Vartojimo kultūta
Nuo šiol ištroškusiems žinių apie Lietuvoje vis labiau populiarėjantį stiprųjį gėrimą – viskį – nebeteks valandomis ieškoti ir gilintis į įvairiakalbę informaciją interneto platybėse – „Mineralinių vandenų“ stipriųjų gėrimų ekspertas Gintautas Dinda su pelnytu pasididžiavimu pristato „Viskio akademiją“, kuri Lietuvoje besiplečiančiam šio gėrimo mėgėjų ratui taps pirmąja lietuviška, išsamia, informatyvia ir interaktyvia baze.
„Per pastaruosius septynerius metus Lietuvoje susibūrė grupė rimtų šio gėrimo mėgėjų, kuriems įdomūs ne tik gėrimo laipsniai ir plačiai žinomas prekių ženklas, bet ir istorija, gamyba, skonio subtilybės – jie nuolat dalyvauja degustacijose, seka naujienas, dalinasi įspūdžiais. Tačiau norinčių dalyvauti ir sužinoti apie viskį ratas pastaraisiais metais gerokai išsiplėtė, o vienos vietos, kurioje būtų galima atrasti įvairiapusės informacijos apie viskį iki šiol nebuvo, taigi nusprendėme, jog pribrendo laikas rimtam projektui“, sako „Mineralinių vandenų“ (MV) stipriųjų gėrimų ekspertas Gintautas Dinda, sukaupęs solidų kiekį įvairiausios informacijos apie viskį.
Viskio akademijos (VA) baze internete taps specialus tinklapis Viskioakademija.lt, kurio lankytojai galės susipažinti su viskio ABC, platesne teorija, šviežiausiomis rinkos naujienomis, renginiais, prie viskio derančiais patiekalų receptais, taip pat diskutuoti, užsiprenumeruoti naujienlaiškį.
Tuo tarpu įvairiuose miestuose įsikūrę barai, restoranai ir kavinės taps VA ambasadomis. Jos bus pažymėtos firminiu ženklu, turės specialų viskio meniu, degustacinius rinkinius bei taures, juose bus organizuojami VA renginiai. Tai, jog šiandien barų, restoranų ir kavinių lankytojai meniu mato atskirtus miežių salyklo, kukurūzinius ir maišytus viskius bei nurodytą jų škotišką, airišką, amerikietišką kilmę taip pat įvyko ne be akademijos iniciatorių pastangų.
Jau sausio 20 d. startuojanti Viskio akademija rengs ne tik įvairias degustacijas verslo klientams ir pavieniams mėgėjams, bet ir organizuos mokymus, keliones į daryklas, kurs specialius nuolaidų paketus akademijos nariams bei leis lojalumo kortelę. VA pristatymo metu įvyks ir pirmoji stipriųjų gėrimų internetinė degustacija.
Pasak G.Dindos, viskio kategorija apima du pirkėjų tipus: didžiausia dalis pirkėjų šventėms ir susibūrimams renkasi maišytą viskį, o jo pasirinkimą labiausiai įtakoja prekių ženklo žinomumas ir prekybos vietose vykstančios akcijos; tuo tarpu salyklinio ir premium maišyto viskio vartotojas gėrimu mėgaujasi nedidelėje draugų kompanijoje ar vienumoje, todėl, ieškodamas patraukliausio gėrimo, paragauja įvairių gamintojų produktų. Eksperto teigimu, Lietuvoje salyklinis bei premium maišytas viskis užima iki 5 proc. rinkos.
Pati viskio kategorija Lietuvoje nuo 2004 m. gruodžio iki 2010 m. gruodžio užaugo beveik dvigubai – ir pagal pardavimų apimtis litrais, ir litais. Tarptautinės gėrimų rinkos naujienas nušviečiančio žurnalo „Drinks International“ priedo „Millionaires 2010” duomenimis, pasaulyje viskio kategorija pagal pardavimus litrais 2009 m. išaugo daugiau nei 6 proc., lyginant su 2008 m., ir buvo antra pagal augimo apimtis kategorija. To paties leidinio skelbiami duomenys rodo, jog viskis pagal pardavimus litrais yra antra populiariausia (po skaidriųjų gėrimų, neįskaitant romo ir tekilos) pasaulyje stipriųjų gėrimų kategorija.
„Mineraliniai vandenys“ (MV) yra didmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais bei tabako gaminiais lyderė Baltijos šalyse. 2009 m. didžiausių įmonių sąraše užėmusi 37 vietą, 2010 m. sausio-spalio mėn. MV buvo ketvirta pagal sumokamus mokesčius bendrovė Lietuvoje. MV Lietuvoje atstovauja „Stumbro“, „Hennessy“, „Moet & Chandon“, ,,Metaxa”, „Russian Standard Vodka“, CLWB („Scottish Leader“, „Angostura“, „Bunnahabhain“ ir kt.) „Campari“, „Cinzano“, „Red Bull“, „J.P.Chenet“, „Antinori“, ,,Baron Philippe de Rothschild“, „Farnese“, „Bianchi“, , BAT, JTI ir kt. prekių ženklus. 1992 m. Lietuvoje įsteigtos bendrovės dukterinės įmonės nuo 2007 m. veikia Lenkijoje, Latvijoje ir Estijoje.