2013 Liepos 22

Į Lietuvos kelius išriedėjęs LESTO elektromobilis tirs praktines ekotransporto pritaikymo galimybes

veidas.lt


Elektros skirstomojo tinklo operatorė AB LESTO, norėdama atlikti bandymus ir praktiškai įvertinti elektromobilio panaudojimo galimybes ir potencialą Lietuvos klimato ir kelių sąlygomis, 3 metams išnuomojo elektromobilį „Nissan LEAF“. Pasaulyje šis penkiavietis elektromobilis yra pats populiariausias.

LESTO įžvelgia didelį potencialą elektromobilių plėtrai ateityje – efektyviau energiją vartojančios naujos technologijos ir jų diegimas automobilių pramonėje tampa vis konkurencingesnis rinkoje, ypač lyginant su senais, tradicinį iškastinį kurą naudojančiais automobiliais. Nuvažiuoti 100 km elektromobiliu kainuoja tik apie 4-8 Lt, kadangi elektra yra santykinai pigesnė ir efektyviau vartojama, lyginant su tradiciniais degalais. Idealiomis sąlygomis elektros variklis gali pasiekti net 95% efektyvumą, o iškastiniu kuru varomų automobilių efektyvumas nesiekia ir 50%.

„Pirmąjį gamyklinį penkiavietį elektromobilio modelį LESTO išnuomojo norėdama atlikti eksperimentus visų metų laikotarpiu – išbandyti elektromobilį žiemą ir vasarą, paskaičiuoti, kiek realybėje galima sutaupyti sąnaudų degalams, kiek toks elektromobilis yra pigesnis ar brangesnis, lyginant su įprastomis transporto priemonėmis, įvertinus visas eksploatavimo ir degalų sąnaudas, – teigia Mantas Vaskela, LESTO Veiklos plėtros skyriaus vadovas. – Pats elektromobilis yra brangesnis, tačiau jo eksploatacija dėl yra pigesnė, taip pat mažiau kainuoja ir važiavimui reikalinga elektros energija, ypač elektromobilį kraunant nakties metu.“

Naujausio „Nissan LEAF“ modelio baterijos gamtą tausojantiems automobiliams leidžia nuvažiuoti iki 199 km, greitosios įkrovos stotelė leidžia elektromobilį įkrauti trumpiau nei per 30 minučių, elektromobilį galima krauti ir iš įprasto 230V įtampos tinklo.

„Vertiname, kad aktyviai komerciškai eksploatuojamas elektromobilis, esant dabartinėms techninėms charakteristikoms ir specifinėms naudojimo sąlygoms, jau atsiperka, kadangi sąnaudos degalams ir eksploatacijai yra daug kartų mažesnės, lyginant su tradiciniais automobiliais. Taip pat tokiems automobiliams sudarytos lengvatos – galima važiuoti autobusų juosta, nemokamai statyti stovėjimo aikštelėse“, – teigia M. Vaskela.

Pasak jo, elektromobilis bus išmėginamas įvairiems bendrovės veiklos tikslams pasiekti – jis pabuvos ir transporto priemone, naudojama ūkinei veiklai ir apskaitos prietaisų rodmenų nurašymui, tarnybiniu automobiliu, taip pat ir įmonės reprezentacijai.

„Siekiame, kad elektromobilis nestovėtų nė dienos, taip galėsime surinkti daugiau duomenų ir tiksliau įvertinti, kur elektromobilis gali pakeisti tradicinį transportą ir duoti naudos“, – teigia M. Vaskela.

Planuojama, jog palaipsniui Lietuvoje atsiras pirmieji elektromobilių įkrovos taškai ir kita reikalinga infrastruktūra, bendrovė LESTO taip pat svarsto galimybes prisidėti prie tokios infrastruktūros plėtros, todėl nori būti pasiruošusi pasiūlyti geriausius sprendimus būsimiems elektromobilių savininkams. LESTO pirmąją greitosios įkrovos stotelę planuoja įrengti prie centrinės buveinės Žvejų g., Vilniuje.

„LEAF” – tik pradinis „Nissan” elektromobilių programos etapas. Perkamiausias pasaulyje elektromobilis „Nissan LEAF” sustiprino „Nissan” bendrovės, kaip pasaulinės lyderės kuriant nulinių emisijų transporto priemones, poziciją. Tačiau tai tėra pradinis plačios „Nissan” elektromobilių programos etapas. Po naujojo „LEAF” pasaulį išvys daug kitų naujų elektromobilių, tarp jų ir „e-NV200″ komercinės paskirties modelis bei „e-NV200 taksi”.

Daugiau informacijos apie elektromobilius, jų technines galimybes, poveikį gamtai ir miestui, kainą, eksploatacijos kaštus, ir kt. pateikiama LESTO internetinėje svetainėje – www.lesto.lt/elektromobiliai.

Daugiau šia tema:
Skelbimas

Komentuoti

Žurnalas "Veidas"

Pirk šį numerį PDF

"Veido" reitingai

Gimnazijų reitingas 2016
Pirk šį straipsnį PDF
Skelbimas

VEIDAS.LT klausimas

  • Ar išorės agresijos atveju šiuo metu Lietuvos piliečių pasipriešinimas galėtų būti toks efektyvus kaip 1991 m. sausio 13 d.?

    Apklausos rezultatai

    Loading ... Loading ...