Komunalinis ūkis
Vilniuje nuo kovo pirmosios pasikeitė automobilių stovėjimo kontrolė – nesumokėjus už stovėjimą ten, kur būtina, automobilių ratai nebebus blokuojami.
Šią kontrolę savo žinion iš policijos perėmus savivaldybei, vietoj ratų blokavimo bus fotografuojami tie automobiliai, už kurių stovėjimą nesumokėta, ir jų savininkams į deklaruotą gyvenamąją vietą bus siunčiami protokolai su nurodymais.
“Jei žmonės matys geltoną lapelį, užkištą už valytuvo, tai reiškia, kad jie greitai ten, kur deklaravo savo gyvenamąją vietą, gaus protokolą ir nurodymą, kurį turės kuo greičiau įvykdyti”, – BNS penktadienį sakė savivaldybės Civilinės saugos ir viešosios tvarkos departamento direktoriaus pavaduotojas Gintaras Tamošiūnas.
Pasak G.Tamošiūno, nuo šiol automobilį vairavęs asmuo ar jo savininkas, gavęs protokolą, galės pats susimokėti pusę minimalios baudos – 40 litų.
“Jei jis nemokės baudos arba neatvyks nurodytu laiku į savivaldybę, jam bauda gresia nuo 80 iki 140 litų. Bus sudėtinga išvengti baudos mokėjimo”, – tikino savivaldybės atstovas.
Jo teigimu, nauja procedūra trunka daug greičiau nei daug laiko atimdavęs ratų blokavimas, kai prie užblokuoto automobilio būdavo kviečiama policija ir rašomas protokolas. Be to, naujuoju būdu esą nustatoma dvigubai daugiau pažeidėjų.
“Anksčiau per parą būdavo 50-60 pažeidimų, o šiuo metu vidurkis yra maždaug 120 – dukart daugiau jų fiksuojama”, – sakė G.Tamošiūnas.
Seimas gruodį priėmė Administracinių teisės pažeidimų kodekso (ATPK) pataisas, pagal kurias ne vietoje pastatytų ar be bilieto už stovėjimo laiką paliktų automobilių ratai nuo birželio nebebus blokuojami, taip pat padidintos baudos vairuotojams už kelių eismo taisyklų pažeidimus.
ATPK taip pat aiškiau reglamentuota, kada galima nutempti automobilį. Tai bus galima padaryti tik tuomet, kai mašina trukdo automobilių ar pėsčiųjų eismu