Galvės ežere pastatytoje scenoje šoks Maskvos Didžiojo bei Sankt Peterburgo Marijos teatrų baleto solistai, o Nacionaliniame dramos teatre – vokiečių choreografės Sashos Waltz šiuolaikinio šokio trupė.
Šeštadienį ir sekmadienį klasikinis Piotro Čaikovskio baletas „Gulbių ežeras“ bus atliktas virš Galvės ežero sumontuotoje scenoje. Prieš spektaklį Trakuose tris paras bus konstruojamas pontoninis plaustas, ant jo – speciali scena bei garso, vaizdo ir šviesos technika. Abu dviejų su puse valandos trukmės vaidinimai prasidės vėlai – pradėjus temti, 22 valandą. Todėl apšviesta Trakų pilis turėtų tapti didinga populiaraus baleto spektaklio dekoracija.
Scenoje šeštadienį pagrindinius Odetos ir Zygfrydo vaidmenis turėtų atlikti Didžiojo teatro artistų pora – Jekaterina Krisanova ir Dmitrijus Gudanovas kartu su Baltarusijos baleto artistų trupe. Sekmadienį juos pakeis Irina Kolesnikova ir Jevgenijus Ivančenka, šoks Sankt Peterburgo baleto teatro trupė.
Žiūrovams bus sumontuotos tribūnos apžvalgos aikštelėje priešais pilį. Ketinama sumontuoti ir išskirtinių svečių tribūną, iš kurios atsivers geriausias vaizdas į sceną. O VIP svečių zona bus perkelta į Galvės ežere plaukiojančius laivus, iš kurių bus galima gėrėtis išskirtiniu reginiu.
Baleto siužetas pagal autorių sumanymą ir rutuliojasi ežero pakrantėje. Čia medžiojantis Zygfrydas pirmą kartą išvysta piktojo burtininko užkeiktas gulbes, kurios išlipusios į krantą virsta merginomis. Zygfrydas įsimyli Odetą – gulbių karalienę. Vėliau jis dalyvauja pilies puotoje, kur jam pristatoma daug gražuolių, tačiau supranta, kad tarp jų nėra nė vienos, vertos Odetos. Galiausiai ant ežero kranto užsimezgusios meilės stebuklas nugalės piktuosius kerus.
Laukti teko dešimt metų
Šiuolaikinio šokio mėgėjams sekmadienį ir pirmadienį Vilniuje bus rodomas vokiečių choreografės Sashos Waltz spektaklis „Kūnai“. Šis spektaklis jau įėjo į šokio istoriją ir yra daugiausiai pasaulio scenų apkeliavęs trupės „Sasha Waltz & Guests“ kūrinys, parodytas daugiau nei trijose dešimtyse pasaulio šalių. Lietuva dėl jo derėjosi dešimtmetį, kol pagaliau vokiečių choreografė sutiko atvežti savo spektaklį į Vilnių. Tai pirmas S.Waltz trupės pasirodymas Baltijos šalyse.
Vakarų Berlyne, viename prabangiausių miesto rajonų Šarlotenburge, įsikūręs teatras “Schaubühne am Lehniner Platz” – vieta, kurioje išgarsėjo S.Waltz. 2000 m. ji kartu su teatro režisieriumi Thomu Ostermeieriu ėmėsi vadovauti šiam teatrui, kuris tapo prestižine scenos menų erdve. 2006 m. S.Waltz su bendraminčiais buvusioje Vandens tiekimo stotyje Berlyne atidarė naują įspūdingą scenos menų erdvę – „Radialsystem V“.
Šiuo metu jos vadovaujamos trupės repertuare – arti dviejų dešimčių spektaklių. „Sasha Waltz & Guests“ šiandien neabejotinai yra ne tik viena sėkmingiausių, bet ir brangiausiai apmokamų tarptautinių šokio kompanijų, o pati S.Waltz kuria spektaklius svarbiausioms pasaulio trupėms. Šiais metais trupė „Sasha Waltz & Guests“ paskelbta oficialia kultūros ambasadore Europos Sąjungoje.
Tarp šokėjų – lietuvio pavardė
Iš trylikos spektaklyje „Kūnai“ vaidinančių šokėjų kūnų choreografė kuria stulbinančius, vienas kitą keičiančius gyvuosius paveikslus. Šokėjų sąraše matysime ir lietuvišką Virgio Puodžiūno pavardę.
Jis – buvęs Kauno šokio teatro „Aura“ šokėjas. Prieš daugelį metų iš šaudymo sporto į šokio aikštelę atėjęs vaikinas neatrodė daug žadantis, tačiau vidinio užsispyrimo, pastangų ir sėkmės derinys lėmė, kad jau trylika metų V.Puodžiūnas – „Sasha Waltz & Guests“ trupės artistas.
„Aš augau sistemoje, kuri kalė, kad vyrai neverkia, nesiskundžia, nerodo, ką jaučia. Kalbėjimas niekada nebuvo mano stipriausia pusė. Daug ką laikiau savyje, nurydavau, nerodydavau, tad šokis man buvo nesąmoningas būdas (tik dabar galiu sąmoningai tą suprasti) išsilaisvinti iš to, kas mane spaudė. Per šokį ir judesį aš savo emocijas galėjau iškalbėti. Šokis tapo tarsi išsigelbėjimu, galimybe atverti savo paties dėžutę“, – aiškina tokį gyvenimo posūkį šokėjas.
Po pusantrų metų trukusios atrankos V.Puodžiūnas tapo vienu iš šešių laimingųjų, kuriuos choreografė atsirinko iš pusantro tūkstančio kandidatų. Pirmasis jo darbas su S.Waltz ir buvo dabar į Vilnių atvežami „Kūnai“.
Iš tiesų šis spektaklis sulaukė didžiulio pripažinimo – jis įtrauktas net į šokio studijų programas. Jame itin daug įvaizdžių, kurie nereikalauja ypatingo šokio meno supratimo: pakanka turimos žmonių gyvenimo patirties ir išgyvenimų. Jis visame pasaulyje turi pasisekimą, nes nėra sudėtinga atpažinti, kas vyksta. Kartais gal net labiau tavyje nei spektaklyje.
„Sąlygos kaip kūrėjui, kurias turiu šioje kompanijoje, – nuostabios. Tokios laisvės niekad kitur neturėjau. Tu girdi mintis, bet gali interpretuoti jas taip, kaip supranti. Tau nėra parodoma, liepiama, kaip ir ką daryti“, – pasakoja lietuvis.