Edmundas Daukantas
Vienos didžiausių Lietuvoje logistikos bendrovių UAB “Schenker” apyvarta šiemet išaugo 40 proc., o pelnas didėjo daugiau nei dvigubai. Tai vieni geriausių rezultatų per 13 bendrovės gyvavimo metų. Tad kokia šios sėkmės priežastis?
Žvelgiant į vežėjų finansinius rezultatus susidaro įspūdis, kad logistika Lietuvoje išgyvena aukso amžių, nors didžiąją dalį kito verslo vis dar stingdo šaltukas. Kas lėmė šias tendencijas?
“Matote, logistiką galime vadinti seniausia pasaulyje profesija, – linksmai pradeda UAB “Schenker” vykdomasis direktorius, Nacionalinės ekspeditorių asociacijos “Lineka” prezidentas bei Vilniaus pramonės, prekybos ir amatų rūmų viceprezidentas Edmundas Daukantas. – Pirmasis istorijos šaltiniuose aprašytas logistikos variantas buvo Ievos sugundymas. Juk logistika – vertybių judėjimo optimizavimas ir organizavimas, naudojant matematinio modeliavimo metodus. Užsakovas šėtonas sugundė Ievą, kad ji pristatytų Adomui obuolį, taigi transakcija įvyko. Šiandien logistikos kompanijoms gyvenimas iškelia sudėtingesnių uždavinių. Būtina gerai išmanyti klientų veiklos specifiką, priimti tokius tiekimo grandinės valdymo sprendimus, kad būtų sutaupyta kuo daugiau laiko bei pinigų, kaskart vis geriau organizuoti darbą bei optimizuoti kitus procesus”.
Krizė – kai visiems gerai
Čia kiekvienas nesibaigiančio sunkmečio nualintas skaitytojas natūraliai paklaustų, o kaip atsitiko, kad ekonomikos nuosmukis tarsi nepalietė “Schenker” bendrovės. Vadovas į tai pateikia tokį atsakymą: “Įsivaizduokite, kad žmogus išeina į gatvę, pasižiūri – saulė šviečia, šilta, ir nutaria, jog pats laikas įsigyti žieminius batus, nes jie tuo metu pigūs. Panašiai elgėmės ir mes. Kaip ekonomistas, žinojau, kad ateis ekonominė žiema. Dar 2006 metais ėmėme rengti technologijas būsimam prekių eksportui iš Lietuvos, o valstybėje garsiai apie tai pradėta kalbėti tik per krizę. 2006-aisiais prekės masiškai keliavo į vartojimo manijos apimtą Lietuvą. Mes nekalbėjome apie krizę, mes sakėme, kad vieną gražią dieną žmonės liausis pirkti įvežamus baldus, šaldytuvus, ir ateis laikas, kai teks išvežti tai, ką turime tinkamo parduoti. Taip ir atsitiko”.
Artėjantiems ekonominiams pokyčiams bendrovė ruošėsi ilgai ir atsakingai. O šiandien apibendrina rezultatus ir stebisi: šie metai bus vieni geriausių per 13 bendrovės gyvavimo metų. “Galbūt taip gerai kaip per Rusijos krizę nebus, bet jaučiu, kad šiųmečiai rezultatai viršys geriausius lūkesčius, – neslepia E.Daukantas. – Gal skamba makabriškai, bet reikia suprasti, kad kiekviena krizė – tai permainos. Tai neigiantieji krizę pajunta skaudžiausiai. Nors krizės neigimas irgi turi savotiško žavesio: jei žmogus mėgsta skųstis ir mažai mąstyti, vadinasi, jis sulaukė meto, kai gali tai daryti į valias. Krizė prasideda, kai žmonės patiki, kad pasaulis stabilus, geri laikai atėjo ilgam; kai politikai ima kalbėti, jog yra gerai ir bus tik geriau”.
Į pastabą, kad abiem rieškučiomis semiant pelnus ir pasidavus iliuzijai, jog finansiniai rezultatai tik gerės, neretam sunku ieškoti naujų sprendimų, sulaukiame atsakymo: “Net jei rezultatai geri, žinome, kad visada taip nebus, ir ruošiamės iššūkiams, naujovėms. Todėl, palyginti su praėjusiais metais, bendrovės apyvarta išaugo apie 40 proc., o pelnas didėjo daugiau nei dvigubai”.
Rūpi gamtosauga
E.Daukanto teigimu, UAB “Schenker” dirba keisti žmonės, kuriems nuoširdžiai rūpi aplinkosauga. Pasak vadovo, pasaulyje net 70 proc. gaminių gaminama sąvartynui. “Vyrauja tendencija didinti prekės patrauklumą, stambinant jos pakuotę. Kokio dydžio dabar dantų šepetukų ar SIM kortelių pakuotės? Trejų metų automobilis šiais laikais jau “senstelėjęs”, o juk prieš keletą dešimtmečių geru automobiliu buvo laikomas tas, kuriuo važinėdavo ir savininko senelis. Taigi du trečdaliai gaminių nuolat keliauja į sąvartynus. Tai liūdna tendencija. Iš tiesų pasaulis turėtų gyventi racionaliau, – įsitikinęs pašnekovas. – Atmosferos tarša anglies dvideginiu per pastarąjį dešimtmetį sumažėjo 12 proc., mat pramonei, žemės ūkiui, energetikos sektoriui taikomi griežtesni reikalavimai. O transportininkai per tą patį laiką taršą padidino trečdaliu – transporto priemonių atsirado kur kas daugiau, ir jomis dažniau bei toliau judama”.
Tad UAB “Schenker” priemė keletą sprendimų, padedančių spręsti aplinkosaugos problemas. “Optimizavome darbą, kad didindami krovinių apimtis nedidintume kilometražo, be to, pasirenkame “teisingesnes” transporto rūšis, – atskleidžia pašnekovas. – Juk ir prieš atsirandant automobiliams prekės buvo gabenamos traukiniais, dar anksčiau – laivais”.
UAB “Schenker” ieško sprendimų, kaip sumažinti transporto pakuočių (vadinamųjų europinio standarto padėklų) naudojimą, diegia naujas technologijas. Štai padangas į Lietuvą iš užsienio gamyklų gabena daugkartinio naudojimo pakuotėmis. “Laimi visi: išsaugoma daug medžių, nes nereikia europadėklų, gamintojams sumažėjo gaminių savikaina”, – nauja technologija džiaugiasi pašnekovas.
Be to, UAB “Schenker” jau vykdo ir grąžinamosios logistikos projektus, tai yra surenka pakuotes ir grąžina perdirbti ar toliau naudoti.
“Schenker” vizitinė kortelė
UAB “Schenker”, priklausanti Europos transporto milžinei “DB Schenker” grupei, yra viena iš Lietuvos logistikos bendrovių lyderių. Ji teikia kompleksinės logistikos paslaugas: tai tarptautinis ir vietinis krovinių pervežimas sausumos keliais, geležinkeliu, oro transportu bei jūriniais konteineriais, muitinės tarpininkavimo paslaugos, krovinių sandėliavimas paprastuose bei muitinės sandėliuose.
Įmonės centriniame biure Vilniuje ir filiale Klaipėdoje dirba 53 darbuotojai.
UAB “Schenker” – autorizuotas ekonomikos operatorius, šiandien Lietuvoje tokį statusą turi tik 7–8 logistikos įmonės.
UAB “Schenker” teikiamų paslaugų apyvarta per pirmąjį 2010 m. pusmetį išaugo 18 proc. ir pasiekė 4,3 mln. eurų. Per pirmuosius šešis šių metų mėnesius “Schenker” pervežė 81 proc. daugiau krovinių negu per tą patį 2009 m. laikotarpį.
Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmai bendrovę “Schenker” pripažino geriausia 2009 m. įmone tarp didelių ir vidutinių įmonių.
2010 m. bendrovei įteiktas įgaliotojo ekonominio operacijų vykdytojo (ĮEOV) sertifikatas, liudijantis, kad UAB “Schenker” yra patikimas muitinės partneris.
Bendrovė kasdien suteikia užsakymų Lietuvos vežėjams pergabenti apie pusę tūkstančio skirtingų krovinių, neskaičiuojant smulkių siuntų.
(ne-)užsakomasis straipsnis :]
“UAB “Schenker” teikiamų paslaugų apyvarta per pirmąjį 2010 m. pusmetį išaugo 18 proc. ir pasiekė 4,3 mln. eurų.”
“Bendrovė kasdien suteikia užsakymų Lietuvos vežėjams pergabenti apie pusę tūkstančio skirtingų krovinių, neskaičiuojant smulkių siuntų.”
Įdomu. Kasdien po 500 krovinių (neskaitant smulkių siuntų) ir 4,3 mln. EUR (14,84 mln. LTL) pusmečio apyvarta. Tarkime, kad pusmetis turi 25 savaites po 5 darbo dienas. Išeina – 25 x 5 x 500 = 62500 krovinių per pusmetį. Vienas krovinys sugeneruoja 237 LTL apyvartos. Labai įdomu, iš kur į kur už tiek SCHENKERIS nuvežtų (suekspedijuotų) pilną krovinį (NESKAITANT smulkių siuntų).
Įdomus pastebėjimas OVD. Krovinių pervežimo įmonių Lietuvoje dabar netrūksta. Man viena patikimiausių atrodo ši http://www.adrem.lt/lt/apie-mus