2011 Vasario 13

Porsche 918 RSR

Rytojaus kovotojas

veidas.lt

Šiuo koncepciniu Porsche 918 RSR modeliu gamintojas demonstruoja ateities sportinių automobilių ateitį. Lengvu anglies pluošto kėbulu apvilktas hibridas jau 2012 metais turėtų pasirodyti lenktynių trasoje.

"Veido" archyvas

Nors Porsche 918 RSR kol kas yra tik parodoje pristatytas studijinis modelis, šis koncepcinis automobilis šaltame Detroite tikriausiai šildė ir glostė ne tik Porsche gerbėjų širdis. Nereikia būti dideliu specialistu, kad suprastum – šis automobilis, nudažytas lenktyninėmis Porsche spalvomis, jau po poros metų gali tapti realybe.

“Superatletas”, be jokių abejonių, bus aukštesnės klasės automobilis nei 911 modelis ir net netenka dvejoti, kad šis dvivietis kupė pradės naują Porsche 918 seriją. Modelio gamybą jau patvirtino vadovybė. Automobilis turės uždarą ir atvirą kėbulą. Atvirą hibridine pavara varomą Porsche Spyder 918 pasaulis išvydo praėjusių metų Ženevos automobilių parodoje. Hibridas turi V8 500 AG benzininį variklį ir trys elektrinius, kurie prideda dar 218 AG.

"Veido" archyvas

Tik būtiniausia: atbulinės pavaros įjungimo mygtukas, degimo, ventiliacijos ir šviesų jungikliai, sauso ir šlapio režimo perjungimo, gesinimo sistemos įjungimo mygtukas. “Akumuliatorius” be cheminės reakcijos: smagračio sistema kaupia stabdymo energiją ir ją naudoja elektros variklius maitinti

Tuo tarpu Porsche 918 RSR vis dar yra eksperimentinis gaminys, už kurį atsakingas “Porsche” automobilių sporto padalinys. Lenktyninis V8 variklio galingumas siekia 563 AG esant 10 300 apsukoms. Priekinius ratus papildomai suka du elektros varikliai, kiekvienas po 102 AG. Skirtingai nei Spyder 918 modelis, RSR neturi įprastų įkraunamų akumuliatorių. Elektros variklius maitina smagratis, toks pats kaip yra įmontuotas į sportinį Hybrid Racer 911 GT3 R automobilį. Tai primena nuo šių metų “Formulės-1″ lenktynėse vėl legalizuotą KERS sistemą. Stabdant išsiskirianti sukaupta energija, numynus akceleratoriaus pedalą, aštuonias sekundes perduodama į elektros variklius, o automobilio galia šokteli net iki 767 AG. Tiesa, visa tai kol kas išbandyta tik laboratorijoje, bet bandymai trasoje jau numatyti.

Išvada

Įspūdinga technika, o išvaizda – tikra bomba! Mes jo norime! Būtų gerai, kad jis atsidurtų ne tik turtingų kolekcininkų rankose, nes nedidelės serijos hibridiniai ir elektra varomi modeliai kainuos ne mažiau kaip pusę milijono eurų. O tai bus kur kas brangiau nei be komforto įrangos ir pakankamai dideliais kiekiais gaminami lenktyniniai Ferrari su V8 varikliu.

“Porsche” skaičiuoja toliau: buvo 917, dabar 918 modelis

Kurdami 918 RSR modelį, gamintojai įkvėpimo sėmėsi iš legendinio Porsche lenktyninio automobilio 917, kurį dar 1969 metais sukonstravo pats dizaino padalinio vadovas Ferdinandas Piechas. Šiuo išskirtiniu automobiliu 1970 metais Porsche automobilių gamintojai laimėjo pirmąsias Le Mano lenktynes. 1971 metų lenktynėse pergalę šventė kitas Porsche 917 modelis – jo galinė dalis buvo trumpesnė ir jis turėjo 22 numerį. Toks puikuojasi ir ant naujojo 918 RSR. Porsche 917 V12 variklio galingumas buvo 600 AG, maksimalus greitis siekė 360 km/h. Patobulintas 917 turėjo per 1000 AG variklį, o maksimalus greitis siekė daugiau kaip 400 km/h.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...