Paklausa originaliai bei inovatyviai produkcijai, ypač internetinėje prekyboje, auga lėtai. Pastebima tendencija – tinkamai neįvertindami originalaus produkto privalumų, lietuviai renkasi pigesnius pakaitalus ar nelegalias kopijas.
„Lietuvoje pirkėjams trūksta žinių ir patirties, jog originalią prekę pirkti yra naudingiau ne vien dėl funkcionalumo ir kokybės garantijų. Deja, bet dažniausiai pasirinkimą nusveria tik kaina, todėl paklausa kokybiškoms originalioms prekėms auga lėtai, ypač prekyboje internetu”, – įžvalgomis dalijasi mokėjimo internetu būdo „Sving“ pardavimų vadovas Vytautas Dilba.
Elektroninės parduotuvės Novatus.eu vadovas Paulius Jurelė pažymi, kad brangesnė prekė dažniausiai reiškia, kad jos pagaminimo medžiagos yra aiškios kilmės, patikrintas jos poveikis maistui, suteikiama garantija. „Vien tik gegužės mėnesį Valstybinė ne maisto produktų inspekcija prie LR Ūkio ministerijos uždraudė importuotojams teikti į rinką 7 pavojingus produktus iš Kinijos. Pateikiamais duomenimis, tai yra vienos pigesnių prekių – žaislai vaikams, kurie gali sukelti užspringimo, uždusimo bei cheminį pavojų sveikatai“, – pastebėjimais dalinosi P. Jurelė.
Be to, kasmet į Lietuvą atvežama ne tik nekokybiškų, tačiau ir nelegalių originalių daiktų kopijų. LR Muitinės departamento duomenimis, pastaraisiais metais didėja siuntų srautai iš trečiųjų šalių, o kartu daugėja ir sulaikomų suklastotų prekių. „Lietuviai sumanūs, ne kartą yra tekę gauti komentarų su nuoroda į ženkliai pigesnę, jų manymu, tokią pačią prekę. Būna labai nemalonu pamatyti savo parduodamo daikto 100 proc. kopiją. Deja, bet tokią žmonių nuomonę pakeisti sunku, o ir valstybinėms institucijoms kontroliuoti prekybą nelegaliomis kopijoms itin sudėtinga dėl atvirų ES sienų – įvežus tokias prekes per vienos valstybės sieną, jos išplinta daugybėje šalių. Pirmiausia patys prekybininkai turėtų stengtis, kad keistųsi pirkėjų požiūris“, – akcentuoja P. Jurelė.
Kita problema, kurią įvardijo Novatus.eu vadovas – valstybinio reguliavimo trūkumas internetinėje prekyboje: „Elektroninėje erdvėje yra sunkiau objektyviai įvertinti prekę, todėl pardavėjams nustačius prievolę pateikti sertifikatus bei kitus produkcijos kokybę, saugumą ir originalumą užtikrinančius dokumentus, pirkėjai įgautų saugumo jausmą. Būtent dėl nepakankamo pasitikėjimo elektronine prekyba ir informacijos apie originalios prekės ilgalaikę naudą trūkumo, pirkėjai kol kas ne visuomet drįsta investuoti į tokias prekes.“
„Perkant internetu sunku objektyviai įvertinti medžiagas iš kurių produktas pagamintas, funkcionalumą ir dar daugelį kitų savybių, belieka pasitikėti prekės aprašymu ir parduotuvių savininkų sąžiningumu. Vis dėlto pirkėjai jau turi galimybę įsigyti prekę, sulaukti jos pristatymo ir tik tada sumokėti – taigi gali įvertinti, ar prekė atitinka jų lūkesčius ir yra originali“, – teigia V. Dilba.