Vilniaus miesto tarybos ambicijos teikti taksi paslaugas kol kas lemia tik nuostolius. Bet, kaip tikisi sostinės meras Artūras Zuokas, rugpjūtį, kai “Vilnius veža” turės jau keturiasdešimt taksi automobilių, ši savivaldybės įmonė, teikianti taksi paslaugas, galbūt perkops į pliusą. Mat taip numatyta šios įmonės verslo plane.
Beje, nuo rudens “Vilnius veža” siūlys vaikų nuvežimo į mokyklą ir parvežimo iš jos paslaugą sostinės priemiesčių gyventojams. “Tėvai galės nevargti spūstyse vežiodami vaikus, o ir jausis saugūs, nes taksistas, nuvežęs vaiką, atsiųs tėvams SMS į jų telefoną”, – žada A.Zuokas.
Iš viso “Vilnius veža” ateityje veš šimtu naujų “Ford” bei “Volkswagen” markės automobilių, kurių kiekvienas kainuos po 80,2 tūkst. Lt. “Už pirmųjų įsigytų “Ford C-Max” automobilių nuomą jau sumokėta beveik 200 tūkst. Lt”, – “Veidui” sakė A.Zuokas. O štai bendrovės įstatiniam kapitalui suformuoti prireikę dar pusės milijono litų.
Priminsime, jog bendrovė “Vilnius veža” įsteigta po to, kai 2011 m. gale sostinėje buvo patikrinta keliasdešimt šešių asmenų valdomų bendrovių ir kilo rimtų įtarimų, kad jos slepia mokesčius. Iš visų anuometinių 450 taksi įmonių tik apie 20 sumokėjo 3 mln. Lt PVM, o kitos beveik 430 įmonių deklaravo negavusios pelno arba patyrusios nuostolių.
Tačiau buvęs sostinės tarybos narys parlamentaras Remigijus Šimašius, akylai stebintis sostinės viešojo transporto reformą, dėl sprendimo steigti savivaldybės taksi įmonę aktyviai kritikuoja sostinės meriją, neabejodamas, kad savivaldybei nederėjo kištis į taksi paslaugų rinką. “Šiame versle yra visko: nuo visiškai aptriušusių automobilių iki naujutėlaičių, kuriuos vairuoja kostiumus vilkintys, puikiai angliškai bei dar keliomis kalbomis kalbantys ir kvitus už važiavimą visuomet pateikiantys taksi vairuotojai. Tad savivaldybei investuoti į taksi įmonės kūrimą tikrai nereikėjo, – įsitikinęs R.Šimašius. – Juolab kad po visos taksi reformos sostinėje gerokai sumažėjo šios paslaugos teikėjų, tapo sunkiau išsikviesti taksi, o ir pati paslauga pabrango.”
A.Zuokas teigia priešingai: esą jo užmojis apvalyti taksi paslaugų rinką nuo nesąžiningų žaidėjų davęs itin teigiamą efektą. “Štai 2011 m. Vilniuje dirbo 1452 taksi vairuotojai, pernai – apie 1600, o šiandien – jau 1790, – aiškina Vilniaus meras. – Taksi vairuotojų ypač padaugėjo 2011 m. gale, kai buvo pakeistas Kelių transporto kodeksas, keleivių vežimas lengvaisiais automobiliais išbrauktas iš licencijuojamos veiklos sąrašo ir bet kuris vairuotojas tokias paslaugas galėjo pradėti teikti tik gavęs individualios veiklos pažymėjimą.”
A.Zuokas taip pat teigia nepastebėjęs ir ženklaus kainų pokyčio – jos svyruojančios nuo 1,8 iki 2,5 Lt, o savikaina siekianti apie 1,89 Lt/km.
Vis dėlto sostinės meras negalėjo tiksliai atsakyti, ar po pernai Vilniuje pradėtų tikrinimų taksistai pradėję sąžiningiau mokėti mokesčius valstybei.
kaip gali privacios imones konkuruot su Všį, kuri gali sau leisti dirbti nuostolingai?