adomavičius.
Penktadienį per spaudos konferenciją vicemeras taip pat teigė, kad sistema bus toliau tobulinama. Numatoma galimybė įvesti ir dienos, savaitės, laiko, maršrutų, atstumų požiūriu apribotus elektroninius bilietus, leisti bilietus pirkti internetu.
Tą pačią elektroninio bilieto kortelę esą jau dabar galima naudoti Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje, tačiau ją reikia užregistruoti specialiose vietose.
Vicemeras išsakė viltį, kad ateityje atsiras galimybė viešajame transporte naudoti sąvartynų dujas, ir kelionės pigs.
Sostinės visuomeninio transporto sistemą administruojančios savivaldybės įmonės “Susisiekimo paslaugos” direktoriaus Ginto Bliuvo teigimu, iki šiol per metus būdavo parduodama 30 mln. popierinių bilietėlių.
Jų spausdinimas ir platinimas atsieidavo 5 mln. litų. Vicemero aiškinimu, perėjus tik prie elektroninių bilietų sistemos bilietų palaikymas atpigs bent dvigubai. Ateityje numatoma piginti ir elektroninio bilieto korteles, šiuo metu kainuojančias 8 litus.
“Tikimės, kad (kainuos – BNS) mažiau, nes naujas korteles pas naują gamintoją užsakinėsime”, – sakė G.Bliuvas.
Nors spausdintų popierinių vienkartinių bilietų per metus planuojama atsisakyti, neturintieji elektroninių kortelių galės už kelionę sumokėti pinigus paduodami vairuotojui, kuris išduos pinigų priėmimo kvitą. Tačiau mokant tokiu būdu kelionė bus brangesnė, nei perkant elektroninius bilietus iš anksto.
Elektroninės švieslentės, pasak įmonės “Susisiekimo paslaugos” e-bilieto projekto vadovo Mindaugo Žirono, turėtų pradėti veikti iki birželio 1-osios. Joms veikti iki šiol esą trukdė svyruojanti elektros srovė, kuri būdavo imama iš troleibusų kontaktinio tinklo. Šiuo metu nuspręsta švieslentes prijungti prie įprasto elektros tinklo, bet darbams trukdo įšalas.
Švieslenės turėtų rodyti realų troleibusų ir autobusų atvykimo laiką.