Spaudos aktualija
Su Kauno savivaldybe bendros kalbos nerandanti statybų bendrovė “Kamesta” vėl žada sustabdyti eismą Vytauto Didžiojo tilto transporto mazgu. Jei taip būtų padaryta, eismas Vytauto Didžiojo tiltu sustotų.
Daugiau nei prieš dvejus metus transporto mazgą įrengusi bendrovė tokius grasinimus buvo paskelbusi pavasarį, tačiau paskui juos atsiėmė, nes patikėjo savivaldybės pažadais, kad įvyks racionalios derybos. Dabar bendrovės atstovai aiškina supratę, kad savivaldybė tik tempia laiką, todėl vienintelė išeitis – uždaryti transporto mazgą, pirmadienį rašo dienraštis “Kauno diena”.
“Derybos tik imituojamos, o realiai vagiamas mūsų laikas”, – teigė “Kamestos” interesams atstovaujantis advokatas Gintaras Černiauskas.
15 mln. litų paskolą transporto mazgui įrengti paėmusi “Kamesta” pagal sutartį su savivaldybe transporto mazgą turėjo eksploatuoti 25 metus. Bendrovė kasmet iš savivaldybės turėjo gauti maždaug po 2 mln. litų. “Kamesta” privalo mazgą prižiūrėti ir remontuoti, yra atsakinga už transporto mazgo būklę ir jame galinčias įvykti nelaimes, tačiau iš savivaldybės iki šiol nėra gavusi nė vieno lito.
Savivaldybė vienašališkai nutraukė sutartį – esą kai kurie koncesijos sutarties priedai ir darbai nebuvo tinkamai suderinami. Todėl kaina buvo neva išpūsta.
Verslininkai savivaldybės poelgį vertina kaip plėšikavimą. Pagal koncesijos sutartį su priskaičiuotais delspinigiais bendra skola už transporto mazgą šiuo metu siekia apie 5 mln. litų, tačiau savivaldybė jų grąžinti neskuba. Prasidėjo teisminiai procesai, kurie gali užtrukti ne vienus metus. Procesą gali užvilkinti ir savivaldybės reikalaujama statybos darbų ekspertizė.
G.Černiausko teigimu, “Kamesta” sutiktų, jei koncesijos sutartį nutraukusi savivaldybė sutiktų atsiskaityti už visus jau nuveiktus darbus. Bendra suma siektų 27 mln. litų, bendrovė sutinka, kad būtų mokama dalimis.