Formulė 1
“Ferrari” atstovams pavyko aplenkti S.Vettelį iškart po starto
O jeigu Michaelis Schumacheris būtų likęs “Ferrari” komandoje? Turbūt jis būtų nudžiuginęs tautiečius per Vokietijos GP lenktynes… Deja, etapą laimėjo ispanas Fernando Alonso.
“Raudonųjų” komanda Hockenheime pelnė 43 taškus. Tačiau prarado 100 tūkstančių dolerių – tokią baudą triumfavusiai komandai teisėjai skyrė už taikytą komandinę taktiką.
Lyderiai – nuo pat starto
Vokiečių džiaugsmui, kvalifikaciją laimėjo jų tautietis – Sebastianas Vettelis iš “Red Bull” komandos. Tačiau jau kvalifikacijoje buvo akivaizdu, kad “buliai” šį kartą yra labai nedaug greitesni – S.Vettelis tik 0,002 sek. aplenkė F.Alonso. Kol pirmoje eilėje startavę lenktynininkai aiškinosi santykius, iškart po starto juos pralenkė iš trečios pozicijos pajudėjęs Felipe Massa. Brazilas užtikrintai važiavo priekyje, F.Alonso tvirtai laikėsi antras, o S.Vettelis beveik neturėjo šansų pavyti varžovus.
Nuobodokų lenktynių scenarijuje kulminacija tapo 48 ratas. Tada “Ferrari“ komanda lyderiui pasakė: “Fernando Alonso važiuoja greičiau”. Nors realus skirtumas buvo minimalus, F.Massa išsyk praleido savo komandos draugą į priekį. Ir ši situacija iki finišo nebepakito: F.Alonso laimėjo, F.Massa liko antras, o S.Vettelis – trečias.
Varžovai – pasipiktinę
Kadangi taisyklėse komandinę taktiką taikyti draudžiama, “raudonųjų” varžovai po finišo garsiai prabilo apie neleistiną “Ferrari” ekipos elgesį. Teisėjai už tai triumfavusiai komandai skyrė 100 tūkstančių dolerių baudą, bet tai dar nėra galutinis verdiktas. Gali būti, kad rugsėjo pradžioje posėdžiausianti FIA pasaulio autosporto taryba skirs griežtesnes sankcijas, pavyzdžiui, net pašalins “Ferrari” ekipą iš čempionato. Dabar apie tai spėlioti anksti.
Pavyzdžiui, M.Schumacheris, etape tėvynėje užėmęs tik 9-ąją vietą, linkęs pateisinti buvusios komandos veiksmus. Jo nuomone, viskas daroma, kad sezono pabaigoje būtų džiaugiamasi pergale.
Kol kas F.Alonso sezono rikiuotėje užima penktą vietą. Tiesa, nauja taškų skaičiavimo sistema vilčių kovoti dėl nugalėtojo titulo palieka. Ir ką gali žinoti, galbūt po paskutinių lenktynių paaiškės, kad Vokietijoje pelnyti taškai bus lemtingi.
O sezono lyderių pozicijas po Vokietijos GP išsaugojo “McLaren” atstovai: Lewisas Hamiltonas finišavo ketvirtas, Jensonas Buttonas – penktas.
Saulenis Pociūnas
Mane FIA jau baigia užknisti su savo naujomis “taisyklėmis”. Pirmiausia – degalų negalima keistis, galima keisti tik padangas. Antra – komandinių taktikų negalima taikyti. Trečia – negalima minkštinti sparnų… ir taip toliau. Tai kokios čia varžybos gali būti? Tai tada lai padaro visus bolidus vienodus kaip NASCAR varžybose ir lai suka 100 ratų pirmyn – atgal ir po to teisėjai žiūri katras ant milisekundės būna greitesnis…
O kas dėl Šumio – na, kad ir būtų pakliuvęs pas “ferus”, labai abejoju, kad būtų ko pasiekęs. Visgi, 4 metų pertrauka daro savo. Bolidai tobulėja (juokas ima), o žmogus sensta. Ką padarysi, bet Šumį FIA sugrąžino, tik, kad pakeltų smukusį reitingą (po sado-mazo skandalų), o ne, kad tas atvarytų ir iškarto laimėtų. 7 čempiono titulų manau jam ir taip pakanka.