Pakili nuotaika, kaip pagal užsakymą saulė pro debesis ir puikus rudeniškas oras, tiksli kelio knyga pagal kruopščiai suplanuotą maršrutą vis rečiau lankomais, gražios gamtos supamais Pietryčių Lietuvos keliais, garuojanti sriubos lėkštė Dieveniškių miestelio aikštėje, pažintinė ekskursija po legendomis apipintą Medininkų pilį ir vėl besidriekiančio kelio kaspinas iki Statoil Elektrėnai degalinės. Tokie pagrindiniai savaitgalį finišavusio Statoil ekonominio žygio epizodai bene labiausiai įsirėžė į atmintį bemaž šešioms dešimtims jo dalyvių.
Juozas Mažeikis
Ir, žinoma, apdovanojimų ceremonija, iš kurios ne visiems buvo lemta grįžti su nugalėtojų taurėmis ir įspūdingais rėmėjų prizais, tačiau ir pralaimėję šiame, jau dvyliktajame VšĮ „Saugus ratas“ surengtame žygyje, nesijautė niekas. Juk argi galima vadinti pralaimėjusiais, kurie net po finišo dar ilgai diskutavo, kokie faktoriai turi didžiausią įtaką ir kaip tą patį atstumą, tais pačiais kelias, tokiu pat automobiliu nuvažiuoti sunaudojus kuo mažiau degalų?
Prancūziškų automobilių triumfas
Pirmą kartą per dvylika metų visą tokių žygių absoliučios įskaitos nugalėtojų garbės pakylą užėmė prancūziškų automobilių vairuotojai.
Specialųjį Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ įsteigtą pereinamąjį prizą ir renginio rėmėjo – 500 eurų vertės čekį „Bridgestone“ padangoms, kurios, kaip teigė „Bridgestone“ atstovas Eugenijus Marcinkevičius, turės įtakos ir kelionės saugumui, ir jos kaštams, aukščiausiai iškėlė absoliutūs renginio nugalėtojai Artūras Žukas ir Rytis Turčinas.
Nugalėtojai vairavo 1560 cm3 darbo tūrio variklį turintį „Peugeot 208 Blue HDi“ automobilį ir visą 310,6 km maršrutą, iš kurio net 290 km driekėsi asfalto ir 20,6 km žvyro keliais, įveikė sudeginę tik 10,35 litro dyzelino arba 3,33 litro 100 kilometrų.
Tai jau antroji šio darnaus, ilgametę patirtį sukaupusio ekipažo pergalė „Saugaus rato“ rengiamuose ekonominiuose žygiuose. Pirmąją jie iškovojo 2011 metais surengtame taupumo žygyje Vilnius – Talinas – Vilnius.
Antrąją vietą iškovojęs Vitalijaus Eidimto ir Renatos Odinienės ekipažas vairavo irgi „Peugeot 208“, kurio degalų sąnaudos 100 km buvo kiek didesnės – 3,44 litro.
Trečias liko dar vienas pastovus šių žygių dalyvis, nugalėtojas ir prizininkas alytiškis Ąžuolas Žadeika, vairavęs „Renault Clio 4“ automobilį. Šįkart Ąžuolui talkino Rita Sabaitė, o tretieji prizininkai 100 km kelio sudegino 3,5 litro dyzelino.
Absoliučios įskaitos nugalėtojų trejetukas lygiai tokias pat vietas užėmė ir gausiausiose ED4 (dyzelinių automobilių, kurių variklio darbo tūris iki 2000 cm3) klasėje, kurioje varžėsi devyni ekipažai.