Metrikacija
Vyriausybė svarstys teisingumo ministro siūlymus supaprastinti gimimo, mirties, santuokos ir kt.civilinės būklės aktų registravimo procesą.
Šiuo metu asmuo, norintis įregistruoti tam tikrą civilinės būklės faktą (pvz., ištuoką, gimimą), visais atvejais turi vykti į civilinės metrikacijos įstaigą ir pateikti jai kitos institucijos, pvz. notaro, teismo ir kt. išduotus dokumentus, kuriuose yra patvirtinamas tam tikras faktas. Civilinės metrikacijos įstaiga šių dokumentų pagrindu perduoda informaciją Gyventojų registrui, o asmeniui išduoda šio registro išrašą.
Teisingumo ministras siūlo palengvinti dalią asmenims nustatant, kad informaciją apie gimimą, mirtį, ištuoką ir kitus civilinės būklės aktus tiesiogiai Gyventojų registrui perduotų pačios institucijos – ne tik civilinės metrikacijos įstaigos, bet ir teismai, notarai, sveikatos priežiūros institucijos ir t.t. Taigi, pvz. gimus vaikui, tėvams papildomų žygių į civilinės metrikacijos įstaigą daryti nebereikės. Tai daryti jiems tektų tik tuomet, jei dėl kokių nors priežasčių, pvz. tėvai nebus išrinkę vaikui vardo, minėtos institucijos negalės visų civilinės būklės fakto duomenų įregistruoti iš karto. Panašia tvarka duomenų sisteminimas ir apsikeitimas šiuo metu vykdomas kaupiant informaciją apie nekilnojamąjį turtą.
„Gyventojai neturi tapti valstybės institucijų kurjeriais, perduodančiais informaciją iš vienos įstaigos kitai. Tai padaryti galima žymiai paprasčiau ir greičiau. Apytiksliai paskaičiuota, kad nustačius naują tvarką, per metus asmenys sutaupytų apie 100 tūkst. vizitų į valstybės įstaigas“, – sako teisingumo ministras Remigijus Šimašius.
Jei pakeitimams bus pritarta, valstybės institucijos iš asmenų taip pat nebereikalaus popierinių šių dokumentų išrašų, kai šie kreipsis dėl socialinių, sveikatos priežiūros ar kitų paslaugų. Visą reikiamą informaciją jos galės pasitikrinti tame pačiame Gyventojų registre.
Projekte numatoma, kad siūlomi pokyčiai įsigaliotų nuo 2011 m. liepos mėn.